Mindful Movers
Mover in Fresno, California
Google rating
4.2
Ratings counted
71
Are 1 or 2 star
19.7%Well above typical
The rating breakdown
14 of the 71 ratings in Google’s published star breakdown for Mindful Movers are one or two star.
Against other listings in Fresno
16.0 percentage points higher than the middle of the 18 listings in Fresno we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 54 | 76.1% | |
| 4 star | 3 | 4.2% | |
| 3 star | 0 | 0% | |
| 2 star | 0 | 0% | |
| 1 star | 14 | 19.7% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Mindful Movers at 19.7%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Mindful Movers, counted by matching the words they used.
- Crew conduct7 · 54%
- Late, delayed or a no-show4 · 31%
- Items missing or never delivered2 · 15%
- Damage to belongings1 · 8%
- Stopped responding1 · 8%
Counted across the 13 one and two star reviews we have read for Mindful Movers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
I usually don't write reviews and if I do it's because I received such exemplary service that I had to. I contacted this company by phone on July 21, 2021 and spoke to John a kind sounding man who was busy at the time.I asked for an August 14th move date with a truck and was quoted $150 for 20ft truck and $150 per hour with a 4 hour minimum. My total was supposed to be $750. I was asked to text my email over for the contract, which I did on the same day.
Hello Mrs.Johnson We did try to resolve matters with you and you blocked our account And all avenues to contact you even after reimbursement That you were requesting. We are not sure why you and your associates continue to slander our business but we understand what we can't make everybody happy…
As long as you don't care whether anybody ever shows up, go ahead and hire this company. I contacted the owner John to schedule my move after I had already had movers the previous day not show up from another company. He was aware of the situation and he assured me that they would be there, sent me a contract detailing the terms of the move, which I completed and returned. Movers were scheduled for 7:30 am the next morning. No movers ever showed up.
Hello there Ms Jennifer We are sorry to hear that you do not have a good experience with our service. We realize that you had another company cancel on you and you called us last minute to help you out.
I would have rated them zero stars but I could not. They damaged my property and floor while moving. Said they were going to pay for it and did not. I have several text messages saying they would take care of it. Needless to say I am sueing them now to get my floor fixing. Horrible service. Not trustworthy. And very unethical. Do not use their service or you will be sorry!
Most horrible experience ever. For starters, they had to rent a small uhaul which was fine, but that meant extra trips so more money. They also still charged me the $175 for their big truck which would've required only one trip. But that's not even the worst part. I ended up with a few missing boxes. The owner swore that his crew could not have left any boxes on the uhaul. I had no proof so I let it go. UNTIL, a week later a woman messaged me on Facebook saying she has some of my belongings.
Now miss Christina. the worst decision I have made recently was taking you on as a client last minute! We apologize that your items that your family loaded into your storage because you were heading to recovery were thrown in there.
Worst moving company. OVERPRICED $200hr. UNPROFESSIONAL. DISRESPECTFUL. 0.000001 stars. I booked them 9AM first thing in the morning days in advance and was charged a deposit if i cancel. They told me at the day of, at the time of my appointment, they booked someone else at the same time they would be 2 hours late. 2 HOURS LATER! They said it would be 2 more hours and rushed me off the phone. On and on by 4PM they called and said they would be there at 5. Also trying to charge me more due to time for traffic.
Good morning Steve My name is John and I'm the owner of Mindful Movers. After reading your review I am certain you are reviewing the wrong company. We don't take deposits at all sir. Our rates are $130 per hour as well sir.
This company is absolutely worthless. I scheduled and move date with them and they even sent out an email asking what all we were moving and everything but then never sent a contract. So I called them three times, left voicemails and sent them two emails...nothing. Then he finally calls me back asking if I needed a quote from them, couldn’t even remember I was an actual client of theirs!!!
Sir we are sincerely sorry for the confusion and the experience you had with us. We make no excuse for what happened with you expect we just over booked and simply did not have the staff to get to you this Saturday.
Firstly, when i called and made my appointment I was offered a 3 hours minimum on my weekend move vs the usual 4 and my truck fee was $100. Upon receiving my confirmation email, my minimum was moved back to 4 and my truck fee increased to $150. I emailed the owner asking why everything was bumped up but still wanting my move reserved and never got a response. The owner John scheduled my local move and without notice, cancelled my appointment.
DO NOT EVER USE!!!!!! If I can give. A zero star that would fit better! Worst moving company ever!!!! Confirmed with us 5 days prior to move, never showed up, never called, never answered call and when we did get a call back the man was so rude yelling at me as if we were the issue.
Miss Laura this is simply not true. You never useed our service. This was a failure of communication. The client Kathy never finished the contract and we do have screenshots of that information.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous26 · 59%
- Worked hard and fast18 · 41%
- Careful with belongings12 · 27%
- Turned up when they said8 · 18%
- Kept in touch5 · 11%
Counted across the 44 four and five star reviews we have read for Mindful Movers. A review can mention more than one thing.
In their own words
They were on time and very professional.they did everything fast they wrapped everything as well.the price range was great and I will definitely use them again
John was helpful in getting me set up with the move. The only hiccup we had was that the contract I was to sign wasn't sent to me until I had requested it a few days prior to the move date we had set up weeks prior- so I would just recommend getting the contract together once things are solidified with a deposit. The movers that showed up were great. They arrived at 7am the day after our scheduled appointment as we ran behind and were unable to get into town at our scheduled time.
I just want to provide a sincere review of my experience with Mindful Movers.,Service was very professional and outstanding. My situation was very complex, the last 8 calls to other moving companies was frustrating nobody could help me , so I looked up Mindful Movers gave them a call, I spoked to a nice gentleman named John that was very helpful , accommodating me with my complex situation that the other moving companies wouldn’t .
John and his staff did an outstanding job of moving us from the West Coast to the East Coast. They made every effort to decrease the stress involved in making such a big move. John made an effort to constantly keep us updated on every step of the move and checked on how we were coping and how our travel to our new home was going. He also saw to it that his staff disassembled and reassembled those items that required this.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- helpful staff17
- punctuality6
- contract5
- pay4
- respectful staff4
- careful handling3
- speed3
- efficiency3
- hard working2
- sense of humor2
What the company says about itself
Taken from Mindful Movers’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…involves multiple states? We are fully licensed and insured for interstate moves (FMCSA”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…mindful move across the country. 100% Guaranteed Pricing Trained, Background-Checked Cre”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“…for superior service. Secure & Insured Transport: Your peace of mind is paramo”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.