Skip to content

US Storage Centers

Self-storage facility in Woodbury, Minnesota

Its address is in Lake Elmo, Minnesota. It appears here because Google returns it for Woodbury.

Google rating

4.7

Ratings counted

574

Are 1 or 2 star

7.0%Above typical

The rating breakdown

40 of the 574 ratings in Google’s published star breakdown for US Storage Centers are one or two star.

Against other listings in Woodbury

This company7.0%
Typical listing in Woodbury3.4%

3.5 percentage points higher than the middle of the 8 listings in Woodbury we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
51990.4%
4 star
132.3%
3 star
20.3%
2 star
20.3%
1 star
386.6%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is US Storage Centers at 7.0%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for US Storage Centers, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings1 · 11%

Counted across the 9 one and two star reviews we have read for US Storage Centers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewAndy B.Edited 6 months ago
I strongly advise against using this company. Our storage unit was severely damaged by water from both the ceiling and the floor. Management never apologized or took any responsibility for what happened. …
Reply from the business

Hi Andy, thank you for taking the time to share your experience at our Lake Elmo facility. We’re sorry to hear about your concerns regarding unit condition and communication. We appreciate you bringing this to our attention and would welcome the opportunity to review the situation and understand…

1-star Google reviewAnn C.Edited 5 months ago
As others have mentioned, I secured a rental unit at this facility and the rate was increased by 25% just a couple of months into our rental agreement. I reached out with my concerns and the rate was adjusted down (still an increase, just more palatable). Two months later, I have received notice that the rate will be increased again AND that there will be no negotiation. I did not choose this unit based on price, but on proximity to my home.
Reply from the business

Hi Ann Marie, thank you for sharing your experience at our Lake Elmo facility. We’re sorry to hear about your concerns regarding the rate adjustments, the frequency of increases, and the communication you received when seeking … More

1-star Google reviewMicaha month ago
Been dealing with this companies bait and switch tactics for almost two years. Started renting that 5x10 for 39 bucks, then four months later they are trying to double it. They send in a rent negotiations. They decide on 59 bucks a month, then three months later they are trying to get 128.00 a month. Their reasoning is because my size unit has less availability. So I check. There are lots of 5x10 available for rent. They told me I had to pay the 127.00 and there was nothing they can do for me.
Reply from the business

Hello Micah, thank you for sharing your feedback regarding our Lake Elmo facility. We’re sorry to hear about your concerns related rate adjustments, communication and your experience with unit pricing and availability. Rate adjustments are … More

1-star Google reviewJoe5 months ago
While the storage units are in good condition, the recent major (DOUBLED) rate hike preceded by not applying the promotional rate reduction, and not being open during business hours, I don't recommend this place. Phone calls get rolled to a holding service and go unanswered. You can wait around for over 30 minutes to see if someone shows up, but they don't. Whomever is running this place seems to only be here whenever they feel like it.
Reply from the business

Hi Joe, thank you for taking the time to share your experience at our Lake Elmo facility. We’re sorry to hear about your concerns regarding rate adjustments, on-site assistance, and communication. We appreciate you outlining the issues you … More

1-star Google reviewTrevor W.2 months ago
This place is a SCAM. Started with the introductory rate of $31/mo + $29/mo insurance for the first two months, after that the rent was raised to the agreed $62/mo + mandatory $29 insurance. Three months later the decide to raise rent all the way up to $141 + $29 insurance!! Don’t come here if you plan on using the space for longer than 3 months!!
Reply from the business

Hello Trevor, thank you for sharing your feedback at our Lake Elmo facility. Rate adjustments are occasionally necessary to align with market conditions and help us maintain the quality of our facilities and services.

1-star Google reviewNico L.4 months ago
this place has decent facilities, but tell me how my 5x5 unit, (smallest they offer) goes from 32.00 a month to 111.00 a month for the same unit. I have picture proof of this hike in the rate. I’d never recommend this place to anyone unless …
Reply from the business

Hello Nico, thank you for sharing your feedback at our Lake Elmo facility. Price adjustments are made with careful consideration to maintain the quality of our facilities and services. If you have any additional concerns that you'd like to address, don't hesitate to reach out.

1-star Google reviewLynette5 months ago
Keegan, the manager, is an excellent employee. My husband and I are grateful for working with him. However, the facility itself we are unfortunately extremely dissatisfied with as we had lost over $5,000 in furniture from flooding that …
Reply from the business

Hello Lynette, thank you for sharing your experience at our Lake Elmo facility. We’re sorry to hear about your concerns regarding the condition of your unit and the follow-up communication for resolution.

1-star Google reviewTim D.7 months ago
I feel this company uses very unethical practices. They give a two month 50% discount. After the two month promotion was over, it went up to the original monthly price quoted. Then, within a few months they nearly doubled the original …
Reply from the business

Hello Tim, thank you for sharing your feedback at our Lake Elmo facility. Rate adjustments are occasionally necessary to align with market conditions and help us maintain the quality of our facilities and services.

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous4 · 25%
  • Worked hard and fast2 · 13%
  • Price matched the quote1 · 6%

Counted across the 16 four and five star reviews we have read for US Storage Centers. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewJim N.3 weeks ago
Very helpful staff Always polite as well as nice and clean place at a fair price
Reply from the business

Hi Jim, we appreciate the kind words and are glad we could provide you with a positive experience!

5-star Google reviewJohn C.2 months ago
Have been renting a unit for 4 years in Keegan. The manager of this storage unit has been absolutely awesome and efficient. If anyone's looking for good efficient service, us storage and like Alma is the way to go.
Reply from the business

Hello John, thank you so much for leaving us a great review!

5-star Google reviewMadison F.2 weeks ago
Keegan in the front office provided really great service to my mom and I in a really tough situation. We were trying to get access to my dad’s trailer after he unexpectedly passed away and Keegan was super helpful and understanding. He made the process painless for us! This place feels very secure and the staff is really kind.
Reply from the business

Hello Madison, thank you for sharing your experience! Your positive experience means a lot to us, and we appreciate your feedback. If there’s anything else we can assist you with, please let us know!

5-star Google reviewshu S.3 weeks ago
Keegan gave me the best experience service ever . He explained to me everything with clear explanation. Everything went smoothly . He was very patient with me as that was my first time renting a storage . I would give a 10 starts if I could ! Thank you again Keegan ! We need more people like you in the customer service area.
Reply from the business

Hi Shu, we are thrilled that you had a positive experience with us!

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • unit selection47
  • clean environment6
  • access hours4
  • boat storage3
  • introductory rate2
  • viewing unit2
  • outdoor storage2
  • storage size options2
  • lease signing2
  • moving units2

Before you hire US Storage Centers

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Woodbury

BusinessGoogle rating
Public StorageSelf-storage facility · Woodbury, Minnesota4.9785
Two Men and a Truck MovingMover · Woodbury, Minnesota4.8733
Daymakers Moving and StorageMover · Woodbury, Minnesota · based in Lake Elmo5.0463
DK ServicesMover · Woodbury, Minnesota5.086
North Star Mini StorageMoving and storage service · Woodbury, Minnesota · based in Oakdale4.764
The Approved Movers MNMover · Woodbury, Minnesota · based in Cottage Grove4.953

See all 8 listings in Woodbury →