College Hunks Hauling Junk and Moving League City
Mover in League City, Texas
Its address is in Dickinson, Texas. It appears here because Google returns it for League City.
Google rating
4.9
Ratings counted
567
Are 1 or 2 star
3.4%Around typical
The rating breakdown
19 of the 567 ratings in Google’s published star breakdown for College Hunks Hauling Junk and Moving League City are one or two star.
Against other listings in League City
About the same as the middle of the 10 listings in League City we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 538 | 94.9% | |
| 4 star | 9 | 1.6% | |
| 3 star | 1 | 0.2% | |
| 2 star | 3 | 0.5% | |
| 1 star | 16 | 2.8% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is College Hunks Hauling Junk and Moving League City at 3.4%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving League City, counted by matching the words they used.
- Price rose after the quote1 · 11%
- Damage to belongings1 · 11%
- Items missing or never delivered1 · 11%
- Stopped responding1 · 11%
Counted across the 9 one and two star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving League City. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Really can't leave a review cause I never got a call back with my quote. So my review will be based off my interaction. Started by contacting online. Filled out the form and the extended questions to save time. Got a call within 5 - 10 …
billy august, We’re very sorry you did not have a great experience with our business and wanted to apologize on behalf of our entire team. We’d be more than happy to facilitate a resolution if you could please contact us directly at [phone removed].
Update**** I see they responded to this review but not to anything else so maybe this is the only way to contact them. I called the number and it goes to a call center and not able to speak to anyone locally. So still haven’t really talked to anyone. The guys were extremely nice, that being said, we are having to replace at least 4 pieces of furniture. I spoke with someone who told me to send pictures through their texting service, but that didn’t work.
Mikella Hawkins, We’re so sorry to hear about your recent experience with our services. Per our emails and phone calls, we provided a refund for the damages. We would still like to hear more about your experience in greater detail if you could please contact us at [phone removed] when you have a…
So they over charge... And one of the movers expecting me to pull out 800 maybe 900$ out the bank... Threw my boxes so I am slowly but surely going through... They claim that they are a 5star company but they don't treat their company like …
Kayla, We appreciate you taking the time to leave your feedback, however, it seems that you may have worked with another franchise location. Regardless, we are sorry to see you did not have a better experience and are more than happy to help direct you to the appropriate party.
After reviewing the website, I scheduled an appointment with “College Hunks” to remove old fencing that was blown down during a recent thunderstorm. A page on their website stated that pricing was based on the amount of space the items took up in the truck, with 1/8 truck (up to 35 cubic feet) being the minimum at a rate of $99.
Michelle, Thank you for reaching out to us regarding your recent fence removal job. We appreciate your feedback and would like to address the concerns you have raised. Upon reviewing the details of the job, our records indicate that you … More
Tried twice to hire them on a referral. They asked lots of questions and then hung up the call. No effort to call back. Tried again later in the day, spent 20 minutes answering the same questions...only to be hung up on again with no effort to return the call. Seems like they are busy and don't really need the business right now.
We just wanted to take this opportunity to apologize for your experience and we’re so sorry it could’ve been better. We hope you’ll give us another chance to provide you with the excellent service we’re known for should you need our … More
If I could leave no stars I would.... Wasted my time.... I called and scheduled the estimate. They said they would have someone come out. Called them to clarify what I wanted to be picked up and hauled away...They assured me this could …
Tasanee Camario, We’re very sorry you did not have a great experience with our business and wanted to apologize on behalf of our entire team. Unfortunately, our Team was coming from Jamaica Beach, which was approximately 45 miles away and the job they were on was larger than expected.
Horrible experience. Rescheduled me. We’re late for the 2nd arrival time. Office lied to me about when they’d be there. We’re slow once they got there. Our move was less than 3 minutes away. They got lost on the way to the House. We’re …
We’re very sorry to hear you did not have a better experience with our services and truly want to help resolve any issues you may have. We already provided a refund for the broken mirror.
Please do not use this company. I called to receive a quote to move my one bedroom apartment (partially furnished) and was priced at $850, not including the cost of packing!! The cost of the furniture, its delivery and assembly cost me …
Jessica Selim, We want you to know that our team takes all feedback seriously and we’re truly sorry you did not have a better experience. We do our research monthly and know we are one the lowest per hour rates. We give a transparent quote, with no hidden fees/costs.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous14 · 74%
- Worked hard and fast12 · 63%
- Turned up when they said4 · 21%
- Kept in touch4 · 21%
- Careful with belongings2 · 11%
Counted across the 19 four and five star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving League City. A review can mention more than one thing.
In their own words
I cannot recommend Richard, Robert, and Kalen highly enough! Moving is usually incredibly stressful, but these three made the entire process seamless and actually enjoyable. They arrived right on time and hit the ground running. Their efficiency was impressive—they moved with a sense of urgency but were extremely careful with every item, ensuring everything was packed and loaded securely. Beyond their hard work, they were incredibly professional and nice.
Hi Rose! Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Richard, Robert, and Kalen made your moving experience seamless and enjoyable. Your satisfaction is our top priority, and we appreciate you taking the time to share your positive experience with us.
These guys were so great! Chris and his team came in and they got the job done! They were friendly, fun, and went above and beyond! So much so, that we had them come back the next day for more! It was a smooth, pleasant experience from the very get go, and I would recommend them for anyone who needs junk removal, moving services, and they said they even offer unpacking!!! Thanks guys! We appreciate y'all so much!
Hi Melissa!! Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Captain Chris and his team made your experience (twice!) enjoyable and efficient. We appreciate your recommendation and look forward to helping you with any future moving or junk removal needs!
I don’t normally leave reviews, but these guys are fantastic! This is the third time I have used them for a move and they have been exemplary each and every time! Every crew was fast and courteous and worked really really hard to get the job done in his little time as possible! I highly recommend College hunks For moving or junk removal or any other service that they provide!
Thank you for your review, Linda Spruill. At College Hunks Hauling Junk and Moving League City, we work hard to make moving day smooth with careful packing and efficient loading. We’re glad you had a positive experience with our team.
Can't thank these young men enough for moving our large appliances and items with ease and confidence. They took time to think about the process of moving these items up a tall flight of stairs and had no issues. They were professional, funny at times and made sure that all items were placed where we wanted. Highly recommend them for moving and will use them in the future.
Hi Amy!! Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that our team made your move a smooth and enjoyable experience. Your recommendation means the world to us, and we look forward to helping you again in the future!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- professional staff208
- polite staff78
- junk removal34
- furniture moving16
- quick work16
- reasonable pricing9
- polite movers7
- couch removal3
- last minute move2
- stair navigation2
- mattress removal2
What the company says about itself
Taken from College Hunks Hauling Junk and Moving League City’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…you can rest easy knowing our customer satisfaction guarantee backs our services. We want to always e”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…to full estate projects, our trained, licensed professionals handle the heavy lifting”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“, packing/unpacking, loading/unloading, insured transportation and more. Call for a fre”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“With over 10 million happy clients over 15+ years, you can rest knowing the HUNKS have go”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…reviews Trustpilot 4.9 Rating Request a free quote Call Now Moving Donation Pickup Labor P”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- mapquest.comdirectory
- yellowpages.comdirectory
- facebook.comsocial