Skip to content

Light Brothers Moving Company

Mover in Tempe, Arizona

Google rating

4.7

Ratings counted

321

Are 1 or 2 star

6.9%Above typical

The rating breakdown

22 of the 321 ratings in Google’s published star breakdown for Light Brothers Moving Company are one or two star.

Against other movers in Tempe

This company6.9%
Typical mover in Tempe5.0%

1.9 percentage points higher than the middle of the 11 movers in Tempe we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
28990.0%
4 star
82.5%
3 star
20.6%
2 star
20.6%
1 star
206.2%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Light Brothers Moving Company at 6.9%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Light Brothers Moving Company, counted by matching the words they used.

  • Late, delayed or a no-show7 · 35%
  • Damage to belongings6 · 30%
  • Crew conduct6 · 30%
  • Stopped responding3 · 15%
  • Price rose after the quote1 · 5%
  • Items missing or never delivered1 · 5%

Counted across the 20 one and two star reviews we have read for Light Brothers Moving Company. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewmira P.5 years ago
The movers unhooked the fridge and flooded our house, while moving the fridge at our destination they did not see if it does not fit the door and it dented our fridge. Then one of our monitor that I use for home office is missing. This is very unprofessional and not trust worthy.
1-star Google reviewMaria B.5 years ago
DO NOT HIRE THIS COMPANY. FOR MANY REASONS. They showed up 1.5 hours late despite confirming one day prior that they would be at our place at 1 pm. Our trailer had taken six parking spots at our new place. We were forced to start unpacking and moving without the help we hired. When they finally did show up, they didn't have the instructions that they were just unloading a trailer and helping to carry it up stairs. Their dispatch people didn't communicate that with them.
1-star Google reviewMelisa K.2 years ago
This was by far the worst moving experience I've ever had. I hired 2 people for 2 hours at 4:30PM, and they called me at 4:30 to tell me they are late. They said they will be there soon. Then, they called me at 7PM to tell me that they are on their way. Eventually they showed up at 10:30PM and at that point I was so exhausted and frustrated. However only 1 guy showed up and told me that his colleague quit. I've tried to call the owner of the company and he wouldn't respond to my texts or pick up.
Reply from the business

Hi Melisa, Thank you for your honest feedback. I’m truly sorry to hear your experience did not meet the high standards we set at Light Brothers Moving. We take punctuality, full staffing, careful handling and client communication very seriously, and clearly we fell short in your case.

1-star Google reviewEdward L.Edited 3 years ago
They overcharged me by an hour. I have called and spoken with Brandon who said they would refund me the difference. After two weeks and placing a bad review. I finally got a response stating they were not able to refund my Credit Card and I had to give them either Zelle or Vemo to get the refund. They do not actively offer an invoice. The movers scratched one of my wood bureaus and completely chip off the corner of another one. I was asked to send in photos so he could use them as training.
Reply from the business

Hello Edward, We are sorry you had that experience. We always make sure to take care of our customers but realize accidents do happen. However there is no contact about this piece of furniture or pictures sent to us.

1-star Google reviewAlexia F.a year ago
I regret to say I cannot recommend this moving company. Our experience was extremely disappointing from start to finish. I’ve never written a negative review before, but every interaction with the owner, Brandon, was difficult and unprofessional. Originally, we were scheduled to have three movers. One canceled at the last minute, and instead of finding a replacement, the other two chose to proceed without backup. After just 2–3 hours, they were clearly exhausted, and the situation deteriorated quickly.
Reply from the business

Hi Alexia, We’re truly sorry to hear you feel this way about your experience. Our team takes customer satisfaction and professionalism very seriously, and we never tolerate the type of behavior described here.

1-star Google reviewOlivia P.Edited a year ago
***update 2025 - Jessica and her family have reached out multiple times over the past few years trying to offer amends for my experience. She insists changes have been made, and while I have not used them again, I’d like to give them the benefit of the doubt. They did replace the glass in my table that was broken, and have seemed to do whatever they could to try to make the situation right. DO NOT USE THIS COMPANY.
Reply from the business

Olivia, we'd like to sincerely apologize for the miscommunication and any inconveniences you encountered on the day of your move. We do our best to provide accurate estimates, professional services, and honest communication for each and every customer, and on the day of your move, we ran into many…

1-star Google reviewRach E.2 years ago
I hate to write a bad review of a mom and pop business. I always take time to write positive review when I have good experiences. This was absolutely not. Had high expectations of the company as a friend referred me. 3 issues: 1. They didn't even introduce themselves and immediately started in with a curt demeanor asking what price was negotiated. I told them the price and then they said it would be $180 more for the first two hours.
1-star Google reviewNorman C.Edited 7 years ago
Wow, what a mistake it was using this company, showed up over 7 hours late, left water bottles and trash in the front yard, when the trash can was only 20 feet away. They didn't bring a big enough truck so they left over two rooms of furniture behind, then blaming my wife for under stating the amount of furniture, which is completely untrue. Since I'm the one who spoke with Brandon (the owner) telling him: we have a Three Bedroom, three car garage with a Large Smoker, BBQ, and yard furnishings.
Reply from the business

Hi Norman, I apologise for your unpleasant moving experience. To be clear with you I had told you I would move you to the afternoon on Thursday after you rescheduled on me twice the week of your move. We had to finish the job before yours that was booked weeks in advance.

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Worked hard and fast116 · 53%
  • Professional and courteous98 · 45%
  • Turned up when they said52 · 24%
  • Careful with belongings35 · 16%
  • Kept in touch27 · 12%
  • Price matched the quote6 · 3%

Counted across the 219 four and five star reviews we have read for Light Brothers Moving Company. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewAaron F.a year ago
I cannot say enough good things about Light Brothers Moving Company. The details are below, but in short it cost us (with tip) around $600 to move a ton of heavy items in 3.5 hours. Absolutely 100% worth it. For starters, we were able to book them only a week out from our move date, and they were able to move us on a Sunday morning. Their initial set-up and communication was informative and professional, and they were up front with pricing and all of the details.
Reply from the business

Thank you so much, Aaron and Katie, for your kind words and for choosing Light Brothers Moving Company! We’re thrilled to hear that our professional movers—Lance, Jordan, and Malik—made your move smooth, efficient, and stress-free.

5-star Google reviewCharleen B.6 years ago
Absolutely the best decision I have ever made! Great price, great service, quick, friendly, the list goes on. The moved me out of my apt in less than an hour than moved me up two flights of stairs in and hour and a half, at the end of the day after they already moved two houses prior to moving me. I will recommend them to everyone I know! I couldnt believe the price and was absolutely impressed with my movers Andre and Lance! Very happy! 😁 thank you guys for working so hard! 👍
Reply from the business

Charleen, we're glad we were able to help you out! There's no job too big or small for us, as long as we're able to take everything off of your plate and remove some of the stress you may be feeling. Please let us know if you need anything else in the future. -Brandon Light, Owner

5-star Google reviewMary S.3 years ago
Have you ever had a company to exceed your expectations? Well now, I searched for a moving company to do a small job and in today’s market no one wants to even pick up the phone and if they do, they tell you to hold on. Not Jessica, she was there to receive my call with that ole school smile, I could hear in her voice. I told her what I needed moving my office upstairs & pullout sofa and items downstairs and she worked it out with a price that met my budget.
Reply from the business

We do our best to make sure you recieve fast and helpful service. The guys will be updated on how much you appreciated their help. We are here whenever you need us. -Brandon Light, Owner

5-star Google reviewcory P.a year ago
These guys are the BEST! I have to share my experience because they completely saved me! I had to move last-minute from West 6 Apartment Complex (27th floor!) to my new house in Phoenix, and they absolutely came through. First off, my old building had no service elevator, which made moving a nightmare. I was seriously stressing, but their team handled everything like true professionals.
Reply from the business

Thanks for this amazing review, Cory.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • courteous staff18
  • professional movers15
  • fair pricing11
  • fast movers6
  • affordability5
  • no hidden fees5
  • damaged furniture3
  • last minute move2
  • online booking2
  • piano moving2

What the company says about itself

Taken from Light Brothers Moving Company’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • Advertises a warranty or guaranteesays on their website
    Show the text this came from

    “…your belongings ON-TIME SERVICE ​ guaranteed on time service AFFORDABLE PRICES ​ ​ a”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is licensedsays on their website
    Show the text this came from

    “THE S PEED O F L IGHT" FREE QUOTE Licensed & Insured ​ we value your belonging”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is insuredsays on their website
    Show the text this came from

    “L IGHT" FREE QUOTE Licensed & Insured ​ we value your belongings ON-TIME SERV”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Advertises free estimatessays on their website
    Show the text this came from

    “Creek Blog About FAQ Contact Quote FREE QUOTE 602-529-6107 "M OVE A T THE S PEED”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Before you hire Light Brothers Moving Company

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other movers in Tempe

BusinessGoogle rating
Poindexter MovingMover · Tempe, Arizona4.8383
Smart Move Moving And StorageMover · Tempe, Arizona4.6379
Mentors Moving & StorageMover · Tempe, Arizona4.7315
Affordable Reliable Moving Solutions-ARMSMover · Tempe, Arizona4.9177
Family Moving And StorageMover · Tempe, Arizona · based in Chandler4.6174
Diverse Moving SolutionsMover · Tempe, Arizona4.9151

See all 11 movers in Tempe →