Skip to content

Cross Town Movers

Mover in Boise, Idaho

Google rating

4.9

Ratings counted

1,499

Are 1 or 2 star

2.1%Around typical

The rating breakdown

31 of the 1,499 ratings in Google’s published star breakdown for Cross Town Movers are one or two star.

Against other listings in Boise

This company2.1%
Typical listing in Boise2.5%

About the same as the middle of the 21 listings in Boise we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
1,43996.0%
4 star
211.4%
3 star
80.5%
2 star
100.7%
1 star
211.4%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Cross Town Movers at 2.1%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Cross Town Movers, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings16 · 62%
  • Price rose after the quote2 · 8%
  • Items missing or never delivered2 · 8%

Counted across the 26 one and two star reviews we have read for Cross Town Movers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

2-star Google reviewBetsy L.Edited 3 years ago
We would not use them again or recommend them. Had several items scratched, a box is still missing and on the last day of our move, one of the guys took a special mouse pad off my husband's file cabinet that I had ordered for his birthday, and never returned it. Who does that? The only thing we can say is that they are fast. Are they bonded and insured? Nothing says so on their website. The move from Caldwell was under my husband's last name, so you have our telephone number. Yes, you did move us!
Reply from the business

Hi Betsy, We have reviewed our moves over the last two years and do not see a Betsy Lewis listed as a customer. We pride ourselves in providing high quality professional moving services and would love to speak with you directly about your experience.

1-star Google reviewK W.4 years ago
WORST. EXPERIENCE. EVER. First started off with an early call asking if I’d like a 3rd person at an extra charge and was told that job would get done much faster, so I reluctantly agreed. However, I feel I was grossly taken advantage of. Job took them from 9:45am-5pm (with a 2 hour lunch break for which they only gave me a $20/guy discount) to move my 2500 square foot house (that two of the rooms had built in furniture that did not require moving). My bill as $2700!!!!
Reply from the business

We are sorry if you were misinformed by others about how long moving services take. It is impossible to pack an entire 3,000 square foot house in 1 1/2 hours with a two or three person crew. When you booked with us we scheduled you for a full day based on what you told us we would be moving.

2-star Google reviewCorbin H.10 years ago
First I will say, the moving crew was polite and respectful but that is where the positive experience ended. We hired a professional moving company because of a bad shoulder and some very heavy/awkward items to be moved to our new home. We called Cross Town for a bid, explained the job in great depth and because of that explanation a third mover was recommended (to handle the heavy items). The outcome, one truck, full of the lightest bulkiest items and a $750 price tag.
1-star Google reviewKathy H.6 years ago
Unfortunately, we had a very poor experience with this company. We hired them to move items from a 26' Uhaul truck into a climate-controlled storage unit. The two young men we were assigned meant well and were very friendly, but were wholly unprepared for the task at hand. Despite the fact that the storage unit was larger than the truck, after 2.5 hours the items did not fit and were haphazardly put inside. Items were brought in from the truck without a plan. Towers of boxes were falling over.
Reply from the business

Hi Kathy- I am sorry for the delayed response. I just took a look through our schedule and we have not moved a Kathy H in 2020. However, if it was us that moved you and perhaps the move was booked under a different name, we would really like you to give us a call at [phone removed].

2-star Google reviewJen B.Edited 2 years ago
Cross Town movers is only adequate for moves across the street ... Updated review: so at the time of packing we had a very positive experience, but when we arrived in New Hampshire we found a significant amount of damage which is very sad. The guys who packed our truck knew that we were moving across the country and they didn't use all of the packing blankets we rented ...
Reply from the business

Thank you for the nice review! It was a pleasure to work with you. We do work hard on our training and our customer service so we are happy to see what we do is working well.

1-star Google reviewHenry W.4 years ago
We were exciting to be able to schedule our move with this company. Unfortunately the overall experience fell quite short.The movers were very polite and hard working though. Firstly, they didn't wrap anything including mattress. Our matress was light color. After moving we had found our mattress had torn fabric and black stain that couldn't be removed. Another frustration was those black palm/finger print left on some lighter color furnitures like cabinets.
Reply from the business

Henry Thank your for your business. Glad to hear our team was polite and hard working. They are an important part of our success. If a customer desires to have their mattress placed in a mattress bag we ask the customer to supply the bag due to the wide range of shapes and sizes of mattresses.

1-star Google reviewMrs4 years ago
I’m local, lived in the valley my entire life, I’ve used many movers over the years. Everything from out on my own, finished school at BSU. I even try to live out of state, and moved straight back. The point being, I’ve seen it all. I had a GREAT moving company I always used, A+ MOVING but they are unavailable. I’ve only come across a few scuffs etc. nothing to get upset about. But this last move with Cross Town Movers, is by far the worst experience I’ve ever had in general and customer service.
Reply from the business

We are sorry you're disappointed with the service you received. A few clarifications. All of our moving trucks are 26', if you had requested a semi we would have referred you to another mover for that type of service. We do not charge $200 per hour.

1-star Google reviewLeslie B.4 years ago
Had the worst experience helping my sister move yesterday while she was at work. It was one thing after the other. First they showed up with out tools, it took them an hour just to move two dressers and 4 nightstands and half a couch. Mean while they had to wait for someone from the office to bring them tools. They were half hour late. Called at 12:30 per my sister that they were on their way, didn’t get there till 2pm.
Reply from the business

I am honestly so surprised that you are unhappy when we went out of our way to accommodate you and the issue you were having. You were originally scheduled at 8:30 in the morning and you called frantic because your house closing was not going to happen by that time and you were going to have to…

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous221 · 49%
  • Worked hard and fast201 · 44%
  • Turned up when they said94 · 21%
  • Careful with belongings85 · 19%
  • Kept in touch15 · 3%
  • Price matched the quote7 · 2%

Counted across the 455 four and five star reviews we have read for Cross Town Movers. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewLinda B.11 months ago
Good communication with company and movers arrived on time. Move was from one unit in apartment to another in same complex. The two movers were polite, careful and quick. They worked hard hauling everything on dollies by hand, and finished within 2 hours. We were very pleased with their work. They did a fantastic job! Thank you!!
Reply from the business

Hello Linda, thank you for taking the time to leave a 5-star review of our company and crew members. We were so happy to get your sister moved into her new place and hope to help you again in the future.

5-star Google reviewSandi M.a year ago
Met our unique needs with efficiency! We’re so grateful to Gage and Ryan at Cross Town! We were packing up our condo to begin a remodel and were able to handle the smaller stuff on our own but there were a few heavy pieces of furniture that needed to go down a long set of stone stairs and into our large enclosed trailer - more than we could handle . So we hired a couple strong backs from Cross Town!
Reply from the business

Hi Sandi, thank you for detailing your experience with our crew members and company. Ryan and Gage are a great crew and we appreciate you letting us know how awesome and efficient they were on your job.

4-star Google reviewBryan H.6 years ago
Michelle and I hired Cross Town Movers and we’re very glad we did. Ryan G, Eric, and Mitch showed up on time and did a great job. We had a medium size house and our stuff filled up one big truck. The whole job took about 5 hours. They were all very courteous and careful. The only thing that didn’t sit well with us was how the tip was handled. Since they did a great job, we went generous with the tip.
Reply from the business

Brian, we are very happy to hear the moving portion went well for you. I'm sorry to hear that the tip situation didn't sit well for you. I can assure you that Ryan is a very honest crew member and we always see him split up his tips here at the office with his partners.

5-star Google reviewJeni E.a year ago
Crosstown movers sent an excellent team over to take care of us! This Duo made quick work of the big items we hired them for, including a piano. They both have been with the company many years which tells me a lot about this company and how they treat their employees. They were such experts they hardly even had to talk to each other, they just knew what to do. They were engaging and friendly, and as a woman at home alone, I really appreciated all they did to communicate with me and help me feel at ease.
Reply from the business

Hi Jeni, thank you for the wonderful 5-star review of our company and crew members. Our goal is to make every move exceptional for our customers and go above and beyond to make the move as seamless as possible. We have an amazing crew and we can't thank you enough for sharing your experience.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • friendly staff316
  • polite staff165
  • careful movers70
  • efficient staff43
  • careful with furniture34
  • furniture moving33
  • fast movers25
  • local moves7
  • office move6
  • appliance moving3

What the company says about itself

Taken from Cross Town Movers’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • Says it is licensedsays on their website
    Show the text this came from

    “…we're your neighbors. Fully licensed and insured, including Workers' Co”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Advertises free estimatessays on their website
    Show the text this came from

    “Boise Guide Southern Idaho Moving Guide Free Estimate Boise's Most Trusted Moving Company”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is insuredsays on their website
    Show the text this came from

    “7;re your neighbors. Fully licensed and insured, including Workers' Compensation c”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • States how long it has tradedsays on their website
    Show the text this came from

    “…company based in Boise, Idaho. For over 35 years, we've helped Treasure Valley famil”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • States a founding yearsays on their website
    Show the text this came from

    “Moving Company Cross Town Movers Since 1985 --> Home About About Us Frequently Aske”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • chamberofcommerce.comdirectory
  • facebook.comsocial
  • yelp.comreviews

Before you hire Cross Town Movers

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Boise

BusinessGoogle rating
208 Moving CompanyMover · Boise, Idaho · based in Garden City5.01,266
Boise Spa Movers LLCTransportation service · Boise, Idaho · based in Meridian5.0679
Bluebird MovingMover · Boise, Idaho5.0385
Better Call RudyPiano moving service · Boise, Idaho5.0362
Delicate Touch MovingMover · Boise, Idaho4.8280
BustNMoves Moving CompanyMover · Boise, Idaho5.0189

See all 21 listings in Boise →