Pleasant Relocation
Moving and storage service in Thousand Oaks, California
Its address is in Agoura Hills, California. It appears here because Google returns it for Thousand Oaks.
Google rating
4.5
Ratings counted
146
Are 1 or 2 star
12.3%Above typical
The rating breakdown
18 of the 146 ratings in Google’s published star breakdown for Pleasant Relocation are one or two star.
Against other listings in Thousand Oaks
11.0 percentage points higher than the middle of the 8 listings in Thousand Oaks we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 127 | 87.0% | |
| 4 star | 1 | 0.7% | |
| 3 star | 0 | 0% | |
| 2 star | 1 | 0.7% | |
| 1 star | 17 | 11.6% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Pleasant Relocation at 12.3%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Pleasant Relocation, counted by matching the words they used.
- Price rose after the quote3 · 33%
- Crew conduct3 · 33%
- Items missing or never delivered1 · 11%
- Late, delayed or a no-show1 · 11%
- Belongings withheld over payment1 · 11%
- Claim or refund went nowhere1 · 11%
Counted across the 9 one and two star reviews we have read for Pleasant Relocation. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
EDIT...the response to my review made by the "owner" is as fake as it gets!! Not only did they not consider lowering the cost to a "fair" price, they are now threatening to send the belongings to auction if we don't pay more money today, even though they have a $450 deposit, and DELETE this review!! They said that I can't give a review until the items are delivered??? Give me a "fair" price, closer to the price we were given that made us decide to even go with this company, and then I will delete my review.
Dear Debra Echols, We sincerely apologize for the distressing experience you've had with Pleasant … More
Additional Update 4/29/2024: I am in a mediation with Pleasant Relocation and the BBB. There are better companies to use. All these 5 star reviews as a possible client, I would look to see if they are verified purchasers! Even now the owners are stubborn and are using the contract of no refunds after 7 days with an additional paragraph discussing 3 day cancellation. I cancelled within 5 days and 7 hours based on the 3 day cancellation policy and they are arguing no you have to cancel in 7 days.
Dear Talitha, We're truly sorry to hear about your negative experience. Customer satisfaction … More
Edit from the owner response: I completely understand the confusion, we booked your services through my partners name A. Roberson. We decided to not use your services and you never returned the 450 we sent via cashapp This is a scam. I gave them a $450 security deposit that they said was refundable if I don’t use the service. That was a lie. They said that they would refund me in May. It’s now July and they have blocked all communication with me and essentially stole from me.
sorry we don't have record I believe you have the wrong company please prove you pay becuse we don't have your information
The company couldn’t meet its commitment and encountered several delays. The company didn’t communicate, had to constantly call them. Signed a contract with them, yet someone else did the work even though they said they were not a broker. …
"Thank you for bringing this to our attention, DeVon. We apologize for any inconvenience you experienced during your move. We strive to provide excellent service and smooth communication, and we're sorry if this was not your experience.
I signed a contract with this company to move us and I called the next day to cancel and I also emailed. Tyler was great when we made the reservation, he responded quickly and kept up with communication. In the contract it says, “ Deposit is not refundable if your scheduled move is cancelled within 7 days of your first available pick up date.” I have been contacting them and no one answers. I called and texted and nothing. I re-emailed them with a follow up of the cancellation and nothing.
Dear Aaron & Wendy, Thank you for your feedback regarding your recent experience with Pleasant … More
Do not recommend. I went over the items I had and Michael quoted me 2226, we signed a contest for that. When the movers arrived they tried to charge me 1700 extra because the driver “eyeballed it” and thought it was more cubic feet than originally quoted after going line by line with the items. I had a tight turnaround and this company ruining my moving plans. DO NOT USE. Extremely unprofessional on all fronts.
Dear Bianca Acacia, I hope this message finds you well. I am writing in response to your recent … More
I was supposed to use this company to relocate from the west coast to the east coast. They were accommodating at first with scheduling for a pick up. I had already sent a deposit solidifying my reservation, but when I chose not to use their service all communication stopped. They no longer answered my phone calls, text messages or emails. I read their fine print and it said nothing about keeping a deposit if the customer chooses not to use their service.
please send me the information you have from the company you pay we never receive payment from you please send all email and contact you have thank you
⚠️ WARNING — PLEASE READ BEFORE HIRING THIS MOVING COMPANY ⚠️ I had an extremely disappointing experience. My original estimate started at around $1,200, but by the end of the move, the cost had increased to nearly $6,000. The communication, transparency, and overall service were not what I expected. On top of that, the movers who arrived appeared unprofessional, and I noticed a strong smell of marijuana during the move, which made me question the level of care and professionalism being provided.
We take every customer concern seriously. However, after reviewing our records, we have been unable to locate any customer or move that matches the details provided in this review. … More
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous9 · 53%
- Worked hard and fast6 · 35%
- Turned up when they said3 · 18%
- Kept in touch3 · 18%
- Careful with belongings2 · 12%
- Price matched the quote1 · 6%
Counted across the 17 four and five star reviews we have read for Pleasant Relocation. A review can mention more than one thing.
In their own words
We had an excellent experience moving from Nevada to California with Pleasant Relocation. The crew Javier, Carlos, and Tiko were professional, hardworking, and very careful with all our furniture and boxes. They arrived on time, worked fast, and made the entire moving process smooth and stress-free. Everything was delivered safely, and the team kept great communication from start to finish. We really appreciate their positive attitude and attention to detail.
Thank you so much for your wonderful review and for trusting Pleasant Relocation with your move from Nevada to California. We’re very happy to hear that Javier, Carlos, and Tiko provided professional and careful service and helped make … More
Pick up - “Thank you David, Javier and Omar for doing an OUTSTANDING job. Prompt, respectful, informative, communicated respectfully, and super hard working! I totally recommend them!” Dropping off my household belongings/furniture. Once again- David and Javier were outstanding. Kept in constant communication, respectful, on time, reasonable price, no items broken, everything placed where I’d asked. Again- highly recommend them. Thanks again David !!
Thank you so much for your wonderful review! We’re thrilled to hear that David, Javier, and Omar provided outstanding service. We take great pride in being prompt, respectful, communicative, and hardworking, and we’re glad our team made … More
This was my first experience doing such a large move and I was very apprehensive. However, Pleasant Relocation did a phenomenal job taking care of all my needs. We paid for the premium packing service and they wouldn’t even let me lift a finger. Obviously estimates are just that, but they got so close to my original estimated amount and made it easy and comfortable to add the additional amount on the day of the move. Javier and Tico were my drivers for pick up and they were very kind, efficient and friendly.
Thank you so much for your wonderful 5-star review! We truly appreciate you taking the time to share your experience. We’re honored that you trusted Pleasant Relocation with such an important move, … More
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Pleasant Relocation was the best moving company I've ever worked with. The team was friendly, professional, careful, and incredibly efficient. They helped pack everything, moved it to my new home, and even helped place things where they belonged. What I appreciated most was how careful they were with my belongings—especially the fragile items. Nothing was damaged or broken, and the whole move felt smooth and stress-free. I highly recommend Pleasant Relocation.
Thank you so much for your wonderful review! We are thrilled to hear that you had such a positive experience with Pleasant Relocation. Our team takes great pride in providing friendly, professional, and careful service, and it means a lot … More
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- deposit10
- easy move6
- help with brokers5
- efficient movers4
- careful packing4
- fragile items handling3
- affordable moving company2
- kind drivers2
- cross country move2
- careful unloading2
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- thumbtack.comreviews
- angi.comreviews
- nextdoor.comsocial