Skip to content

1-800-PACK-RAT

Moving and storage service in Del City, Oklahoma

Its address is in Oklahoma City, Oklahoma. It appears here because Google returns it for Del City.

Google rating

4.8

Ratings counted

322

Are 1 or 2 star

4.0%Around typical

The rating breakdown

13 of the 322 ratings in Google’s published star breakdown for 1-800-PACK-RAT are one or two star.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
29892.5%
4 star
103.1%
3 star
10.3%
2 star
00%
1 star
134.0%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,614
5–10%
2,324
10–20%
1,521
20%+
538

The marker is 1-800-PACK-RAT at 4.0%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for 1-800-PACK-RAT, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings2 · 25%
  • Items missing or never delivered1 · 13%
  • Crew conduct1 · 13%

Counted across the 8 one and two star reviews we have read for 1-800-PACK-RAT. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewJohn R.5 years ago
I don't know if this is the distribution center that my girlfriend's life is currently stored at, and will remove this if it isn't. We actually don't know if the container is in this state. Or still back in Missouri. It could be in Florida as far as 1-800-PACK-RAT knows. Her belongings were supposed to be delivered on June 19th. It's currently June 25th and the people she's able to get on the phone HAVE NO IDEA WHERE ALL OF HER BELONGINGS ARE.
1-star Google reviewVal G.3 years ago
Extremely bad service — If you are looking for a storage container service do not use this one. Very unprofessional, inaccurate information when the storage would be dropped off. Wait time to speak to a rep was over an hour and when …
Reply from the business

Val, we are deeply sorry for the issues you have experienced. We would like to look into this, but we are having difficulty finding your account. Would you mind sharing your Order ID and phone number so we can have a team member reach out?

1-star Google reviewJim M.5 months ago
Terrible experience. The transport was fine but when they came to pick up the pod, there was plenty of room, yet the driver decided to drag it across our brand new driveway and tear it up. Then we file a claim, months go by and when I sent a follow up email, they said they missed our original claim. Now they deny fault and refuse to pay for their driver's negligence. To clarify, there was plenty of room to just pick it up, as the driver that dropped it off put it where it was with the same sized truck.
Reply from the business

Thank you for sharing your experience. We regret to hear about the issues you encountered with the pickup process and the subsequent claim handling. Your feedback is important, and we will use it to improve our services. We encourage you to … More

1-star Google reviewDave M.7 years ago
I hope you never need customer service from them. Their 800 number is merely prerecorded music that goes on forever and "Please continue to hold, your call is very important to us" You are given the option to leave a voice mail, they never return the call, they never return emails. I just want to get away from this nightmare. Definitely think they are horrendous in customer service, if you cant get it done on line, you are simply screwed.
Reply from the business

Dave – we are sorry to hear about your experience and we would like to look into this further. Can you please provide your order number, so we can follow up with you directly?

1-star Google reviewCrystal H.a year ago
Scheduled online, ended up paying $40 over what they quoted me due to "fees and taxes." They say you can update delivery instructions, etc, online, that is not true. Tried to call for 3 days and could not get ahold of anyone. Waited on …
Reply from the business

We're truly sorry to hear about your experience. We strive to provide clear and accurate information about our services, and we apologize if this was not the case. We also understand how important communication is, especially when it comes to moving.

1-star Google reviewRebecca W.6 years ago
I ordered my container on Friday to be delivered today Monday. I have called numerous times stayed on hold for long periods of time just to get no one. I left a voicemail and no one has called me back. I emailed the sales manager, no …
Reply from the business

We apologize for the inconvenience this caused. We understand that our Resolution Team has reached out regarding the delayed delivery and was able to find a resolution.

1-star Google reviewJoe H.3 years ago
Stay FAR FAR away from this SCAM of a company. Online account is a joke as it does not actually tell you anything about what is going on and talking to agents is just as useless as the will lie to you. …
Reply from the business

Joe, we apologize for the issues you are experiencing in regards to your delayed transport. We appreciate you speaking with our Dispatch Team so that we are able to resolve this matter with you. While our forklift issues are unexpected, we are sorry you had to experience delays due to this.

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous7 · 33%
  • Worked hard and fast4 · 19%
  • Turned up when they said2 · 10%
  • Kept in touch1 · 5%

Counted across the 21 four and five star reviews we have read for 1-800-PACK-RAT. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewJoey H.a month ago
Three days ago, I found out that my family and I had to move on extremely short notice. I immediately called 1-800-PACK-RAT, and within less than 10 minutes I had two 16-foot containers scheduled for delivery. Both Michael and Peter were punctual, professional, and incredibly efficient. They took the time to place both containers perfectly, allowing my fiancé and myself to continue using the rest of our driveway during an already stressful time.
Reply from the business

Thank you for sharing your positive experience with us. We're thrilled to hear that Michael and Peter provided exceptional service during your move. It's wonderful to know they made a stressful situation smoother with their professionalism and kindness.

5-star Google reviewErika W.4 weeks ago
Peter, our delivery driver was exceptional. He was communicative, courteous, efficient & expertly managed the maneuvering & placement of our unit for easiest unloading. We have been very pleased with our entire experience of the whole Pack Rat team for our interstate move.
Reply from the business

Thank you for sharing your positive experience. We're thrilled to hear that our team, especially Peter, provided exceptional service during your move. Your satisfaction is our priority, and we appreciate your kind words about our team's efforts.

5-star Google reviewTerry C.5 months ago
Peter did a fantastic job of making sure the pod was perfectly placed in our neighborhood not to disturb our neighbors. He was gentle and precise to avoid the tree limbs and made us feel very comfortable. I would love for him to help us when the pod is delivered. Highly recommend, a very kind and professional man.
Reply from the business

Thank you for sharing your positive experience. We're thrilled to hear that Peter provided such excellent service and ensured everything was handled with care. Your recommendation is greatly appreciated, and we look forward to assisting you again in the future.

5-star Google reviewMandy D.3 months ago
The driver from OKC dropping off, Peter, was an absolute doll. OKC service not only was doing Wichita, KS a favor because they couldn't get here by today, but they helped me by turning the unit around because I had it facing the wrong way when I ordered it. Thank you guys, all of you, so so much.
Reply from the business

Thank you for sharing your positive experience with our service. We're delighted to hear that our team was able to assist you effectively and that Peter made a great impression. Your feedback is greatly appreciated and motivates us to continue providing excellent service.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • container placement35
  • courteous staff21
  • pack rat pods20
  • smooth process6
  • easy to work with6
  • easy move3
  • on time3
  • moving process2
  • group to work with2
  • last minute move2

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • chamberofcommerce.comdirectory
  • yellowpages.comdirectory
  • yelp.comreviews

Before you hire 1-800-PACK-RAT

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other movers in Del City

BusinessGoogle rating
PODS Moving & StorageMoving and storage service · Del City, Oklahoma · based in Oklahoma City4.4566
You Move Me TulsaMover · Tulsa, Oklahoma4.94,488
All My Sons Moving & Storage (listing 1)Moving and storage service · Bartlesville, Oklahoma · based in Tulsa4.53,505
You Move Me Oklahoma CityMover · Oklahoma City, Oklahoma4.93,295
Thunder MovingMover · Oklahoma City, Oklahoma4.92,968
All My Sons Moving & Storage (listing 2)Moving and storage service · Grove, Oklahoma · based in Midwest City4.52,035