Skip to content

College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview

Mover in Brooklyn Park, Minnesota

Its address is in New Brighton, Minnesota. It appears here because Google returns it for Brooklyn Park.

Google rating

4.9

Ratings counted

2,349

Are 1 or 2 star

1.4%Unusually few

The rating breakdown

33 of the 2,349 ratings in Google’s published star breakdown for College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview are one or two star.

Against other listings in Brooklyn Park

This company1.4%
Typical listing in Brooklyn Park4.1%

2.6 percentage points lower than the middle of the 9 listings in Brooklyn Park we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
2,30097.9%
4 star
100.4%
3 star
60.3%
2 star
50.2%
1 star
281.2%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview at 1.4%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings2 · 25%
  • Crew conduct1 · 13%

Counted across the 8 one and two star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewasha A.6 months ago
Unprofessional business. 2 guys came to help, one of them was on his phone most of the time. I saw the other guy working alone sweating and frustrating, I start helping him to prevent more damages to my items after he dropped a computer …
Reply from the business

asha ali, Thank you for sharing your experience with us. We’re grateful for all feedback, whether positive or negative. We want to apologize for your experience and we’re so sorry we fell short of your expectations.

1-star Google reviewGloriaa year ago
This move cost me more in damage than to actually move. This was all due to the negligence of the associate Naz. He placed my bed frame on the moving truck in a way that even a pre-schooler would know to not stack that way. It broke as soon as he put it in the truck. Yet, that is being deemed my fault for not having paid for insurance…this boils down to common sense. Naz should be fired by this time. They also damaged my wall And broke my fridge all they way to mess up the wiring.
Reply from the business

We’re very sorry to hear you did not have a better experience with our services and truly want to help resolve any issues you may have. If you could please reach out to our team at [phone removed], we will do our best to help resolve your concerns.

1-star Google reviewLynda M.a year ago
This felt like a bait and switch operation. I sent photos of all the furniture I wanted hauled to a charity and received a quote of $600 based on how much space it would take in the truck. But when the crew arrived, they said the furniture would fill the entire truck, plus labor, plus the cost of disposing of a mattress and box springs, raising the charge to $1,100!! furious, I sent them away and made other arrangements.
Reply from the business

Lynda McDonnell, We want you to know that our team takes all feedback seriously and we’re truly sorry you did not have a better experience. Please contact us so that we can help resolve any other issues at [phone removed].

1-star Google reviewElizabeth R.5 months ago
We booked a junk removal for some carpet. The appointment was confirmed on their end and my end. They didn’t show up in the time frame. I requested an eta and they never responded. I also reached out to ask if they were planning to come at all and they never responded.
Reply from the business

Elizabeth Richardson, Thank you for sharing your experience with us. We’re grateful for all feedback, whether positive or negative. We want to apologize for your experience and we’re so sorry we fell short of your expectations. We’d … More

1-star Google reviewElizabeth G.a year ago
I would not recommend this company to anyone. I booked an appointment with College Hunks on July 22 for a move on August 17. I was told that I needed to put down a deposit of $100 to secure the appointment, but I would get the $100 back if …
Reply from the business

We’re very sorry to hear you did not have a better experience with our services and truly want to help resolve any issues you may have. If you could please reach out to our team at [phone removed], we will do our best to help resolve your concerns.

1-star Google reviewAperture A.Edited a year ago
My appointment time frame was from 10am-12pm. I get a call at 8:24 am asking if they can come early because they had a cancel. I said sure but it would take me a moment to get the site. They say okay. I get there as quick as I can and when …
Reply from the business

Aperture “Aperture” Alpha, Our team strives to deliver a 5-star experience for our customers and we are truly sorry that this was not the case for you. We will address this matter internally with our team, but please feel free to reach out to us anytime to discuss this matter further.

1-star Google reviewJames F.3 weeks ago
I got charged $600 for one hours; this has not been resolved despite several attempts; keeps getting pushed back to local incompetent stall to correct situation. Have filed complaint with BBB.
Reply from the business

We’re very sorry to hear you did not have a better experience with our services and truly want to help resolve any issues you may have. If you could please reach out to our team at [phone removed], we will do our best to help resolve your concerns.

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Worked hard and fast10 · 50%
  • Professional and courteous6 · 30%

Counted across the 20 four and five star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewManda Z.22 hours ago
Shawn and Ethan were absolutely amazing! They were fast, efficient, and professional. I would absolutely hire them again! Great work!
Reply from the business

Manda Zeikhaam, We’re happy to hear we were able to meet your expectations! It means so much to us when customers share their experiences. Please do not hesitate to contact us again for any of your junk hauling and moving needs!

5-star Google reviewTobi O.3 days ago
Michael and Owen did a great and fast job moving my things from a storage facility to my house. They were hired by a company who helped me with an interstate move. They asked and made sure boxes went to the appropriate rooms. The movers …
Reply from the business

We’re grateful for your review, Tobi Olayiwola! The moving company team at College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview is here to make every step easier—whether it’s packing, loading, or unloading. We’re so glad your experience reflected that.

5-star Google reviewJames F.Edited 3 days ago
Connor and dylan were expert movers. They worked calmly and efficiently. They were mindful of property and fast. They listened to m instructions and made my move very pleasant. I would use them and their service again.
Reply from the business

James Fitzgerald, Thank you for choosing College HUNKS Hauling Junk & Moving. We hope to be your go-to company for all of your labor, junk hauling and moving needs. We really appreciate you taking the time to share your feedback with us. Thank you again!

5-star Google reviewRyan S.a day ago
They came, they saw, they conquered. Great experience. The 4 guys were courteous, mindful, and speedy. They got everything done in good order. Would use again!
Reply from the business

Thank you, Ryan Selleck, for your positive feedback. We’re happy to hear you had a good experience with College HUNKS Hauling Junk & Moving and hope you will turn to us again in the future for any of your junk removal and moving needs.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • friendly staff920
  • polite staff216
  • junk removal84
  • hard working staff76
  • furniture moving43
  • professional movers31
  • quick move15
  • couch removal12
  • piano moving9
  • mattress removal5

What the company says about itself

Taken from College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • Mentions the Better Business Bureausays on their website
    Show the text this came from

    “…of Shoreview, MN is proud to be a Better Business Bureau (BBB) Accredited Business, reflecting o”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Advertises a warranty or guaranteesays on their website
    Show the text this came from

    “…you can rest easy knowing our customer satisfaction guarantee backs our services. We want to always e”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is insuredsays on their website
    Show the text this came from

    “, packing/unpacking, loading/unloading, insured transportation and more. Call for a fre”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Advertises free estimatessays on their website
    Show the text this came from

    “…reviews Trustpilot 4.9 Rating Request a free quote Call Now Moving Donation Pickup Labor P”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • States how long it has tradedsays on their website
    Show the text this came from

    “With over 10 million happy clients over 15+ years, you can rest knowing the HUNKS have go”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is licensedsays on their website
    Show the text this came from

    “…to full estate projects, our trained, licensed professionals handle the heavy lifting”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • mapquest.comdirectory
  • facebook.comsocial
  • yellowpages.comdirectory

Before you hire College Hunks Hauling Junk and Moving Shoreview

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Brooklyn Park

BusinessGoogle rating
Ace Moving and WarehousingMover · Brooklyn Park, Minnesota · based in Coon Rapids4.8317
Acorn Mini StorageSelf-storage facility · Brooklyn Park, Minnesota4.6164
Dreezy's Moving ServicesMover · Brooklyn Park, Minnesota · based in Coon Rapids4.8160
Goal Line MovingMover · Brooklyn Park, Minnesota · based in Maple Grove5.0138
Ruth Movers Inc.Mover · Brooklyn Park, Minnesota4.393
Rally Relocation ServicesMover · Brooklyn Park, Minnesota4.874

See all 10 listings in Brooklyn Park →