Metropolitan Movers Kingston
Google rating
3.9
Ratings counted
39
Are 1 or 2 star
25.6%Well above typical
The rating breakdown
10 of the 39 ratings in Google’s published star breakdown for Metropolitan Movers Kingston are one or two star.
Worked out from 39 ratings. That is enough to publish but few enough that one more review moves it noticeably, so read it as a hint rather than a measurement.
Against other listings in Kingston
21.6 percentage points higher than the middle of the 11 listings in Kingston we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 28 | 71.8% | |
| 4 star | 1 | 2.6% | |
| 3 star | 0 | 0% | |
| 2 star | 0 | 0% | |
| 1 star | 10 | 25.6% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Metropolitan Movers Kingston at 25.6%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Metropolitan Movers Kingston, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings3 · 33%
- Late, delayed or a no-show2 · 22%
- Items missing or never delivered1 · 11%
- Crew conduct1 · 11%
Counted across the 9 one and two star reviews we have read for Metropolitan Movers Kingston. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Just to continue my saga. They didn't show up to move me on the agreed day. THey said their truck was broken. They could not rent a truck, nor could they find another mover. I actually believe they didn't even try, because we luckily found that AMJ Campbell was available. Without AMJ Campbell, our house sale iwould have been in jeopardy because we had to be out - the new owners were moving in two days later.
Hi David we are sorry to see you did not have a pleasant moving experience with Kingston Movers. We do our best to take care of our customers unfortunately sometimes things happen beyond our control.
I wish I could post this without leaving any stars. My former partner contacted this company to move out of my apartment. They were quoted that the movers and truck would be there between 3 pm and 6 pm. No one arrived until 6:30, at which point two people with a car were there. The truck didn't arrive until nearly 7 pm. According to the owner, this counts as "on time" and that the deposit is valid.
Absolutely horrific experience!!! I booked the move a couple months in advance, had several phone and email exchanges in regards to the requirement. They sent an external contractor with a pick-up and small trailer!! I received ZERO assistance from the company when I called to state that it was not even close to being sufficient. He was rude, said there was nothing he could do but reschedule.
Hi Christina we are sorry to see you did not have a pleasant moving experience with Kingston Movers: Moving Company We do our best to take care of our customers and would love to help resolve any of the issues you had with our moving … More
We reserved this company in July for a move September 1st. We called them a week before to make sure all was well and the day before the move. The morning of the move, they didn’t show up at the time promised. We called and told the truck broke down the day before and they would be there till 5 hours later in the day. Finally, Ant Movers showed up with a small half to truck and a trailer. They moved half of our belongings to our new place but didn’t wait in the queue for their turn because the guys wanted to eat.
Hi Anne, we apologize for the delays caused on your moving day. Please note it is one of the busiest time for the moving industry and we do our very best to accommodate all our clients. Once again we do apologize and we wish you all the very best in your new home.
Absolutely horrible!! I booked my move almost 2 months in advance. When booking I was told I would receive a confirmation email, but I never did receive one. I called an additional 3 times to have them send a confirmation, and nothing. This company bailed on me 2 days before my move. First saying they didn’t have enough staff and then saying their truck broke down. They said they couldn’t do anything for me and it was up to me to find another company. In the end my husband and I moved ourselves.
I'm sorry to hear about your extremely frustrating experience with the moving company. It's certainly not the level of service one would expect, especially after booking the move well in advance. The lack of communication, the last-minute … More
They have sold to Metropolitan Movers. They were supposed to move us today, but phoned to cancel because their truck broke. They have no backup plan - no truck they could rent, nor could they call any other movers to arrange anything. “There’s nothing I can do. I’m going to hang up now” we’re the last words they said. Meanwhile I have to be out of this house because it’s sold. If you have to be out in a certain day, I would not rely on these guys. Unbelievably bad customer service!!!!
I'm truly sorry to hear that your move didn't go as planned. If there's anything specific you'd like assistance with or if you have additional concerns, please let me know. … More
I called to inquire something that would only take a minute of their time and I was hung up on in the middle of my sentence. Whomever answered the phone (unfortunately I was not able to get his name) is one of the rudest people I have spoken to within a company and should not be answering calls for this business. It is beyond disrespectful and unprofessional to be treated that way by any business. I was truly shocked and I frustrated by my experience.
Hi Natari, we apologize for any miscommunication that occurred during our initial call. You have contacted us during a time when our phone lines were malfunctioning. Please do contact us again and we will ensure to answer any of your questions and provide you with additional discounts for the…
Two movers from Kingstown Movers were hired to show up on Saturday afternoon (2 July). Coordination was made with the movers the day before. The movers never showed up. The movers did not respond to calls or texts. 90 …
I'm sorry to hear about your disappointing experience with Kingstown Movers. It's indeed frustrating when scheduled services are not fulfilled as expected, and communication becomes an issue. Your feedback is important, and it serves as a valuable warning for others.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous7 · 50%
- Worked hard and fast5 · 36%
- Turned up when they said2 · 14%
- Careful with belongings1 · 7%
- Price matched the quote1 · 7%
- Kept in touch1 · 7%
Counted across the 14 four and five star reviews we have read for Metropolitan Movers Kingston. A review can mention more than one thing.
In their own words
We moved to GTA from Kingston and had a great experience, thanks to Fitsoon and Jaan. They were punctual, respectful and extremely efficient. Thank you for all the help
Thank you, Vasundhara, for taking the time to share your experience with Metropolitan Movers Kingston. We’re really glad to hear that your move from Kingston to the GTA went smoothly. Fitsoon and Jaan will truly appreciate your kind words.
Guys were great. Fast n reliable n fair price. Even helped to move something from garage to patio. Recommended.
Thank you Carl for leaving us your review, we appreciate the feedback and for trusting us with your move. Contact us any time for moving, packing and/or storage services in your area.
Solid five stars from me! Very communicative and they even helped set things up. Felt like I was in good hands.
We were impressed with how quickly the movers worked while still being careful with our furniture.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- truck7
- furniture4
- email4
- punctuality2
What the company says about itself
Taken from Metropolitan Movers Kingston’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“Storage Locations Blog Contact Us Get Free Quote +1(888)587-5687 Home About Us Services”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States a founding yearsays on their website
Show the text this came from
“Metropolitan Movers Proven Experience Since 2010 Metropolitan Movers has been serving cu”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“…or across borders, our licensed, insured crews provide professional packing, car”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…provinces, or across borders, our licensed, insured crews provide professional pac”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.