Osprey Storage Industrial
Self-storage facility in Pueblo, Colorado
Its address is in Pueblo West, Colorado. It appears here because Google returns it for Pueblo.
Google rating
4.5
Ratings counted
79
Are 1 or 2 star
8.9%Above typical
The rating breakdown
7 of the 79 ratings in Google’s published star breakdown for Osprey Storage Industrial are one or two star.
Against other listings in Pueblo
4.3 percentage points higher than the middle of the 12 listings in Pueblo we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 65 | 82.3% | |
| 4 star | 4 | 5.1% | |
| 3 star | 3 | 3.8% | |
| 2 star | 1 | 1.3% | |
| 1 star | 6 | 7.6% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Osprey Storage Industrial at 8.9%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Osprey Storage Industrial, counted by matching the words they used.
- Price rose after the quote1 · 17%
- Items missing or never delivered1 · 17%
Counted across the 6 one and two star reviews we have read for Osprey Storage Industrial. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Our camper was stolen from here! Beware!! There is a gate code and security cameras but then they say they can’t get footage from to far back. We found it missing in early June but the office said it hadn’t been there since March! What did we pay monthly for??? This place does not care!! Have you ever heard of an inside job?!
Hi Melissa, we are truly sorry to hear about your experience and understand your frustration. We advised you to contact the police immediately and have been cooperating with their investigation.
What can I say good other then the people are very nice but the follow up and the hassle of having to spend hours on the phone to get them to refund the money they over charged got to be to much for anyone to handle that has to work for a …
Hi Dakota, we are sorry to hear you haven't had a good experience with us. We have offered you resolutions and explanations in regards to your situation with your units but unfortunately we were not able to come to an understanding.
My husband has had his car stored here for years and they are constantly raising the prices without explanation. The previous owners were great, but this company is just awful. They also charged us for an entire month to have the car in storage for a week before we decided to close it out. Terrible company!
Hi Chenelle, we are sorry that you haven't had a good experience with us. We would like to discuss and address your concerns as we take our customer feedback seriously. However, we are unable to find you as a tenant in our system. Please reach out to us at [email removed] Thank you.
this place does not deserve 1star after 3 years of storage i was forced into a assisted living facility my settlement months away they refused arrangements to settle payments and auctioned off my stuff
Hi Ralph, we’re sorry to hear that your experience didn’t meet expectations. Your feedback is important to us, and we’d appreciate the chance to learn more about what went wrong so we can make improvements.
Changed owners and they have raised the prices up 2 times in the last 8 months. New company is out of Vagas I believe. The close to home small business feel is gone.
Hi Vincent, we are sorry to hear you've had this experience with us. Our pricing is based on staying in line with the market. If you would like to discuss this further or have any more concerns we would love to speak with you. If you could email us at [email removed] Thank you.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous7 · 41%
- Worked hard and fast3 · 18%
Counted across the 17 four and five star reviews we have read for Osprey Storage Industrial. A review can mention more than one thing.
In their own words
Super friendly! When it came to getting the unit they made it quick and easy, they have clean units and I like that fact they are open till 9.
Hi Rachael, thank you for your kind words and 5 star review! We strive to make the rental process quick and easy for our customers. We're glad you found our units clean and our extended hours convenient. Let us know if there's anything else we can do for you!
⭐⭐⭐⭐⭐ I've used several storage facilities over the years, but Ospray Storage Unit is in a league of its own, and it all comes down to the staff. People like Denise, who show they care about what they do. From the moment I walked in, I was greeted like a person, not just a transaction. The team took the time to understand exactly what I needed, walked me through my options without any pressure, and made sure I felt completely comfortable before signing anything.
Hi Captn, thank you for the glowing 5 star review! We take pride in providing top-notch customer service, and Denise is a true asset to our team. We're thrilled to have earned your loyalty and look forward to continuing to meet your storage needs. Thank you for recommending us!
I think I will forever have a storage here! They've always treated me amazing. Even when I mess up & get myself locked INSIDE the gates after gate hours... (lol) Never had any problem at all with my belongings. Now live in another city. STILL will keep my unit back home for years to come. Thank you guys! ♡
Hi Mileena, thank you for your kind words and 5 star review! We're glad to hear that you've had a positive experience with us and that your belongings have been safe. Should you ever need assistance with your unit remotely, please don't hesitate to reach out.
Osprey industrial storage has been amazing to me, same day move in and codes, great prices! And management has been beyond helpful getting me settled in. Unit was clean and in great shape! Glad I chose them! Denise was the best! Thank you guys!
Hi John, thank you for choosing Osprey Storage Industrial and leaving us a 5 star review, Denise and our team are delighted to hear about your positive experience! We take pride in offering same-day move-ins, competitive prices, and … More
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- kind staff8
- safe and secure3
- affordability2
- security cameras2
- efficiency2
- helpfulness2
- customer care2
- ease of use2
- storage space2
- online setup2
What the company says about itself
Taken from Osprey Storage Industrial’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…ponsible for complying with local laws. Warranty Disclaimers You acknowledge that the Co”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises 24/7 availabilitysays on their website
Show the text this came from
“-8684 Available Units Facility Features 24/7 Camera Surveillance 7 Day Access ADA Ac”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- chamberofcommerce.comdirectory