Master Movers
Its address is in Venice, Florida. It appears here because Google returns it for Sarasota.
Google rating
5.0
Ratings counted
1,363
Are 1 or 2 star
1.0%Unusually few
The rating breakdown
14 of the 1,363 ratings in Google’s published star breakdown for Master Movers are one or two star.
Against other listings in Sarasota
About the same as the middle of the 21 listings in Sarasota we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 1,340 | 98.3% | |
| 4 star | 9 | 0.7% | |
| 3 star | 0 | 0% | |
| 2 star | 1 | <0.1% | |
| 1 star | 13 | 1.0% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Master Movers at 1.0%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Master Movers, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings6 · 50%
- Price rose after the quote3 · 25%
- Items missing or never delivered2 · 17%
- Late, delayed or a no-show1 · 8%
- Belongings withheld over payment1 · 8%
- Claim or refund went nowhere1 · 8%
Counted across the 12 one and two star reviews we have read for Master Movers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
I have used this moving company 3 times, and have never experienced anything like this. They wanted me to pay them before they finished the job and I've never paid before they finished. Spent over an hour going back and forth with the office because they increased my bill to over $700, in the middle of the move, disputing the original $571.
Hi Alexa -- Thank you for taking the time to share your experience. However, after reviewing our records, we are confident that you have us confused with another Master Movers. We have no record of your moves in our system, and our team does not operate in the way you’ve described.
The AI video quote process was detailed, and pricing was given based on that process. The sale represenative was personable, promised no bait-and-switch fee increase. She said, "if anything we will refund or dridit you back small portion of the quote". Then, when move was completed, a manager got on the phone and doubled the price and demanded payment.
Absolutely terrible experience with this moving company. From start to finish, it was a disaster. The movers showed up late, handled my furniture carelessly, and several items were scratched or broken. They also took much longer than estimated and then tried to charge me extra for their own delay. Communication was awful — every time I called, I got the runaround or empty promises that someone would “call me back.” No one ever did.
Thanks for taking the time to share your feedback, Tyler. We take reviews like this very seriously, but after looking into our records, we’re unable to find any move under your name or a situation that matches what you’ve described.
If I could give this ZERO stars I would. Completed our relatively small move on the 21st of this month. My husband goes to look for his X-Box and it is no where to be found. Called them on the 22nd to inform them that this was missing and got told to wait through the weekend as it may have been in another box..(why would the movers put stuff in boxes? Its not their place and it makes no sense.) Called again Tuesday and, conveniently, no one answered or called back.
Hi Vicki! We’re very sorry to hear how your experience with our company ended. 😕 It seems like everything else went smoothly, minus the missing item. We can assure you - if it was loaded onto our truck, it was unloaded into your home.
Please I warn you do not use these people. We were moving from Sarasota and storing our furniture in Fernandina Beach while our new home was built. The move out from Sarasota and the move to the storage bins were nightmares. Very young and not knowledgeable people. They quoted one thing (two trucks and and four people to unpack into the storage facility). They delivered one truck and two local guys who did not know what they were doing.
Dear Patricia, We sincerely apologize for the challenging experience you had with our services. Your feedback is taken very seriously, and we deeply regret the inconvenience you've faced.
The problem we had with them was their claims processing system. They dropped a 83" TV while they were packing it. I heard them drop it. I filled out the claim form and submitted it successfully, or so they told me. I followed up everytime they asked me to refer someone to them and nothing. After a couple of months, they let me know they were having issues with staffing in the claims department so everything was backed up. I had to complete the form again.
Gloria -- We’re genuinely sorry your experience with our claims process felt frustrating. We understand you trusted us with a large move, and we never want our customers to feel ignored.
Unfortunately, we did not have a 5 star experience with MASTER MOVERS. Walls were damaged at one location and the front door of my new home was also damaged. I was told the manager would contact me the following day to arrange to make the repairs. It has been 6 days and I have not received a call. In addition, 1 of the employees although very polite, definitely was brand new and did not seem to have the training that they claim is given to all new hires. Mike was excellent.
Thought it was going to be a good experience.. Even thought it was expensive. Well to my surprise the workers were pleasant and did a good job but the people in the office did everything they could do to rip us off... Every time one of their services was needed, not only were we charged premium price but they added on extra cost, on top of extra cost... THEY COST A FORTUNE!!! NEVER EVER AGAIN WILL THEY TAKE ADVANTAGE OF ME...I HOPE YOU DON'T FALL FOR IT TOO!! Such A RIP OFF !!!!
Hi Mary. We are sorry you feel that way. 😔 We charged you accordingly, based on the services that you were in need of. There were no extra charges added on. Everything that was charged for was also itemized.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous221 · 51%
- Worked hard and fast148 · 34%
- Careful with belongings69 · 16%
- Turned up when they said64 · 15%
- Kept in touch23 · 5%
- Price matched the quote5 · 1%
Counted across the 431 four and five star reviews we have read for Master Movers. A review can mention more than one thing.
In their own words
We had a wonderful experience with Master Movers out of Venice, Florida. We hired them for a private move to Texas, and while it was more costly than hiring a national van line, we couldn't have been happier with our decision to use Master Movers. Everyone we encountered with Master Movers was polite, friendly, professional and helpful. There were ZERO issues with pick-up and delivery. The three guys that packed up our stuff were fantastic - quick, thorough and careful.
Thank you for your thoughtful and detailed review! We are truly grateful for the trust you placed in Master Movers for your move to Texas. It’s wonderful to hear that our team provided you with a seamless experience from start to finish.
We recently moved locally. Our move included holding our furniture for a few days and Master Movers were able to keep our things in the truck at a reasonable price. Other companies wanted to unload and reload, putting our things in a warehouse and charging us more money.. Master Movers performed far and above all the other moving companies that we have used. From their quote, to the pick up, to our new home, Master Movers was professional, respectful and responsible with our belongings.
Thank you so much for your thoughtful and detailed review! We’re truly grateful you chose Master Movers for your local move from Palatka Drive in Venice to Hyssop Loop in North Port.
I was moved in November of 25’ and these guys were incredible!! Hands down the best moving experience I’ve ever had in Florida (and I’ve had more than I’d like) The walkthrough quote was on time, professional, friendly and blew the competitions pricing OUT OF THE WORLD to the tune of literally $1k SAVED!! All My Sons Movers were outrageous with their pricing, arrogance and unnecessary follow up after being told no.
Thank you so much for this. Reviews like yours truly mean everything to us. We know how stressful moving can be, especially after multiple experiences, so hearing that this was the best moving experience you’ve had in Florida hits deep.
Master Movers deserves 6 Stars! They made this easy ... I didn't know moving and storage biz could be so professional. The entire process was seamless. Erik came out and gave us the low down. It was like working with a Consultant, not a salesman. Everything was explained clearly and we booked the same day. We needed to move immediately, and Erik was able to schedule next day service. Our moving team arrived on time and ready to go. Denys, Dominic, and Edge are a great team.
Thank you so much for the glowing 6-star review! 🌟 We’re beyond thrilled to hear that your moving experience with us was seamless and exceeded expectations. Erik is absolutely fantastic, and we’re so glad he was able to provide you with such professional and clear guidance.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- polite staff190
- efficient staff60
- professional movers54
- smooth move40
- estimate process30
- on time27
- furniture moving22
- furniture placement14
- junk removal8
- piano moving6
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- bizapedia.comdirectory