Skip to content

Conlin's Furniture

Furniture store in Kalispell, Montana

Google rating

4.8

Ratings counted

1,525

Are 1 or 2 star

2.0%Around typical

The rating breakdown

31 of the 1,525 ratings in Google’s published star breakdown for Conlin's Furniture are one or two star.

Against other listings in Kalispell

This company2.0%
Typical listing in Kalispell2.4%

About the same as the middle of the 14 listings in Kalispell we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
1,35789.0%
4 star
1137.4%
3 star
241.6%
2 star
100.7%
1 star
211.4%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Conlin's Furniture at 2.0%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Conlin's Furniture, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings1 · 13%
  • Stopped responding1 · 13%

Counted across the 8 one and two star reviews we have read for Conlin's Furniture. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewKenzie P.2 years ago
This place is a joke. Originally, I had purchased my sectional through Conlins Kalispell. Everything went smoothly during the purchase, but once I got my couch home, I realized that the ottoman I had on order wasn’t going to fit in my living room. I called Conlins and asked them to cancel my order for the ottoman, and just refund the amount back onto the card I used. There was issues with them processing the refund, and I was told that I needed to come to the store for the refund.
Reply from the business

Thank you Kenzie for the review and feedback. We are sorry for any issues that may have occurred during your Conlin's experience and hope you will give us another chance to meet your expectations. Sara Walters, Conlin's Online Customer Service Manager [email removed]

1-star Google reviewTeresa B.6 years ago
We are extremely dissatisfied with the customer service we have received at the Kalispell store. We thought after being able to return the first two chairs that didnt work for us, and purchasing two more that same day we would see our new chairs within a week to a week and a half. It has now been almost a full month and still do not have the second chair!
Reply from the business

We are sorry for any issues you might be having with your product arrival timeline. I will pass along your review to the Kalispell store manager and someone will be in contact with your for further conversation. We do appreciate your … More

1-star Google reviewJessie W.5 years ago
Went with my dad to help him pick out furniture on his birthday. He quickly found what he wanted. Linda worked a deal with him but they said they only had one of the two recliners we wanted in the back and they couldn't get the other until Oct. My dad didn't want to wait that long so she worked a deal and said that he could get the floor model and the one that they had in the back. When we paid for the furniture they said it would be delivered to Libby on the 15th.
Reply from the business

Thank you Jessie for the review and feedback. We are sorry for any issues that may have occurred with your parents' delivery timeline. I have forwarded your review to our management team and someone will be in contact for further conversation.

1-star Google reviewJessica F.2 years ago
We purchased a sectional Black Friday. We were told it would be less than 3 weeks for it to be delivered at the kalispell location. Now it’s over 5 weeks still no calls or updates that our couch is in to be picked up. Also the “warranty” they have is a total joke. We purchased previously from them and had the couches checked out to see about the warranty replacement and have not received a call or update regarding that either after they had looked at the couches.
1-star Google reviewKaylene W.7 years ago
Do not buy furniture here! The sales people are terrible with overpromising and underdelivering. Placed an order for a sectional and was told I would only get 2 to of the pieces after thanksgiving and the rest maybe before Christmas. Later was called and said the couch did not make the delivery truck. Communication from sales rep Linda was unpleasant. Ended up cancelling our order, what a headache! We went to Gil's furniture and got a better high end couch for a better price.....and they delivered in 1 hour!!!
Reply from the business

Thank you Kaylene for the review and feedback. We are sorry for any issues you may have had with your product delivery timeline. I have forwarded your feedback to the store manager and someone will be in contact with you for further … More

1-star Google reviewMichael B.7 years ago
We bought a lift chair from Conlins. The sales lady made special arrangements to have it delivered as soon as possible (before the regular delivery). Greg and Seth delivered the chair and set it up for my use. They were right on the time they said they would arrive. They were very polite and efficient. Good service.
1-star Google reviewNicholas (.a year ago
Don't recommend they are taking the small things off the floor for sale but keeping the big things on the floor. I went to buy a pillow the sales lady tells me the only pillows we have our the ones on clearance (which when I looked at them …
Reply from the business

Thank you Nicholas for the review and feedback. We are sorry for any issues or misunderstanding there may have been during your Conlin's experience as we do have new pillows for sale. We hope you'll give us another chance to meet your expectations.

1-star Google reviewChristy N.3 years ago
We have been trying for over a month to get warranty work done on our new sectional. We physically went in twice, was assured someone would call us. We've also called 3 times.and as told we'd get a call back, still haven't heard a thing.
Reply from the business

Thank you Christy for the review and feedback. We apologize for any communication delays with the repair of your sectional. After speaking with the store, it does sound like we have fixed the issue. If that is not the case, please call … More

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous2 · 13%
  • Turned up when they said1 · 6%
  • Worked hard and fast1 · 6%

Counted across the 16 four and five star reviews we have read for Conlin's Furniture. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewLinda E.a month ago
The repair guys were amazing! They were prompt and efficient even allowing me to clean under the sectional before they hooked it all back together!
Reply from the business

Thank you for your review! We appreciate your feedback. Thank you for shopping at Conlin’s and we hope to see you again soon! Jamie Hernandez, Conlin's Online Customer Service Manager [email removed]

5-star Google reviewDevon S.a month ago
Michelle and the rest of the Conlin’s staff were so helpful and friendly. The price was also the best I’ve found for such great quality!
Reply from the business

Thank you for the review. We appreciate your feedback. I am glad that Michelle provided such great service. Thank you for shopping at Conlin’s and we hope to see you again soon. Jamie Hernandez, Conlin's Online Customer Service Manager [email removed]

5-star Google reviewDaniel P.a month ago
My wife and I were shopping for a bed today and found the trip to Conlin's both successful and very easy. After sharing our preferences the lady (Kelsey Davis) showed us the beds we might be interested in. We found a good match for us and felt the price was very reasonable. We would shop there again for other furniture needs and recommendations to our friends.
Reply from the business

Thank you for the review. We appreciate your feedback. I am glad that Kelsey provided such great service. Thank you for shopping at Conlin’s and we hope to see you again soon. Jamie Hernandez, Conlin's Online Customer Service Manager [email removed]

5-star Google reviewDebra R.a month ago
I just bought a new bed and a couple recliners. Really happy with the service I received . Very knowledgeable and helpful.
Reply from the business

Thank you for your review! We appreciate your feedback. Thank you for shopping at Conlin’s and we hope to see you again soon! Jamie Hernandez, Conlin's Online Customer Service Manager [email removed]

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • helpful staff558
  • recliners71
  • kind staff65
  • furniture selection32
  • loveseat26
  • no pressure sales23
  • mattress selection21
  • couch19
  • bedroom set9
  • fabric selection5

What the company says about itself

Taken from Conlin's Furniture’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • Describes itself as family ownedsays on their website
    Show the text this came from

    “STORE Conlin's Furniture is a regional, family-owned furniture retail chain founded in 1937”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • yelp.comreviews
  • chamberofcommerce.comdirectory
  • facebook.comsocial

Before you hire Conlin's Furniture

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Kalispell

BusinessGoogle rating
Montana Affordable Services, LLC.Appliance repair service · Kalispell, Montana5.0358
Copper Lion StorageSelf-storage facility · Kalispell, Montana4.8141
Bitney's FurnitureFurniture store · Kalispell, Montana4.3122
Blue Knight StorageSelf-storage facility · Kalispell, Montana4.8109
Flathead Father N' Son - Junk Removal & RecyclingWaste management service · Kalispell, Montana5.081
Resonant PianoPiano tuning service · Kalispell, Montana5.065

See all 20 listings in Kalispell →