Patriot Moving Systems LLC
Its address is in Fraser, Michigan. It appears here because Google returns it for Warren.
Google rating
4.7
Ratings counted
65
Are 1 or 2 star
6.2%Above typical
The rating breakdown
4 of the 65 ratings in Google’s published star breakdown for Patriot Moving Systems LLC are one or two star.
Against other listings in Warren
2.6 percentage points higher than the middle of the 6 listings in Warren we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 60 | 92.3% | |
| 4 star | 0 | 0% | |
| 3 star | 1 | 1.5% | |
| 2 star | 1 | 1.5% | |
| 1 star | 3 | 4.6% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Patriot Moving Systems LLC at 6.2%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Patriot Moving Systems LLC, counted by matching the words they used.
- Price rose after the quote1 · 33%
- Damage to belongings1 · 33%
- Items missing or never delivered1 · 33%
Counted across the 3 one and two star reviews we have read for Patriot Moving Systems LLC. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
PLEASE BEWARE THAT THEY WILL NOT REPLACE ANYTHING THAT THEY HAVE BROKEN!!! I wouldn’t use this company EVER! They broke our bed, they broke our TV, our granite table top was missing, we had a wall picture missing...We Spoke with the owner and he wanted to give us $50 for our bed. That was an insult because we don’t buy cheap furniture! Save your money because you will have to pay them for the move and you will have to replace your belongings. JUST A WARNING‼️
Sorry about your move but you have the wrong moving company we are Patriot Moving Systems out of Michigan I believe you hired Patriot moving out of Florida because we get this quite a bit. please remove review. Thanks Dennis
Would not recommend. I needed a moving crew on a Sunday so they said cash only. We agreed on $600-$700 max. At the end of the move they charged us $850. They said they went over on the time. I would usually understand this but the reason they went over on the time is because they DIDNT bring tools with them to take apart our furniture. There’s a problem if you are taking apart a bed with Allen wrench keys.
Hi Michael I'm sorry that you were not satisfied with your move. But every customer is told that we have a minimum of 3 hours of move time plus a 1-hour travel time and you pay for time used no matter what, what a red flag is when a company … More
I’m awaiting for a move from this company, referred by a coworker of my husband, I hope everything goes as planned hearing some awesome reviews so far, I’ll definitely be back with an update.
Hi Bernadette, I know everything went well with your move. Can you please Correct our star rating. Please thank you.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous4 · 36%
- Turned up when they said3 · 27%
- Worked hard and fast3 · 27%
- Careful with belongings2 · 18%
- Price matched the quote2 · 18%
Counted across the 11 four and five star reviews we have read for Patriot Moving Systems LLC. A review can mention more than one thing.
In their own words
Reliable and careful movers. They pay attention to detail and are courteous of our concerns. Professional. Will definitely use them again.
I can't say enough good things about dentist and his crew. I was looking for a mover and didn't see Patriot movers until the mover that I had was delayed and then I started looking for somebody else just to kind of cushion myself. Well I should have went ahead and just canceled them all together and went with Dennis and his crew because those other guys were a nightmare and did a third of a job where Dennis and his crew came in and rocked.
Thank you so much for the glowing review. We’re thrilled Dennis and his crew provided fast, thorough, efficient, and professional service when you needed it most. Your kind words about their care and attitude mean the world to us. We look … More
Excellent Movers. Reliable friendly. On time. Have used them a few times now will definitely use in the future.
Thanks so much for the kind words, Jenni! We really appreciate you trusting us multiple times, that means a lot. Glad to hear everything went smoothly and on time. Looking forward to helping you again whenever you need us!
Dennis and his guys did an awesome job!!!! Made the Moving experience less stressful. handled all of my furniture with Care and wrapped it nicely when loading. nothing was scratched or damaged I couldn’t ask for a better moving company would highly recommend.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- polite staff11
- large boxes6
- scheduling5
- affordable4
- professional movers3
- careful unloading2
- truck2
- moving concerns2
- on time2
- efficient move2
What the company says about itself
Taken from Patriot Moving Systems LLC’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“MPSC No. 31049 No Hidden Fees. Ever. Guaranteed transparent pricing 4.8 Google Rating V”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Describes itself as family ownedsays on their website
Show the text this came from
“C 30 Years of Moving Michigan Forward A family-owned moving company headquartered in Fraser,”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States a founding yearsays on their website
Show the text this came from
“30 Years in Business Serving Michigan since 1997 Our Difference Why 30 Years of Moving E”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“You Can Depend On Fully licensed and insured movers with 30 years of experience hand”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“Moving Services You Can Depend On Fully licensed and insured movers with 30 years of exp”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- facebook.comsocial
- dot.govgovernment