College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe
Mover in Rosenberg, Texas
Its address is in Conroe, Texas. It appears here because Google returns it for Rosenberg.
Google rating
5.0
Ratings counted
2,274
Are 1 or 2 star
0.7%Unusually few
The rating breakdown
17 of the 2,274 ratings in Google’s published star breakdown for College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe are one or two star.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 2,239 | 98.5% | |
| 4 star | 17 | 0.7% | |
| 3 star | 1 | <0.1% | |
| 2 star | 4 | 0.2% | |
| 1 star | 13 | 0.6% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe at 0.7%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings6 · 43%
- Claim or refund went nowhere1 · 7%
- Crew conduct1 · 7%
Counted across the 14 one and two star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Do not use these guys! Customer service would have you belive you are going to experience a hustle free move but be aware! They won't tell you during booking but apparently you have to purchase additional insurance. They will show up and coerce you to sign a form that says they will reimburse damage at 60 cents per pound. If you contest they will explain that they typically find a replacement or fix the damage. Plus you are trapped...schedule wise. Took about 7 hrs to move a 1 bed room apartment..800 sqft.
The team was rude, only 1 of them could communicate, they were supposed to move 2 units and only moved 1/4 of 1 unit and said they couldn’t do anymore because they “didn’t have room”. However, the truck was only loaded about waist high. They didn’t wrap my items with anything, they were slow and wasted everyone’s day. This is the 2nd time I’ve tried this company and both times I had a terrible experience.
Hello Kayce. Our records show that this location did not service you before. This location services Conroe TX. If you need assistance redirecting your claim to the right location please contact our local manager at [phone removed]
I would put no starts if it was allowed. Horrible! Stay away from this company or franchises. I was quoted a little over $900.00 to end with a $2300.00. Communication was great to start with problem started when these 3 guys showed up. I had more boxes that expected, I let them know when they arrived even called the corporate to let them know.
Hello Beth. This location did not service you so therefore we will not be able to help with any claim. Please give us a call at [phone removed] to redirect you to the correct franchise responsible for your claim
One star because they were polite and got the job done, but that’s it. They damaged the floors of our brand new home after being asked repeatedly to put something down to protect them while moving in our refrigerator. They also chipped several door frames. They weren’t going to take my son’s crib because they were running out of room in the truck, but what was he supposed to sleep in???
Natallie, We’re so sorry to hear about your recent experience with our services. We would like to hear more about your experience in greater detail if you could please contact us at [phone removed] when you have a moment.
This company is a rip off. They quoted me $2k for a 2 bed, 2 bath 700sqft house going to a 1 bed 1 bath 600sqft apartment on the bottom floor, that was already MOSTLY packed and cleared. They wanted to charge me over $100/hour. I was moving from Willis to Tomball, that’s MAYBE a 30 minute drive and it would’ve only been 1 load. I needed something quick and big for the rest of my stuff due to my boyfriend being out of town for work. Needless to say, I went with a much cheaper company that only charged me $500.
Hello, Holly. As a non client who actually didn’t experience our level of care with your furniture and excellence in costumer services, as well as all the investments in insurance for your belongs, telematics for tracking trucks on road, background check in every person we place inside your home…
I had high hopes after reading reviews but my wife and I weren’t impressed. They were fast but to the point where they damaged some of our belongings and ran into walls/doorframes etc. several times. They just weren’t very careful like you would want and expect from movers. On top of that after they hooked up the washer we went do a load of laundry the next day and then realized they never put the drain hose in and we had water all over our laundry room floor. I wouldn’t use them again.
Hello Timothy, our data base shows that this location did not perform your job. We service North Houston/Conroe. There’s currently 5 other locations in the Houston metropolitan area that probably did your move. Please give us a call at [phone removed] to redirect this claim to the correct location.
If you dont want con artists moving your house don't by any means use this company! They completely ruined my hard wood floors. They slid a piece of furniture all they way from a spare bedroom down the hallway past the dining room and through the living room. They refuise to take responsibility even though they admitted falt. Going to have to hire an attorney now, excited about that.
Brent Scott, We want you to know that our team takes all feedback seriously and we’re truly sorry you did not have a better experience. Please contact us so that we can help resolve any other issues at [phone removed].
Earny and renzo helped me out today Very quick, efficient but also rushed Left debris all over the stairs and in the parking lot A friend of mine got a flat tire a few hours after the move bc they ran over one of the many parts scattered throughout the trail of debris (Pressured me to write a review directly in front of them before they left, it was awkward)
Ghost Boijo, Thank you for the wonderful review! We really appreciate hearing about your feedback and are so pleased to hear our team was able to provide you with a stress-free experience. We’re truly so grateful for customers like you.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous211 · 47%
- Worked hard and fast207 · 46%
- Turned up when they said71 · 16%
- Careful with belongings49 · 11%
- Kept in touch35 · 8%
- Price matched the quote13 · 3%
Counted across the 453 four and five star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe. A review can mention more than one thing.
In their own words
I recently bought a solid wood (extremely heavy) desk set and needed to move it from the sellers home to my new office. Do I have a truck? Yes! Could I have managed to do it myself? Yes! Would I have done a great job without hurting the furniture or myself? No! Did I have the time and want to deal with the frustration? No! Solution... I called College HUNKS and Louis sent over a team of guys (Jonathan and Edgar) who look like they were born for the soul purpose of moving heavy objects for fun.
Matthew Hull, We’re happy to hear we were able to meet your expectations! It means so much to us when customers share their experiences. Please do not hesitate to contact us again for any of your junk hauling and moving needs!
The team was courteous, professional, and incredibly hardworking. They worked efficiently while taking great care of our belongings, and I couldn’t be happier with the service. We will definitely use them again. For some background, we relocated from about 500 miles away. My employer covered 30 days of storage for our household belongings, and once that period expired, we had everything moved into a local storage unit. We then hired this company to move our belongings from storage into our new home.
Your review means a lot, Thomas Shumate. The team at College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe works hard to provide dependable movers who handle every box with care. We’re thrilled we delivered the stress-free experience you deserve.
Had the pleasure of working with Eric, David, Adolfo today on my July 7th move. I have never used movers before and I have no idea why I have put so many friends through that much "hell". Do yourself, and your friends a favor and just hire it out. The highlights: * This team showed up on time and didn't start the move process till reviewing the apartment * Wrapped and protected any items that weren't already boxed up or ready to be moved.
Sean Daly, Thank you for taking the time to share your wonderful review. Our team works diligently to provide our customers the best junk hauling and moving experiences. Reviews such as yours help provide them with encouragement to keep doing what they are doing.
Yendry, Luis, and David showed up on time, were super efficient, very kind and personable. They worked for hours in the heat, drove our stuff 3 hours away, and worked more hours, and still had energy and were professional the whole time. While getting quotes I was worried that our stuff wouldn’t fit in a 26ft truck, because when we moved from a 2 bedroom home last time, it did not all fit in a Uhaul 26ft truck.
We appreciate the review, Heather Longman. Whether it’s boxing up valuables or unloading a truck, the team at College Hunks Hauling Junk and Moving is here to lend a hand. Thanks for letting us assist with your move!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- polite staff202
- careful handling165
- junk removal71
- efficient staff54
- fast work45
- professional movers37
- on time31
- easy move28
- efficient movers26
- furniture moving24
- couch removal4
What the company says about itself
Taken from College Hunks Hauling Junk and Moving Conroe’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“, packing/unpacking, loading/unloading, insured transportation and more. Call for a fre”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…you can rest easy knowing our customer satisfaction guarantee backs our services. We want to always e”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…reviews Trustpilot 4.9 Rating Request a free quote Call Now Moving Donation Pickup Labor P”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…to full estate projects, our trained, licensed professionals handle the heavy lifting”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“With over 10 million happy clients over 15+ years, you can rest knowing the HUNKS have go”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- mapquest.comdirectory
- facebook.comsocial