Copper Safe Storage - Lafayette
Self-storage facility in Lafayette, Louisiana
Google rating
4.3
Ratings counted
108
Are 1 or 2 star
14.8%Above typical
The rating breakdown
16 of the 108 ratings in Google’s published star breakdown for Copper Safe Storage - Lafayette are one or two star.
Against other listings in Lafayette
11.0 percentage points higher than the middle of the 15 listings in Lafayette we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 81 | 75.0% | |
| 4 star | 8 | 7.4% | |
| 3 star | 3 | 2.8% | |
| 2 star | 1 | 0.9% | |
| 1 star | 15 | 13.9% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Copper Safe Storage - Lafayette at 14.8%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Copper Safe Storage - Lafayette, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings2 · 13%
- Crew conduct2 · 13%
- Items missing or never delivered1 · 7%
Counted across the 15 one and two star reviews we have read for Copper Safe Storage - Lafayette. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
This is my 2nd break-in. There was a camera right by my room. I lost over $4,000 of stuff stored in the room. This time the room had their lock, I had the combination, and you needed a code to get in the property, and it was still broken into. Since I had this room this property went through about 3 or 4 owners. Think twice before you rent from them. I wish I had. I plan to take them to court. 1 break-in is, okay, this happens, 2nd there is something going on.
Hi Billie, Thank you for your feedback. We're very sorry to hear you had a disappointing experience. Please call us at [phone removed] or send an email to [email removed] at your earliest convenience. Kindest regards.
Got a very rude phone call from an employee this morning asking if I had called about a storage unit yesterday and I said yes, but I found one. Employee answered with 'why did you say you were going to come look at one when you didn't plan on it?' And hung up before I could explain that I never made any reservation or even said that I was interested after hearing the prices. Might be petty to rate 1 star over it, but that was just rude.
I dont give this place 1 star my lock was cut and my belongings were stolen. I was a hurricane victim and everything I had left was taken from me at this facility!! Then they sent me keys that was not for the lock they put on my unit. Then the insurance policy is very low if you have valuable items.
Hello Camille Manuel, Your satisfaction is our top priority. It is discouraging to learn of your experience with us . Your feedback helps us improve as we recently took over management of this facility If you have any further questions, please give us a call. Have an amazing day!
Let me say at the first couple of months I was very happy. Very helpful & quick when i realized i needed a larger unit right in the middle of moving my things in. I was able to acquire & get access to the larger unit within an hour. Would've left 5 stars if thats where it ended. I just attempted to access my unit @ 11pm & can not get inside the gate. There is now a sign on the gate saying that there is limited access times from 6am - 9pm. 24 hour access was a MUST for me.
Hi Krissi! We sincerely apologize for any inconvenience. Our location's access hours are from 6 am to 9 pm daily, and have been for quite some time now. We do not offer 24/7 access services at this facility. We would like to discuss your experience with you.
Well I rented a 10x10 last month. I was robbed with in 3weeks. I lost a very large part of what I owned. The police say that they get robbed every month. Its been a couple weeks since this happened. The manager keeps putting off looking at the footage im sure buy now it has auto deleted and ill just be out luck finding my stuff. Don't do it! Go somewhere else. Appletree storage is no good. There is a lot more to this story than I can tell today. Run!
Chris Hill, we're disappointed to hear of the negative experience you had at our location. If you could provide more information to us, we would be more than happy to try and make this situation better. Please reach out to us at [email removed] so we can assist you further.
The storage units in the center are older and in a state of disrepair. We had a bad problem with rodents and all of our furniture and things stored in the unit were covered in rat tracks, feces, and urine. Some items were also destroyed from the rats (knawmarks and holes in blankets and paintings). Furthermore, the lightbulb was broken when we moved into the unit and glass covered the floor.
Jonathan Adams, thank you for bringing this matter to our attention. We regret that you had a negative experience, and will use this as an opportunity to improve. Please reach out to us at [email removed] at your earliest convenience to discuss how we can turn this experience into a positive one.
I won't recommend this one.They disconnected the electricity so you have to be extremely careful of spiders.No dumpster so hopefully you don't have anything to dispose of are you have to find your own place to dump it.Then I was lied to about another issue I discussed with the owner himself.No way will I tell anyone to go there.Oh and yes people still hang out at their unit.
I would give it a zero but google wouldn’t let me. I purchase it online. Paid $25 for 24 hours access. $25.admin fee when I did all the work. Anyway when I arrived at the location at 9pm the first thing I noticed was the walk in. Gate was ripped off the gate. Then when I put my code in it didn’t work.. now I have a U-Haul dunk of my stuff and can’t do anything with it.
Hi J W, We apologize for any confusion. If any tenant needs 24 hours they have to provide a business license to access after normal business hours. The walkthrough gate is under repair at this time as it was damaged. We spoke with you today regarding this matter.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous13 · 16%
- Worked hard and fast4 · 5%
- Price matched the quote2 · 3%
- Kept in touch2 · 3%
- Turned up when they said1 · 1%
Counted across the 79 four and five star reviews we have read for Copper Safe Storage - Lafayette. A review can mention more than one thing.
In their own words
Ivy was very helpful, she was polite and knowledgeable. I had originally rented an 8 x 8 unit that I quickly discovered was going to be too small. Ivy guided me through the process to cancel the 8 x 8 and get a special deal on a 10 x 10.
Hey Robert, Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you enjoyed Ivy's service. Your feedback means a lot to us and helps us continue to improve. We look forward to serving you again soon! Best regards, Copper Safe Storage
We rented a unit from this facility and it was a great price and well maintained. Seems they've upgraded the facility recently and while we were there they finished putting in a new gate system. Customer support helped us get setup in the system. Thanks for your help!
Hello, Thank you again for taking the time to let us know how we did. Security is one of many of our goals for our tenants. Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you.
I have been there for 2 years and now have 2 units. These are well maintained, reasonably priced with responsive management.
thank you for the review
Awesome service...showed up at 6 and was able to get a storage right away...very prompt service
Thanks
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- helpful staff36
- rent9
- polite staff7
- helpfulness3
- phone support3
- renting a unit2
- patient staff2
- insurance2
- wonderful experience2
- ownership changes2
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- yelp.comreviews
- yellowpages.comdirectory
- mapquest.comdirectory