Houston Affordable Movers
Its address is in Houston, Texas. It appears here because Google returns it for Bellaire.
Google rating
4.6
Ratings counted
258
Are 1 or 2 star
8.9%Above typical
The rating breakdown
23 of the 258 ratings in Google’s published star breakdown for Houston Affordable Movers are one or two star.
Against other movers in Bellaire
About the same as the middle of the 3 movers in Bellaire we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 221 | 85.7% | |
| 4 star | 10 | 3.9% | |
| 3 star | 4 | 1.6% | |
| 2 star | 1 | 0.4% | |
| 1 star | 22 | 8.5% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is Houston Affordable Movers at 8.9%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Houston Affordable Movers, counted by matching the words they used.
- Crew conduct5 · 24%
- Price rose after the quote2 · 10%
- Damage to belongings2 · 10%
- Items missing or never delivered2 · 10%
Counted across the 21 one and two star reviews we have read for Houston Affordable Movers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Horrible just horrible do not hire movers Through this company. Very unprofessional. I hired movers Through this company to just move my big furniture which included living room dining room and mattress and a couple of other small tables that was All.I expect a professional people to come to my house and move my things I would have never expected to have crooks come into my house. One of them all of a sudden went into one of my restrooms I have two.
Worst experience ever! When we first called we made sure to ask if the $175 was for the travel and we were told yes. I asked 3 times and was told yes every time that the drive for them did not count as hours we paid, but they used their drive time for their self. Our furniture is filthy disgusting from their sweat because they didn't wrap any of the furniture besides a coffee table and they put our brand new king sized mattress right up against the truck without a barrier so hopefully we can get our furniture…
Update my things were stolen and they were the only ppl who knew my information to access my unit. They stated they would send the pictures taken however once contacted again they stated they no longer had proof showing items were put into the unit. Ismael was my driver and loader.
Update - this client has footage of us moving her in, she also has footage of who took her stuff, not us! She even called to apologize for blaming us when it’s clearly someone else on tape.
Too many additional hidden fees... Houston Affordable Movers took my $100 deposit & asked for another $100 to reschedule & then sent a list of fees via the agreement. Thank you for your feedback & example of the poor customer service. I am grateful you did not showing up!
You didn’t move with us! You canceled. Then you kept calling us asking where your stuff was and you were using other movers. I told you, you had the wrong number, you have the wrong movers. Call Sampson and leave him a review, whoever that is.
Worst company ever! I moved Friday June 7, 2019 The movers and the main office called my work number instead of the number I provided for my contact number. I only had a 1 bedroom loft so it should not have taken more than 2 hours and I moved to another apartment in the same complex right behind my old apartment. They did not get close to moving all of my boxes, barely moved the big items and the truck wasn't full.
Used this company for my most recent move and would not recommend — decent prices but you get what you pay for unfortunately. Their movers dented the wood floors in one of my bedrooms, put a very deep scratch in the wood flooring of a hallway, and put many knicks in the ceiling above my stairwell. They even suggested I take photos of the ceiling prior to beginning the move (which I did) so there was clear evidence of the damage caused by them.
Hi Brianna We are very sorry to hear that your move didn't go as expected. I could not find you in our system and we are not aware of any such issues occurring. We haven't had this feedback from any customers. Please give us a call at your convenience to discuss.
Rude lady with an attitude answering the phones , well not answering she calls back after she misses your call. REPLY : first all I didn’t say I wanted a hour to move that’s how you know your very incompetent and rude because I clearly asked you how much would it cost for the 2hrs and how did you get the amount and you replied “BASIC MATH” and I said I wasn’t using you after you made that rude comment like you are clearly a miserable nasty person! I don’t have your pricing in front of me !
Hi Misty No one was rude. You didn’t like the minimum of two hours. You have a 3 bedroom apartment with appliances and somehow you think this would be less than one hour. You threatened not to use me and it’s okay you weren’t going to. Again, have a great day, thank you.
Their box truck came through our neighborhood and dumped some empty boxes on the side of a church parking lot in the North Lindale subdivision. He was followed to a house a few blocks away and when he was asked if he dumped the boxes, he denied it. The guy was bald headed, wearing baggy shorts and a tank top. It was a Sunday so I guess he figured he could just dump trash in our neighborhood and get away with it. Not long after he jumped on the 610 freeway foing west.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Worked hard and fast101 · 48%
- Professional and courteous92 · 43%
- Turned up when they said48 · 23%
- Careful with belongings25 · 12%
- Kept in touch8 · 4%
- Price matched the quote6 · 3%
Counted across the 212 four and five star reviews we have read for Houston Affordable Movers. A review can mention more than one thing.
In their own words
Can't say enough good things about this moving company! Diego was in constant communication, he was very responsive to all my questions. At one point, I had to reschedule my move and he was very considerate and flexible. Diego has such a hardworking team, they arrived on time and provided excellent service. Omar and Carlos took care of us during our move, they were friendly and great to work with. I couldn't have asked for a better crew!
My movers Josue and Diego were 20 minutes early, had no trouble getting access to my apartment by themselves, moved my 1 bedroom in 2 hours, and nothing was damaged. Couldn't have been better, and for such a great price and no surprises. Granted, I had all my stuff well packed and ready to go, and I helped move the smaller items. Your experience might vary if you're not prepared. I do recommend them and will definitely use this company for my future moving needs.
Thank you for your kind review Lisa! We appreciate your words and being ready for the guys to move you!
I recently had the pleasure of using Houston Affordable Movers (HAM) for my recent move to a storage facility, and I cannot express enough how impressed I am with their professionalism and efficiency. From the moment I contacted them for a quote, their customer service team was friendly, responsive, and attentive to my needs. On moving day, the team arrived promptly (even a little early) and was well-prepared with all the necessary equipment.
Thank you for your kind words Daria! It was a pleasure working with you!
LOVED THEM - Couldn't say it enough! We have now used HA Movers in the Houston Area! During the reservation process everyone that we came in contact with was very helpful, personable, and willing to answer any questions that we had pertaining to each of our moves. During the move it was raining and they ensured that they took precaution while also making sure all of our personal belongings we cared for and safe. The movers were still able to move our items and keep them mostly dry.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- kind staff8
- fast moving6
- quick move6
- affordability6
- early arrival4
- easy move4
- efficient crew4
- affordable movers4
- no hidden fees3
- reservation process2
- last minute movers2
- no broken items2
What the company says about itself
Taken from Houston Affordable Movers’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“-Trained Professional Staff Licensed, Insured & Bonded Years of Experience Exte”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“Our residential moving services are guaranteed to exceed your expectations, and our fu”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Describes itself as family ownedsays on their website
Show the text this came from
“Houston Affordable Movers Your Local, Family-Owned Moving Company Serving Houston, Cypress”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is bondedsays on their website
Show the text this came from
“…ssional Staff Licensed, Insured & Bonded Years of Experience Extensive Invento”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“Well-Trained Professional Staff Licensed, Insured & Bonded Years of Experien”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.