Houston Movers | Bellhop
Mover in Texas City, Texas
Google rating
4.5
Ratings counted
373
Are 1 or 2 star
10.5%Above typical
The rating breakdown
39 of the 373 ratings in Google’s published star breakdown for Houston Movers | Bellhop are one or two star.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 316 | 84.7% | |
| 4 star | 13 | 3.5% | |
| 3 star | 5 | 1.3% | |
| 2 star | 3 | 0.8% | |
| 1 star | 36 | 9.7% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is Houston Movers | Bellhop at 10.5%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Houston Movers | Bellhop, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings11 · 30%
- Crew conduct9 · 24%
- Items missing or never delivered4 · 11%
- Late, delayed or a no-show3 · 8%
- Claim or refund went nowhere2 · 5%
- Stopped responding1 · 3%
Counted across the 37 one and two star reviews we have read for Houston Movers | Bellhop. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
HORRIBLE. Do NOT book with them unless you want to deal with a complete disaster. It was VERY obvious that they pay for positive testimonies and influencers- it's all smoke & mirrors. They are (by far) the WORST moving company. We paid extra to have the COVID move (contactless) and they showed up with no masks on, no gloves (and there was NO way we could've left because they were a disaster).
We hired 2 movers for 2 hours to move out of our 2 bedroom apartment. The first thing that went wrong was that one of the guys did not even show up and the lead mover said he has never even seen this guy on any move. Second, the lead mover did not show up with a dolly... this forced us to go to our apartment complex to get one to borrow but again very unprepared. They said they had a back up person and this person did not show up until 1.5 hours into the move.
Courtney, we are so sorry to hear about your experience. We work to set the correct expectations pre-move regarding Hourly Labor Services being moving pros only, without any tools. We apologize that this was not clear to you pre-move and for the delayed start caused by the lack of a second mover.
Hired Bellhop to move a recliner, 3 pieces of furniture and two totes. We had to make significant arrangements to get my 83 with Alzheimer’s out of the home so she wouldn’t be further traumatized by the move into an assisted living facility. Move window was 2-3 - at 1:21 I get a text from the movers saying let’s try for 4:30. After trying to get the movers in the phone, some back and forth on text and again trying to get them in the phone, I get a message saying they’d let Bellhop know - whom never contacted me.
Upon hiring Bellhops and putting my deposit on file using my personal bank account, I then proceeded to cancel their service because I found the cost unreasonable. Bellhops countered with a more reasonable offer and I rehired them. I then made another reservation using my cc and Bellhops was instructed to charge my cc, not my bank account which was on file. They assured me that they would use my cc for the payment, but they DID charge my bank account.
Hello There, we are disappointed to hear about this experience and your concerns. At Bellhops, it is our priority to communicate our pricing, services and policies clearly and provide a seamless moving experience.
I will NEVER recommend this service or company to anyone EVER. The team I had was helpful and great but the company as a whole is awful, I spoke with a rep and they advised everything was fine for my move before the date then I had my move and was done before my reserved time but was still charged & paid the full amount then 2 weeks later I receive threatening text messages regarding going to collections for a $24 deposit that I was advised was taken care of before my move.
Moving HORROR story. I would give no stars if it was an option. Do not use this company. Please do your selves a favor and go with another company. My move was scheduled at 8am they confirmed the time the night before. I got a text from the driver around 7.30am saying they don’t have a trunk and trying to get a uhaul. Which moving company doesn’t have a truck ready. Then they rescheduled my move to 9.30am. I texted the drive at 9.35am and he said he was picking up the truck.
Imashi, thank you for your honest feedback. We apologize for our inability to perform your move as promised due to the poor communication and lack of support from HQ. It is highly unusual for us to experience fulfillment problems, and we hate that we could not provide a complete team for your move.
Beware when booking a reservation with this company. They have a lot of hidden tricks they don’t tell you about. I placed an order online and was quoted $250. Then shortly after, I received a phone call confirming the details of my online order. The person on the phone said it will no longer be the $250 price, but it will be $669. I at that point decided to not proceed because the quote was nearly three times the cost of the online quote. Then I got another call asking me to confirm details of my order.
Lauren, thank you for sharing your experience, and we sincerely apologize for the confusion and frustration you encountered. We have reviewed your case, and you have been fully refunded for the charge. We are addressing this internally to ensure better communication and service in the future.
DO NOT USE THEM!!! This was the absolute worst moving experience I have ever had. The movers had never worked together and were all over the place. When more movers than I ordered showed up, I expected the move to be faster, but it was the longest move ever. At one point, I even had to ask them if they could stop standing around and put my bed back together. Even then, 3 movers put the bed together while 3 just stood around.
Thank you for bringing this to our attention, Briawna. We're very sorry to hear about the issues you encountered during your move. A member of our move success team will be reaching out to you shortly to address these concerns further. We appreciate your patience as we work to resolve this matter
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous115 · 44%
- Worked hard and fast110 · 42%
- Turned up when they said72 · 28%
- Kept in touch23 · 9%
- Careful with belongings21 · 8%
- Price matched the quote4 · 2%
Counted across the 259 four and five star reviews we have read for Houston Movers | Bellhop. A review can mention more than one thing.
In their own words
I had a great experience with this moving company in Houston! The team was professional, efficient, and very careful with my furniture and boxes. They arrived on time, worked quickly, and made sure everything was packed and unloaded safely. Super friendly guys and very fair pricing. I highly recommend them if you’re looking for reliable movers in Houston!
We’re so happy to hear that you loved your move! We wish you the best as you settle into your new home.
Great experience! Excellent pre-move communication and coordination with the office team! Outstanding moving day experience with the field team! 7 young men showed up with 2 trucks on game day and had us moved in about 4 hours! Not only were they hard working but they were over the top courteous and respectful... and didn't damage anything! Thank you Bellhops and Team Tauhid (Jacarias M., Tauhid T., Preston W., Antonio G., Tanyitaku T., and Jaden A.) for a GREAT EXPERIENCE!
Thank you for the review, Chris! Glad to hear everything went smoothly and the team did such a great job! We will let them know of their hard work being recognized.
Our team was John (driver, ) Kenneth, and Shawd. These guys were amazing all around. They were friendly, polite, and they really hustled. They made sure everything that needed to be wrapped was and they were careful with anything that we pointed out as needing extra protection. We had two stops before the destination, and each time they took just a couple minutes to go over things with us so they could have a good understanding of what items they needed to move.
Thank you, Rbowden! We're so happy to hear about your awesome experience. We wish you the best as you settle into your new place.
This was my first time using Bellhop, or any type of moving labor at all so I was a bit unsure of how to handle things or what to expect. I loaded my truck with some friends help and hired hourly labor from bell hop to assist with move in as my new apartment is on the 3rd floor with no elevator. There were multiple large or heavy items including a washer and dryer. AJ Zamora was my lead, and James Collier was the second hand.
Wow, Halle! Thank you for taking the time to share your wonderful experience with us. We are so proud to have moving pros like AJ and James on our team. We wish you the best as your settle into your new home!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- bellhops79
- courteous staff27
- polite staff25
- friendly movers16
- easy moving10
- courteous10
- scheduling6
- on time5
- small furniture moving5
- fast movers4
- fast moving3
- professional moving team3
What the company says about itself
Taken from Houston Movers | Bellhop’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“Bellhop Movers in Houston: Licensed, Insured, & Top-Rated Moving Company Hire mo”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…help or relocation service. Get a free quote today! Book worry-free, thanks to our i”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“Movers Bellhop Movers in Houston: Licensed, Insured, & Top-Rated Moving Compan”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises 24/7 availabilitysays on their website
Show the text this came from
“…company to provide transparent pricing, 24/7 service, and accountable, trustworthy m”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- mapquest.comdirectory
- birdeye.comreviews
- nextdoor.comsocial