Skip to content

Movers4you

Moving service in Mississauga, Ontario

Google rating

4.6

Ratings counted

407

Are 1 or 2 star

9.8%Above typical

The rating breakdown

40 of the 407 ratings in Google’s published star breakdown for Movers4you are one or two star.

Against other listings in Mississauga

This company9.8%
Typical listing in Mississauga0.5%

9.3 percentage points higher than the middle of the 19 listings in Mississauga we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
34985.7%
4 star
174.2%
3 star
10.2%
2 star
61.5%
1 star
348.4%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Movers4you at 9.8%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Movers4you, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings19 · 49%
  • Late, delayed or a no-show12 · 31%
  • Price rose after the quote3 · 8%
  • Crew conduct2 · 5%
  • Items missing or never delivered1 · 3%
  • Belongings withheld over payment1 · 3%

Counted across the 39 one and two star reviews we have read for Movers4you. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewELAINE D.3 years ago
WORST MOVE EVER, SHOW UP 3 HOURS LATE WITH A SMALLER TRUCK THAN PLANNED, COULDN'T GET ALL THE STUFF IN THE STUFF BECAUSE THEY JUST THREW IT IN. HAD TO COME BACK FOR THE LEFTOVERS WITH ANOTHER COMPANY. OVER CHARGED AT THE END. AND SO MUCH DAMAGE TO A BUNCH OF STUFF. NEVER USE THIS COMPANY!!!
1-star Google reviewatosa X.4 years ago
I called them and made the arrangement for my moving a month ahead of my moving, I kept following up with them to make sure they come on time on day of my moving, I got emails from them that they made me assure they are coming on time. On the day of my moving, I received a phone call 2 hours prior to my moving time that they can not come at the time we made the arrangement and they will come 5 hours after the appointment time which made me very frustrated and they put me in position that I was getting crazy what…
Reply from the business

We have no records of you as our customer. You must be mistaken about the right company. If you need any clarifications, you can email us at [email removed]

1-star Google reviewRon C.3 years ago
On recently having to deal with this company, i found them absolutely HORRIBLE HORRIBLE HORRIBLE, to start with I was moving from a 2 bedroom apartment into a storage company, while I was looking for a new apartment, the storage company is a ten minute ride from where I was moving, the begin at 12:00 p.m. and ended at 04:00 a.m., 16 Hour move and there were three of them, my stuff was treated like garbage, it was not packed into the truck correctly, damaged occurred, after loading the second and final load, they…
1-star Google reviewDeeana R.3 years ago
Movers4you - A horror story. Stock up on painkillers, people, movers4you comes with free migraines! 1. Beyond late. The movers were two hours late and did not bother to notify us. When we contacted them, they did not give us an ETA, just said they were delayed and kept us waiting. I booked the elevators for three hours and by the time they were ready, we only had 6 mins left. They told me they couldn't do it in 6 mins and I had to go negotiate for more elevator time. 2. Sloth speed.
2-star Google reviewJudi H.5 years ago
I recently moved and used Movers4You. Very disappointing experience. They arrived 1.5 hours late with many excuses. After a full day of loading their truck it wouldn't start and we had to wait around while they tried to figure out how to boost it (using my vehicle). They were not gentle at all and didn't wrap delicate items although they were asked many times to be gentle or wrap certain things. At the end, they simply told me to take all delicate items with me.
Reply from the business

Sorry about your experience, we try to be careful but still things happen during a move and we fairly compensated you for it. Also, informed you about the truck being broken down and still we sent a replacement as soon as we could. Again we apologize for the inconvenience you had to face.

1-star Google reviewFarhan S.6 months ago
They quoted us for 3 hours plus an extra hour to move our stuff from 1 appartment to another appartment less than 5 mins away. They were tooo slow. It took them 8 hours for packing & moving. They even refused to unpack & kept on asking for more & more money. First, they asked to transfer 500$ & then 300$ more. Then they stopped unloading unless 1100$ more were transferred. 1900+$ for moving goods of a 2 bed appartment less than 5 mins away. They sent 3 movers but initially only 2 were working.
Reply from the business

At Movers4You, we strive for transparency and fair treatment for both our customers and our moving crews. We must clarify the facts of this move as they differ significantly from your account: Transparent Pricing: As stated in your booking, the estimate provided was a 3-hour minimum.

1-star Google reviewJay V.7 years ago
A myriad of things to avoid this company for your moving needs: -Movers arrived after/later than me even after saying they had arrived. -They managed to lock themselves out of their truck (left the keys in the truck) which caused a 50 minute delay in the move. -They used our furniture to stand on because they needed to see into the van to lockpick the key out. Very disrespectful. -The movers did not speak or communicate effectively in English and thus did not understand that they could use our dolly/moving cart.
Reply from the business

We apologize that you were not satisfied with our service, we will work on it and better our work. As for the key incident, it could happpen to anybody and was an honest mistake. We did respond to your email and was waiting for a response back.

1-star Google reviewMelissa A.Edited 6 years ago
I went against my better judgement and went ahead and booked with this company even after reading several negative reviews. BIG MISTAKE. It was the worst moving experience I have ever had. I called 2 days prior to confirm and let them know I had to be out of my apartment early in the morning and only had the elevator booked at my new place until noon. They assured me they would be on time at 9 as I had booked.
Reply from the business

Hi we are sorry to hear about your experience. Please submit your query at [email removed] and we will go through our department to deal with this situation.

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Worked hard and fast140 · 44%
  • Professional and courteous131 · 42%
  • Turned up when they said77 · 24%
  • Careful with belongings40 · 13%
  • Kept in touch18 · 6%
  • Price matched the quote14 · 4%

Counted across the 315 four and five star reviews we have read for Movers4you. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewAlana E.2 years ago
I used Movers4U for a recent local move and had a great experience overall. I was a little nervous choosing them, given some of the less than stellar reviews from the past, but I communicated with Sam early and often. He was very responsive via text and reachable over the phone leading up to the move and on move day. They came reasonably on time (off by 30 mins), communicated while on the way, and brought a huge truck. The movers themselves were super friendly and efficient.
4-star Google reviewZak D.Edited 6 years ago
Good value for the amount paid (~$400 for 2 movers and a truck, 1 br from hamilton to toronto). They were punctual too. Only 1 small part of our furniture broke in the move, which isn’t the biggest issue. I didn’t mind/didn’t ask for compensation. We (the movers and I) forgot 1 carpet in the moving truck. It took about 3 months to get it back delivered.
Reply from the business

Thank you for the update.

5-star Google reviewShreya K.2 years ago
My experience with the moving service was truly outstanding, beginning with the initial booking process and continuing seamlessly until the successful completion of the entire relocation. From the moment I engaged with the service, I was thoroughly impressed by the professionalism and efficiency demonstrated by the team. The booking process itself was hassle-free and user-friendly, setting a positive tone for the entire experience.
5-star Google reviewRachit K.3 years ago
I used Movers4you for shifting from condo to home, believe me the experience was awesome, they did what they committed without any noise or complaints , I am new to Canada and this was my first move I was terrified by reading stories on FB and other social media related to overs , then I came in contact with Movers4you, there were very responsive and quotes were very reasonable.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • professional movers36
  • kind staff19
  • smooth move17
  • efficient movers11
  • fast movers9
  • helpful team8
  • truck size4
  • fragile item handling4
  • no hidden fees3
  • punctual movers2

What the company says about itself

Taken from Movers4you’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • Advertises a warranty or guaranteesays on their website
    Show the text this came from

    “…customers across the GTA and KWC. Guaranteed results No surprise fees. Trained in-ho”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • States a founding yearsays on their website
    Show the text this came from

    “733;★ About us Trusted GTA movers since 2017 Movers4You Inc is a residential and com”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is insuredsays on their website
    Show the text this came from

    “…by sending in-house trained crews, insured, and quoting in writing — the num”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • homestars.comreviews
  • instagram.comsocial
  • trustpilot.comreviews
  • yelp.careviews

Before you hire Movers4you

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Mississauga

BusinessGoogle rating
Apollo MovingMoving and storage service · Mississauga, Ontario4.81,019
Windia MoversPiano moving service · Mississauga, Ontario4.7660
Diligent MoversMoving and storage service · Mississauga, Ontario5.0406
The Mover's Choice Inc.Moving supply store · Mississauga, Ontario5.0402
Sudan Movers Local & Long Distance Moving CompanyMoving and storage service · Mississauga, Ontario5.0380
M&M Moving And Rush DeliveryMoving and storage service · Mississauga, Ontario5.0359

See all 21 listings in Mississauga →