Motivated Movers
Moving and storage service in Huntsville, Alabama
Its address is in Madison, Alabama. It appears here because Google returns it for Huntsville.
Google rating
4.9
Ratings counted
654
Are 1 or 2 star
2.4%Around typical
The rating breakdown
16 of the 654 ratings in Google’s published star breakdown for Motivated Movers are one or two star.
Against other listings in Huntsville
1.5 percentage points lower than the middle of the 20 listings in Huntsville we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 619 | 94.6% | |
| 4 star | 17 | 2.6% | |
| 3 star | 2 | 0.3% | |
| 2 star | 3 | 0.5% | |
| 1 star | 13 | 2.0% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Motivated Movers at 2.4%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Motivated Movers, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings4 · 33%
- Late, delayed or a no-show3 · 25%
- Crew conduct2 · 17%
- Items missing or never delivered1 · 8%
- Claim or refund went nowhere1 · 8%
- Stopped responding1 · 8%
Counted across the 12 one and two star reviews we have read for Motivated Movers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
I wish i could give ZERO stars! This was the worst move ever. The movers rescheduled my move without contacting me. The movers arrived LATE and with no moving equipment. Several of my items were damaged during the move due to the way the movers loaded the truck. Several items were broken and when i reached out to the office, I was told thats what happens when you move, items are scratched and broken.
Hello April, We do not have any information or moves under your name in our system. I am urgently encouraging you to file a police report if you have had something stolen and contact the BBB to report these complaints.
I called to have the contents of a 2 br/2bth 1100sq ft apartment moved from on building to another IN THE SAME COMPLEX. I listed the contents online and was quoted 6 hours of work totaling @ $1480. Upon arrival, I walked the 3 man crew through the apartment and no comments were made indicating a misquote/change in price. After 9 HOURS to move this 1100sq ft apartment, I was presented with a bill totaling $2157…$700 OVER THE QUOTE. I asked to speak with a manager and was given a phone.
I have moved 4 other times and the muscle up movers couldn’t move me that Saturday They got there on time but then started slow walking me. I told them to get a move on it. All they had was boxes some furniture no sectionals or living room furniture. 45 miles and a 10c10 pluse scratchecg refrigerator and still haven’t heard from Ben. Beware and don’t use them. They will rip you off. It took 45 mile job 71/2 hours to move 42 milesv still no response from Ben.
Dedie, We again are sorry you were not satisfied with your movers. If you feel you have been "ripped off" we suggest going through the BBB as a method of expressing your frustration. After that if you are still not satisfied you could take it to small claims court if you feel the need to do so.
Update: Motivated Movers has reached out to us to resolve this issue, in the form of monetary compensation of $600 for the damages table and fridge doors. Again I suggest anyone moving with them to buy insurance package. They also did send someone out to patch and paint the front door of the new home. We recently moved and chose this company because the reviews seemed good and they got back to us quickly to schedule a quote.
Stay away from Motivated Movers. The management there is only looking out for their best interests. Do not trust anything verbal you hear from them. It cost me $300 to fix a problem caused by the movers. The Huntsville store Manager tried marking up prices and hurrying up the move while also suggesting I just take a lot myself.
Thank you Brian for taking the time to write a review about your recent experience with our company. You have left out a few details and facts. We did execute your move on Saturday 30th March 2019.
My experience with Motivated Movers was horrible. I previously used Motivated Movers 3 times prior to writing this review which shows the amount of trust and loyalty I had for this company. My move was scheduled on Thursday, October 26, 2019. I originally scheduled one truck with 3 men to move my belongings. Prior to the move, Motivated Movers called me to up sell a second truck and an extra man to move and stated the time would be cut in half. I accepted the offer, the following day they arrived 15 minutes late.
Hello Jeffrey, Thank you for taking time to write a review on your most recent experience with our company Motivated Movers. We are sorry we did not meet your expectations. We strive hard to provide excellent service on all of our moves and take negative customer reviews and complaints seriously…
I never leave reviews but I literally cannot sleep because of the feeling that I have been taken advantage of. My husband is in the military and got called away to training right before we had to move so I had to go it alone with my active 9 month old. I was very anxious about it, so for a week I worked until midnight or later packing EVERY SINGLE THING and labeling EVERY SINGLE ITEM even the large things like the lawn mower and a tall stuffed animal giraffe.
Angelina thank you for taking the time to write a review with your experience with our company. There is still a lot of information to collect as your move was completed on Saturday and we are closed on Sunday before we can fully understand your statement and take action.
They showed up around 12:15 and immediately started working getting everything moved from one house to another on the same property. They moved all the large furniture quickly and efficiently. At 1:17, they decided to leave even though there were still numerous smaller items that we needed to move ourselves. However, the company has a 3 hour minimum policy. My understanding was that if there were still things to move, they would stay and continue working for 3 hours. I would recommend looking elsewhere.
Hi David, As stated in the call and estimate, the time starts from the time our drivers leave the warehouse and the time they return. In looking at the inventory and reports we were able to move all the items requested and then some, staying within the three-hour minimum.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous221 · 52%
- Worked hard and fast164 · 39%
- Turned up when they said83 · 20%
- Careful with belongings83 · 20%
- Kept in touch22 · 5%
- Price matched the quote5 · 1%
Counted across the 422 four and five star reviews we have read for Motivated Movers. A review can mention more than one thing.
In their own words
My experience with Motivated Movers out of Madison, AL was great!! This is the 2nd time I have used them and I was not disappointed. Ethan was awesome helping me book my move and quoting a reasonable price and providing great customer service. He made sure I received the contract and sent my receipt for the deposit right away. I also received periodic text reminders about the move. Pete and Maruius, my moving team, were the best, they were there on time, professional, courteous, and quick.
We're glad you've continued to have great experiences with us! Our goal is to provide the customer with the easiest and smoothest moving process possible. We appreciate you choosing us to help you with your moving needs!
My experience with Motivated Movers was a good one, very pleased. They are professional and excellent customer service at reasonable charges and experienced, well trained. Crew: Marc and Cole were on time, professional and did an excellent moving job. They asked questions, were responsive to my questions, very helpful, courteous, well mannered, great attitudes and motivated to get the job done. Marc was thorough explaining paperwork and final charges. I also want to compliment General Manager, Ben.
Thank you for the kind words! We're so glad you had a positive experience with our team. We appreciate you choosing us to help with your moving needs.
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Best moving experience we’ve ever had — hands down. We cannot say enough good things about Grant, Yagger, Braden, and Ben. From the moment they arrived, they got straight to work — no delays, no wasted time, no breaks. They were fast, efficient, respectful, and genuinely kind the entire move. We were expecting three movers but were pleasantly surprised with four, and they still managed to fit everything perfectly, work quickly, and handle our belongings with real care.
Thank you for the kind words, Barbie! It is always our goal to provide a professional, smooth, and efficient move, so it's great to hear we were able to come through! We appreciate you trusting us to help you with your move.
I am grateful for the great service from Motivated Movers. They were very professional and friendly. Another mover canceled on me late at night. Motivated Movers helped me right away. They took away the stress of a hard day, making it a good experience. I will use them again for future moves. Thanks to Braden, Patrick, Ben, Westley, and (the Best Moving Team, Yeager, and Sledge). They worked hard and were very professional. They were outstanding. They took great care of my furniture.
Moving can be a stressful time, so it's great our team was able to help remove some of that stress! We really appreciate you leaving us this amazing review, thank you for choosing us to help you with your move!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- professional staff134
- courteous staff65
- careful handling61
- efficient movers36
- quick move11
- damage resolution5
- punctual movers4
- accurate quote3
- storage unit packing2
- out of state move2
What the company says about itself
Taken from Motivated Movers’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“Logistics Nationwide Transportation Guaranteed Costs Commercial Moving Services Busine”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“858-6683 Proudly serving Huntsville for over 17 years! 4.9 649 Reviews The Motivated Movers d”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States a founding yearsays on their website
Show the text this came from
“Movers Huntsville, we're changing that. Since 2008, our goal has been to make every move a”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“Movers (256) 858-6683 Get a fast & free Free Quote Huntsville Home Local Moving Long Dista”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- chamberofcommerce.comdirectory
- facebook.comsocial
- mapquest.comdirectory
- yellowpages.comdirectory