Barrie Moving Company - AMJ
Google rating
4.5
Ratings counted
202
Are 1 or 2 star
10.9%Above typical
The rating breakdown
22 of the 202 ratings in Google’s published star breakdown for Barrie Moving Company - AMJ are one or two star.
Against other movers in Barrie
10.5 percentage points higher than the middle of the 19 movers in Barrie we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 162 | 80.2% | |
| 4 star | 17 | 8.4% | |
| 3 star | 1 | 0.5% | |
| 2 star | 6 | 3.0% | |
| 1 star | 16 | 7.9% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Barrie Moving Company - AMJ at 10.9%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Barrie Moving Company - AMJ, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings8 · 40%
- Crew conduct3 · 15%
- Items missing or never delivered2 · 10%
- Late, delayed or a no-show2 · 10%
- Price rose after the quote1 · 5%
- Stopped responding1 · 5%
Counted across the 20 one and two star reviews we have read for Barrie Moving Company - AMJ. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
BEWARE of this company and their FRAUDULENT, unprofessional practices! They will keep your credit card number on file and will charge you thousands of dollars at will long after your final bill is paid, claiming they “FORGOT” to charge this or that!!! I have never seen any type of business decide they did not charge you enough on their final bill and then without any type of communication charge your card without your authorization.We booked a full pack/unpack move with them.
Hi Marie, Thank you for taking the time to bring this to our attention. We apologize in advance if your experience has been less than what we intended, and can assure you that your concerns are taken seriously.
Disappointed, thought going with a well known company our belongings would have been protected but they were not. We had our 8 year old sons oculus headset stolen, my Bushnell range finder stolen. Packed them in specific ways so that I knew exactly where they were and they are both gone. When the movers from out west were unloading we realized that the movers in barrie that loaded us did not tag all of our stuff and had a lot of belongings that were untaged as they were in a rush to be done by a certain time.
Hi Mr. Racioppo, We are sorry to hear of your concerns during your recent relocation with us here at AMJ Campbell Van lines and your missing items. As you have noted that you have missing we please ask that you contact our Customer Support [email removed] Please ensure that you provide them with…
Poor service. We were supposed to receive a quote DAYS ago and there has been no response. We won't be using AMJ Campbell since they are aren't even reliable enough to give a quote when they say they will.
Hi Bercel, thanks for reaching out. Can you please send us an email to [email removed] with your contact information, including a phone number and the best time to reach you? We will arrange for someone to be in touch right away. Best, Charlotte
It started off great, we had a huge truck with about 5 guys. The owner of the crew was great but his help not so much. Carrie 1 box at a time, ended up costing me huge! I told the guys if they wanted a drink to help themselves to drinks in the fridge and they helped themselves to everything. Cigarettes, food, and beers which weee not offered to them. They also were eating their lunch in one of the upstairs bedrooms. A lot of sitting around by 2 guys.
Thank you for taking the time to bring this to our attention, Julie. We apologize in advance if your experience has been less than what we intended, and can assure you that your concerns are taken seriously.
I decided to hire AMJ Campbell for my residential out of town move. I went against what I normally do and hoped to have a stress free, calm and pleasant day. When the 4 man crew arrived to my home to get started already instaneously the driver started speaking his mind on how he was unhappy with the price the company accepted this job. That was very disturbing right off the bat to hear from the crew that was moving my entire home with alot of valuable things!
Delivery drivers multiple times have shown up 1-2 hours before delivery window given and then leave when I am not home (as I’ve planned my day AROUND the window I’ve been given by AMJ). I call the drivers and they essentially don’t care and are too lazy to come back from the sounds of it. They said that if it’s happened so many times then I should know to be there earlier..
Dear Katerina, we apologize for the inconvenience caused. Would you mind contacting us at [email removed] so we can look into this delivery further with you? We appreciate your feedback and hope to improve our services in the future. Thank you. - Jenn
overall displeased. Proper size trucks weren't used, the manpower was insufficient for the job, our things were stored over a long weekend (they should have suggested starting a day prior to our closing date if they suspected it would take longer than a day to move rather than making seniors sleep on a hard floor for 2 days) what REALLY drove me to write this review is our missing tool.
Hi Kellie, Thank you for taking the time to bring this to our attention. We apologize in advance if your experience has been less than what we intended, and can assure you that your concerns are taken seriously.
If you ever have to move please please please don’t pick AMJ Campbell. If you know someone who is moving. Tell them. After 3 weeks of wondering where everything we own is… the truck has just arrived. It’s all ruined. Destroyed. Brand new living room set. New bedroom set. Every. Single. Box. Computer. Monitor. Coffee tables. If the box had something breakable… it’s broken. The people who delivered in PEI said in 12 years they had never seen anything packed so badly.
Hi Jeremy, We're sorry to hear about your experience with us - We take all concerns seriously and will begin a process to review and resolve your concern immediately. Should you have any additional information that you would like to provide, please send directly to me at [email removed]
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous83 · 58%
- Worked hard and fast38 · 26%
- Turned up when they said18 · 13%
- Careful with belongings17 · 12%
- Kept in touch10 · 7%
- Price matched the quote3 · 2%
Counted across the 144 four and five star reviews we have read for Barrie Moving Company - AMJ. A review can mention more than one thing.
In their own words
The whole moving process was very professionally handled. The communication from AMJ gave me timely updates as required. The packing and loading crew on both ends were very hard working, careful and super nice people. Dennis - the crew chief and driver was great at keeping the whole move going smoothly. He provided me with timely updates as my stuff moved west. I had a big move from Ontario to Vancouver Island and I was really impressed at how fast my stuff arrived.
Thank you Stephen for choosing AMJ Toronto North! We greatly appreciate your positive feedback and are pleased that your move was so stress-free! Thank you for your recommendations. - Jenn
We used AMJ Campbell to move from Ontario to New Brunswick, based on the details from close friends who did the same, and we couldn't be happier. We moved a 4 bedroom home plus basement filled with my mom's furnishings, etc., which entailed a 2 stop move and it came in just under estimate, which was more than reasonable to begin with. It truly was a flawless move with zero damage, no missing items and great people - fast, efficient and friendly.
Thank you for choosing AMJ Barrie for your move, Dani. We are thrilled to have met your expectations and we appreciate your 5-star review! - Jenn
I can’t express enough great things about AMJ Campbell, especially Dean, his incredible crew, and Audra! Moving can be one of life’s most stressful experiences, but they made the entire process feel smooth, organized, and completely stress-free. Audra was fantastic from the very first phone call. She was friendly, knowledgeable, and always willing to answer my questions. Her guidance and communication gave me confidence every step of the way and made the planning process so much easier.
Thank you for choosing AMJ & leaving us a positive review, Kailey! We appreciate your business and hope to serve you again in the future.
We had a crew of four. The packing was on time and completed the first day ensuring both trucks were ready for the depot overnight and the move the following morning. There was a mixup with vehicle keys which delayed their arrive up north. Unfortunately no one called to let us know what happened. When they did arrive the move went like clock work. The team was very coordinated and professional. The nee house had a challenging entrance to the basement as there was no ‘walk-in’.
Hi Connie and Erik, Thank you for choosing AMJ and trusting us with your belongings. We apologize for the mishap, but glad we could continue to provide you with a wonderful experience. We hope to see you again soon and wish you all the best! - Charlotte
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- courteous staff18
- cost17
- friendly crew11
- friendly movers9
- flawless move3
- cross country move2
- informative staff2
- truck size2
- seamless move2
- international move2
What the company says about itself
Taken from Barrie Moving Company - AMJ’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- States a founding yearsays on their website
Show the text this came from
“…party Barrie Movers Moving Barrie since 1934 Expert home and office moving Since day”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…storage containers and you’ll enjoy guaranteed moving and delivery dates and flexible”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is bondedsays on their website
Show the text this came from
“Entire crew is background checked and bonded by a certified independent party Barrie”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“Top movers in Barrie Moving Barrie for more than 87 years! Proud to be AMJ’s first-ever location”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…your next chapter. Here’s a free estimate! Barrie Movers Barrie’s leading movers”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- yellowpages.cadirectory
- canpages.cadirectory
- mapquest.comdirectory