Skip to content

Kelowna Moving Company - AMJ

Mover in Kelowna, British Columbia

Its address is in West Kelowna, British Columbia. It appears here because Google returns it for Kelowna.

Google rating

4.4

Ratings counted

101

Are 1 or 2 star

12.9%Above typical

The rating breakdown

13 of the 101 ratings in Google’s published star breakdown for Kelowna Moving Company - AMJ are one or two star.

Against other listings in Kelowna

This company12.9%
Typical listing in Kelowna2.8%

10.1 percentage points higher than the middle of the 17 listings in Kelowna we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
8180.2%
4 star
65.9%
3 star
11.0%
2 star
11.0%
1 star
1211.9%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Kelowna Moving Company - AMJ at 12.9%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Kelowna Moving Company - AMJ, counted by matching the words they used.

  • Crew conduct4 · 36%
  • Stopped responding3 · 27%
  • Damage to belongings2 · 18%
  • Items missing or never delivered2 · 18%
  • Price rose after the quote1 · 9%

Counted across the 11 one and two star reviews we have read for Kelowna Moving Company - AMJ. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewMelanie W.Edited 2 years ago
Moving with this company was my worst moving experience and I have moved several times. I have missing & broken items and damaged property. ALWAYS ask for your weigh scale tickets- they over charged by 1,080lbs and it took several weeks to be refunded. Edit: I did contact this email and you offered no resolution. The AMJ Franchise GM was cc’ed on all of the emails and offered zero resolution. In fact, they allowed the franchisee to send me aggressive emails. They were not heard from since Nov 14.
Reply from the business

Thank you for taking the time to share your feedback, Melanie. We apologize for any inconvenience caused and would like to investigate this further. Please provide us with more details about your experience directly at [email removed] so we can resolve this at the earliest.

1-star Google reviewCon N.2 years ago
Messaged them to get a quote for an international move, they never got back to us. When asked, they said their boss was abroad and they would get in touch when he's back. Nothing, not a peep. Very unprofessional.
Reply from the business

Hi Connie, we apologize for the delay in getting back to you. We understand how important it is to receive timely communication during the moving process. Could you please provide us with more details about your inquiry, such as the date you contacted us and your preferred method of contact?

1-star Google reviewJane W.a year ago
Unfortunately please NEVER use this company. We had damage in our new home to our stairs and contacted the company right away and they denied there was the damage and didn't do anything about it. They used a moving dolly to get the heavy item up bc they were not strong enough to bring it up our stairs. They were deceitful in what we signed with the paperwork as well and said we signed that we had no damage. We would have never signed that bc we told them to stop bc they were damaging the stairs.
Reply from the business

Dear Jane, we apologize that your experience with us was less than satisfactory. If you’d like to look into this further, please reach out to us directly at [email removed] Thank you for your feedback.

1-star Google reviewKlee H.4 years ago
I moved from Osoyoos to Vancouver Island and the movers managed to lose a piece of furniture ( antique) an absolutely irreplaceable Russian base to a vintage tea set, the shelves to my deceased father night stand, and other items. The glass from a big picture was broken despite excessive bubble wrap, being in a picture frame moving box with many towels inside so there was no shifting. And finally a 3 inch piece came off at the base of my glass display cabinet. Not fixable.
Reply from the business

Hello Klee, The claim was received and payment issued on December 22, 2021, and mailed to your address on file in Victoria BC. Please connect with either AMJ Campbell Kelowna or [email removed] if you have not received the payment.

1-star Google reviewMaheshi F.6 months ago
I asked for a quote on December 15 for pick up of 4 furniture boxes from Burnaby with delivery to Coldstream. They did not get back to me till January 21. AMJ's price was $900 for pick up & delivery. I called ACE Courier yesterday and they have picked up and already delivered the 4 boxes today for $150. Very unfriendly and unprofessional staff, price gouging, and brutal customer service.
1-star Google reviewManpreet C.3 years ago
worst customer service ever. went in yesterday to pick up a package and went into the office noone at the front desk to help called out but still no answer and i could here them chit chatting in the back.
Reply from the business

Thank you for taking the time to bring this to our attention, Manpreet. We apologize in advance if your experience has been less than what we intended, and can assure you that your concerns are taken seriously.

1-star Google reviewA L.3 years ago
Terrible service from the delivery team today. This was our first dealing with this company & their delivery guys. So could be a staff issue. But the driver was extremely rude & unprofessional.
Reply from the business

Hi Anita, I am sorry to hear that you were not satisfied with your move. Would you be able to provide your move date in order for us to reference your file?

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous38 · 55%
  • Worked hard and fast21 · 30%
  • Turned up when they said16 · 23%
  • Careful with belongings11 · 16%
  • Kept in touch7 · 10%

Counted across the 69 four and five star reviews we have read for Kelowna Moving Company - AMJ. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewChristine B.3 years ago
We ordered a new bed from Costco and they used AMJ Home Delivery for the delivery. I have to give a huge shout-out and THANK YOU to Lynette. (not sure which office she works in) but I had an inquiry into a preset delivery date and time. It was originally pre-scheduled for next week (Tuesday) and we needed the bed before the weekend as we have company coming into town and we had already moved the old bed to the basement and had the new frame set up and ready for the new one.
Reply from the business

Thank you, Christine, for your kind words and recognition of our team's outstanding service. Our team in Kelowna strives to go above & beyond for their customers!

5-star Google reviewMIke H.5 years ago
Established dates of pick up and delivery ahead of time. Picked up on time. Loaded (not a big move) in 3 hours. Ensured we did a walk through to make sure nothing was left behind. Driver who picked up finalized the delivery date. Truck arrived at new location on time. Driver (not the same as pick up) began unloading and worked like a beaver getting things located even though up a flight of stairs. Two local guys arrived to help him after about 2 hours. Big contrast in their work effort compared with the driver.
Reply from the business

Hi Mike, thank you for choosing AMJ and taking the time to write us this awesome review. We're very pleased to hear about the smoothest experience you had with us and our incredible team. Thank you again, we hope to see you soon and wish you all the best - Charlotte

5-star Google reviewKristine W.9 months ago
We recently moved from Kamloops to Kelowna and we’ve moved many times over the years, and this was by far the best experience from start to finish! Vanessa was fantastic—her communication was clear and timely, from the initial quote to date changes and all our little questions along the way. Kyle and his crew packed our home with such care and attention, and Kelly’s team handled the load and unload with that same thoughtful approach.
Reply from the business

Thank you for choosing AMJ & leaving us a positive review, Kristine! We appreciate your business and hope to serve you again in the future.

5-star Google reviewJohn W.Edited 2 months ago
I would like to express my sincere thanks to the entire team, for the outstanding service provided throughout our move. Moving is one of the most stressful experiences a customer can go through, especially when moving across the country. However, the entire process was coordinated and orchestrated with perfection. Everything was handled professionally, smoothly, and with great attention to detail. Virginia took great care of the entire move from start to finish.
Reply from the business

Thank you for choosing AMJ & leaving us a positive review, John! We appreciate your business and hope to serve you again in the future.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • courteous staff11
  • friendly crew8
  • polite movers4
  • accurate estimate4
  • rush move3
  • packing crew2
  • loading team2
  • prompt arrival2
  • local move2
  • house move2

What the company says about itself

Taken from Kelowna Moving Company - AMJ’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • States a founding yearsays on their website
    Show the text this came from

    “…and bonded Kelowna Moving Kelowna since 1989 Experts in home and office moving The A”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Advertises free estimatessays on their website
    Show the text this came from

    “…is second to none! Here’s a free estimate! Kelowna Kelowna’s top movers Bri”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is licensedsays on their website
    Show the text this came from

    “…moving crews are background checked, licensed and bonded Kelowna Moving Kelowna since”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is bondedsays on their website
    Show the text this came from

    “…are background checked, licensed and bonded Kelowna Moving Kelowna since 1989 Exper”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • canpages.cadirectory
  • yellowpages.cadirectory
  • manta.comdirectory

Before you hire Kelowna Moving Company - AMJ

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Kelowna

BusinessGoogle rating
Space Centre StorageSelf-storage facility · Kelowna, British Columbia4.81,078
Dolly Boyz MovingMover · Kelowna, British Columbia5.0453
Okanagan Packing & MovingMover · Kelowna, British Columbia4.9407
Two Small Men With Big Hearts Moving Company - KelownaMover · Kelowna, British Columbia4.5376
Kelowna Peak MovingMover · Kelowna, British Columbia5.0310
Packrat MoversMover · Kelowna, British Columbia · based in West Kelowna4.6305

See all 21 listings in Kelowna →