College Hunks Hauling Junk and Moving Reno
Mover in Fernley, Nevada
Its address is in Sparks, Nevada. It appears here because Google returns it for Fernley.
Google rating
4.9
Ratings counted
494
Are 1 or 2 star
1.4%Unusually few
The rating breakdown
7 of the 494 ratings in Google’s published star breakdown for College Hunks Hauling Junk and Moving Reno are one or two star.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 485 | 98.2% | |
| 4 star | 2 | 0.4% | |
| 3 star | 0 | 0% | |
| 2 star | 0 | 0% | |
| 1 star | 7 | 1.4% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is College Hunks Hauling Junk and Moving Reno at 1.4%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Reno, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings2 · 29%
- Claim or refund went nowhere1 · 14%
- Stopped responding1 · 14%
Counted across the 7 one and two star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Reno. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Charged us an extra $2k. Demolished our electric fireplace. Broke handles on dining room hutch. Several dents in our refrigerator. They kept the hardware for our fridge doors and one of our beds. Left items behind and had to make 5 trips with our truck to get remaining items. Have been trying since the end of March to get resolved but calls to Sparks NV office are ignored. Have called corporate several times and filed claim but no response. Very poor customer service.
CYNTHIA SWEET, Thank you for giving us your honest feedback. We want you to know our College Hunks team is committed to providing exceptional service and take all feedback, including yours, very seriously and with the utmost concern.
Please forgive this long explanation as I am normally not the type of person to write negative reviews. I was motivated to let others know just how disappointed and frustrated I was with College Hunks Movers in Reno / Sparks. A little back story – both of my parents passed away in the last year, most recent being the end of February. I was entrusted to review, distribute, and sell any household items of value that they had acquired over the last 45 years. As you can imagine, this was a fairly daunting task.
Cindy margules, On behalf of our CHHJ team, we want to truly apologize for any frustrations or inconveniences that may have transpired during your experience. We always strive to provide 5-star service and we’re saddened to hear that we didn’t meet our goal this time.
Beware. It is a franchised company. Corporate won’t do anything if you have a terrible time with them. I used College Hunks March 3, 2025. I remember very clearly. They said there would be 3 movers. Two showed up. One had a distinctive missing front tooth. And the other was a young woman. They worked two hours i believe is memory serves i payed for 2.5. After two hours the woman was resting in the truck with her shoes off. The third person stopped by briefly and then left not doing any work.
Hannah Joyce, Thank you for giving us your honest feedback. We want you to know our College Hunks team is committed to providing exceptional service and take all feedback, including yours, very seriously and with the utmost concern.
On 4/27/23 College Hunks sent 4 associates + their manager who came to help/teach them how to prep and move furniture while doing so on our time. They managed to damage our couch, entertainment center and the new flooring on the steps of the home we had moved out of. (which will cost us our 500 deposit) My wife and I ended up helping them through the evening because they were dragging their feet and struggling to move furniture without damaging it.
Patrick Moore, We’re so sorry to hear about your recent experience with our services. We would like to hear more about your experience in greater detail if you could please contact us at [phone removed] when you have a moment.
I called to make an order for moving a few days later I had to cancel the order then they say it's going to take them 10 to 14 days to return my money back to me. I have been calling them repeatedly about my refund and still have not gotten my refund they even gave me the number to the owner of call the owner's number I just keep going to voicemail I would not recommend no one to use this service at all they're quick to take your money but they don't want to give your money back if you go with somebody else or if…
We’re very sorry to hear you did not have a better experience with our services and truly want to help resolve any issues you may have. If you could please reach out to our team at [phone removed], we will do our best to help resolve your concerns.
I called. I specifically told them what I had needed for removal. I cleared my calendar. I kidd you not. I got over 10 reminders between email and text. Two kids come out and one crossed his arms looked at the pile and said nope that's a landscaper's job. I quickly had them leave and I am furious.
Lisa L, We always strive to provide our customers with the best service possible and we’re truly sorry we did not leave you completely satisfied. Please contact us at your earliest convenience [phone removed] so that we can help resolve any other issues.
The operated Crissann wasted my time. Would not provide me with the information requested and insulted me. Go somewhere else where they respect their customers.
We’re very sorry to hear you did not have a better experience with our services and truly want to help resolve any issues you may have. If you could please reach out to our team at [phone removed], we will do our best to help resolve your concerns.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous219 · 47%
- Worked hard and fast206 · 44%
- Turned up when they said83 · 18%
- Careful with belongings33 · 7%
- Kept in touch22 · 5%
- Price matched the quote10 · 2%
Counted across the 465 four and five star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Reno. A review can mention more than one thing.
In their own words
Used them empty a storage unit of furniture. They were on time and moved everything quickly and efficiently. Zero problems. Zero damage. Polite and respectful movers at very good rate. If you need a movers, quit looking and hire these guys
Thank you, Garry Taylor, for your positive feedback. We’re happy to hear you had a good experience with College HUNKS Hauling Junk & Moving and hope you will turn to us again in the future for any of your junk removal and moving needs.
Our move with the professional staff from College Hunks Moving services was seamless with the excellent capabilities of Claudia, Najeen, Alex, Justin, Paco and one other I forgot his name (sorry). They communicated well, wrapped the furniture pieces completely and worked very hard to move our heavy furniture and boxes to our new home across town. Thanks so much for being such friendly and pleasant assistants in our move!
Theresa Patrick, Thank you for the 5-stars! We take pride in giving our customers the best service and we’re overjoyed to receive your compliments and appreciation. We’re incredibly grateful that you took the time to leave us this review and hope to serve you again in the future for any junk…
College Hunks Moving Service exceeded my expectations in every way. From the initial contact to the completion of the move, their professionalism and efficiency were truly impressive. The team was not only punctual but also remarkably courteous, handling our belongings with utmost care. Their attention to detail was evident as they meticulously packed and unpacked items, ensuring everything arrived in perfect condition.
Thank you, B Young, for your positive feedback. We’re happy to hear you had a good experience with College HUNKS Hauling Junk & Moving and hope you will turn to us again in the future for any of your junk removal and moving needs.
My decision to hire College H.U.N.K.S. to remove and haul away several items - which were rather large, heavy, and taking up too much space in my apartment home - was an excellent choice. From logging onto the College H.U.N.K.S. website, scheduling a date for the removal of my unwanted items, to the staff keeping me informed via text messages, to the actual time my unwanted items were removed, the entire process went smoothly!
Dave, Thank you for choosing College HUNKS Hauling Junk & Moving. We hope to be your go-to company for all of your labor, junk hauling and moving needs. We really appreciate you taking the time to share your feedback with us. Thank you again!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- friendly staff190
- courteous staff61
- efficient staff28
- furniture removal21
- junk removal21
- storage unit move9
- fair estimate4
- easy scheduling4
- moving a fridge2
- couch removal2
What the company says about itself
Taken from College Hunks Hauling Junk and Moving Reno’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…reviews Trustpilot 4.9 Rating Request a free quote Call Now Moving Donation Pickup Labor P”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…you can rest easy knowing our customer satisfaction guarantee backs our services. We want to always e”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“, packing/unpacking, loading/unloading, insured transportation and more. Call for a fre”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“With over 10 million happy clients over 15+ years, you can rest knowing the HUNKS have go”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…to full estate projects, our trained, licensed professionals handle the heavy lifting”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- superpages.comdirectory
- birdeye.comreviews
- facebook.comsocial