Storelocal Storage
Self-storage facility in Ames, Iowa
Google rating
4.2
Ratings counted
183
Are 1 or 2 star
18.6%Well above typical
The rating breakdown
34 of the 183 ratings in Google’s published star breakdown for Storelocal Storage are one or two star.
Against other listings in Ames
13.7 percentage points higher than the middle of the 11 listings in Ames we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 134 | 73.2% | |
| 4 star | 13 | 7.1% | |
| 3 star | 2 | 1.1% | |
| 2 star | 3 | 1.6% | |
| 1 star | 31 | 16.9% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Storelocal Storage at 18.6%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Storelocal Storage, counted by matching the words they used.
- Price rose after the quote1 · 7%
- Claim or refund went nowhere1 · 7%
- Crew conduct1 · 7%
Counted across the 15 one and two star reviews we have read for Storelocal Storage. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Worst storage unit I've ever had. Over the last year my total bill has increased by 45%!!!! And for what, you may ask? Has the service improved? Absolutely not. There are two garage doors that service all the units, one of them has remained inoperable for at least the last six months, more likely eight months. The units are "climate controlled" for temperature, but during the summer months it is extremely humid inside. So humid that anything made of cloth that I had stored was covered in mildew.
Nathan, we are sorry to read about your experience. If you would please send your account and contact information to us at [email removed], we would like to look into this further. Hope to hear from you soon.
MOLD, DECEIT & NEGLECT. Your reply is disingenuous. You claim you can’t discuss individual units because of ServPro, yet when I asked privately whether my unit was contaminated you refused to answer and told me to pay ServPro for an inspection. My contract is with Storelocal, not ServPro; you have a duty to inform tenants—especially those with disabilities and severe mold allergies.
Hi there, we’re truly sorry for the stress, frustration, and concern this situation has caused. We understand how upsetting this has been for many tenants, and we’ve been taking every step we can — under the direction of licensed … More
They have a mold issue, gave the entire 1st floor less than 2 weeks to vacate with nowhere to go. Asked for a little more time and got a big no way. Had to throw away a good $5000 worth of items because of this issue, and their insurance covers nothing! They won't help with anything either. Just an email saying you must vacate. Then a follow up e-mail of if you need storage again in the future consider us. Are you kidding me?! If I could give zero stars I would.
Hi there, we’re very sorry for the stress, loss, and frustration this situation has caused. We understand how upsetting it is to face a sudden disruption like this, especially when it affects your belongings and your plans. … More
Absolutely do not recommend. If I could give 0 stars trust me I would. The entire time I've had the storage until I have had nothing but problems with getting into the until. When I signed up online for the unit I was told I could request a key fob in the main office so I didn't have to use the HORRIBLE APP. When I stopped in the office I was told he had no idea what I was talking about but that someone would get back to me, that was 2 weeks ago.
We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating it is to have ongoing issues with facility access, app functionality, and online payments. … More
MOLD NIGHTMARE!! Unbelievable MOLD situation- given 2 weeks to move out! Given that these two weeks are the busiest for the students at ISU and being a parent out of town, this is nearly impossible! Two weeks leading up to Thanksgiving - I would have to cancel our holiday travel to achieve this! They give no help, no recommendation, no alternatives.
Hi there, we’re very sorry for the disruption and stress this unexpected situation has caused. We understand how difficult the timing is for students and families, especially during the holidays, and we know moving items on short notice is … More
If I could give zero stars, I would. This facility is an absolute nightmare. The first floor was visibly flooded, the entire building reeked of mold and mildew, and both the elevators and stairs were completely inaccessible. That meant I had no way to reach my unit on the second floor—despite just signing a lease earlier this week. When I asked for help, staff made me wait over 30 minutes while they scrambled to figure out how (or if) they could even provide access.
Hi there, we’re very sorry to hear about your experience and the frustration it caused. We understand how upsetting it is to encounter access issues and environmental concerns—especially shortly after signing a lease—and we regret the … More
Incredibly complicated process to cancel unit. Have to give a notice and you will be charged even if you don’t keep your stuff through the month if you don't cancel within enough time. No where on the website does it explain this process thoroughly or let you cancel online you have to go in person and submit a form that was hard to find they only have posters up and the online form doesn't even work to submit pictures of the unit.
We’re sorry to hear that your move-out experience felt confusing and frustrating. We understand how important it is to have a simple, accessible process—especially when you’re no longer actively using the unit. … More
No customer service here. You can talk to there AI on the phone but you never get the call back you requested. Poor access to the building. There is also some sort of contamination on the 1st floor that has the 2st floor shut down. Find another storage place to rent.
We’re sorry to hear about your frustration and appreciate you sharing your concerns. We understand how important reliable access and responsive communication are when storing your belongings. … More
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous1 · 17%
Counted across the 6 four and five star reviews we have read for Storelocal Storage. A review can mention more than one thing.
In their own words
Dan helped me get a unit when I really needed it due to lease overlap. Wonderfully empathetic to my situation and able to help me through a rough spot. I am genuinely appreciative for what he did for me.
Hi, Noah . Thank you so much for leaving us a stellar review!
I was able to reserve a space online and get everything confirmed in about an hour. It was a simple process and the employee who helped me, Bishop, was great!
Hi, Emma . We are thrilled to learn that you had a positive experience with us!
The gentleman I talked to on the phone was very patient very helpful I would refer anyone to the gentleman for any storage needs and give him a raise
Mike Hi, . We appreciate the kind words and are glad we could provide you with a positive experience!
I got my unit set up with Bishop over the phone and he was extremely kind and helpful!
Maddy Hi, . Your feedback is highly appreciated. Thank you for the review!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- new units15
- mold13
- friendly call9
- climate control9
- online setup5
- online reservation5
- clean unit5
- onsite staff2
- phone setup2
- cart availability2
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- yelp.comreviews
- yellowpages.comdirectory
- superpages.comdirectory
- birdeye.comreviews