Skip to content

P4P Déménagement & Transport | Déménagement à Longueuil

Mover in Longueuil, Quebec

Google rating

4.9

Ratings counted

500

Are 1 or 2 star

2.0%Around typical

The rating breakdown

10 of the 500 ratings in Google’s published star breakdown for P4P Déménagement & Transport | Déménagement à Longueuil are one or two star.

Against other listings in Longueuil

This company2.0%
Typical listing in Longueuil2.0%

About the same as the middle of the 13 listings in Longueuil we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
47695.2%
4 star
91.8%
3 star
51.0%
2 star
10.2%
1 star
91.8%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is P4P Déménagement & Transport | Déménagement à Longueuil at 2.0%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for P4P Déménagement & Transport | Déménagement à Longueuil, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings5 · 56%
  • Late, delayed or a no-show3 · 33%
  • Items missing or never delivered2 · 22%
  • Price rose after the quote1 · 11%
  • Crew conduct1 · 11%
  • Stopped responding1 · 11%

Counted across the 9 one and two star reviews we have read for P4P Déménagement & Transport | Déménagement à Longueuil. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewSylvain C.3 years ago
What a terrible experience with Philippe and p4p. The move was booked for 9:00 am, the first mover arrived at 10:00 am, and the second one arrived late at 10:45 am. I have two marble tables. Philippe told me there was an extra charge of $65.00. I said okay, and I took care of the smaller table myself, while the movers handled the larger one. Then he asked me to pay in cash, saying he doesn't accept credit cards. No one had warned me about this.
Reply from the business

Hello Mr. Croteau. We contacted you the same day that there was a storm and the roads were terrible. Regarding the small marble table, I informed you that there was a $65 handling fee. You said you didn't want to pay. In good faith, we spoke on the phone twice to try to reach an agreement.

1-star Google reviewML B.Edited 2 months ago
Update: Due to this negative review, the company has reneged on its verbal commitments and has now lost my chair. The move was canceled at the last minute in the morning because the truck broke down. No reasonable alternative was offered for the morning move; I was told it could only be done after 6 PM that evening or the following day. I chose the following day option because it was a very poorly planned and last-minute decision.
Reply from the business

Dear Ms. Brault, we are sorry about the broken window pane. We offered you $50 to repair it. And about the Walmart patio chair that was lost... strangely enough, we don't know who stole or ate a patio chair. We offered you $100 in compensation, which you refused.

1-star Google reviewBass2 years ago
I recently used the moving services of P4P and had an extremely disappointing experience. When I first called Philip, he assured me that there would be no hidden fees and that the cost would be $180 per hour. However, the reality was far from what was promised. First of all, the movers arrived 45 minutes late. While I understand that traffic can be an issue, this was just the beginning of the problems. The team consisted of two young boys who were clearly inexperienced and struggled with the work.
Reply from the business

M. Babacar.. i am shocked at your review. We dispatched a team for your move on June 28th. All details were explained to you during reservation. You can call 10 moving companies on a search on Google..and they will all tell you there is a transport fee. It was reiterated to you several times.

2-star Google reviewgwen B.10 months ago
Phil was delightful to speak with however, the movers arrived 45 minutes late never called to say they were late and damaged the floor and although I have tried several times to reach out to Phil to have it repaired compensate for me to have it repaired I never heard back
Reply from the business

Hello Gwen..i apologize for this inconvenience. In our files it shows that we moved you in July...during moving season its hard to handle time for our clients that are scheduled for the afternoon...

1-star Google reviewsouad A.3 years ago
I had a terrible experience with these movers. Imagine, after confirming the appointment twice, a week before the moving date, they called me the day before to say the truck had broken down and we'd have to postpone the move to the next day, assuring me they'd be there Sunday morning instead of Saturday, which I agreed to because I trusted them. Then, on Sunday morning, the day of my move, they texted me to say they weren't coming...
Reply from the business

Hello Souaad. We apologize for the inconvenience. We were scheduled to do your move for the Saturday. We called you on Thursday to advise you that our truck was in the garage and could not make it. We rescheduled for the Sunday hoping that our truck would be on the road.

1-star Google reviewHOLLARD G.3 years ago
A company that parks on bike paths with complete impunity is definitely not to be recommended... and it's a real lack of respect and professionalism! It's a shame I can't give zero stars...
1-star Google reviewHellen B.2 years ago
I do not recommend this company due to its unreliability and poor organization. It struggles to establish clear communication and risks leaving you in an awkward situation on moving day.
Reply from the business

Good evening Hellen... I don't know you. We don't have a contract with you for a move. I have the impression that someone convinced you to leave an irrelevant review on our Google page... We find this very dishonest of you and Ms. Mesquita...

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous205 · 52%
  • Worked hard and fast149 · 38%
  • Careful with belongings58 · 15%
  • Turned up when they said31 · 8%
  • Kept in touch16 · 4%
  • Price matched the quote15 · 4%

Counted across the 391 four and five star reviews we have read for P4P Déménagement & Transport | Déménagement à Longueuil. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewRusiana T.3 years ago
I have been moving at least 6x in the past 10 years and P4P crew is the best movers I have ever had. Phillip and crew are very efficient, fast, and on time! They are meticulous and careful with my belongings. The most important aspect is that they are friendly and they smile all the time. I have so much stuff and I made them went up and down 4 levels placing the heavy stuff, never an excuse, everyone works with can- do attitude. Ended the day with a big smile.
Reply from the business

Thank you so much Rusiana. I am humbled from your caring words. Your story is truly touching. Im happy to have met Gaspare and you. You are awesome people. P4P wishes you happiness and love in your new house!

5-star Google reviewMarco2 years ago
Professional and perfect. Do not hesitate to choose them when moving. Phillipe was super friendly to speak with. Very clear communication and understanding. Great pricing, especially for the service quality. A shout out to Gazi for being very respectful, understanding, listened and answered all my needs/questions and his speed is unmatched. When/if I move again, they have my call 100%
5-star Google reviewtommy B.9 months ago
We recently used P4P Déménagement, and I couldn’t be happier with the experience from start to finish. First, a huge shoutout to Phil, who I worked with ahead of the move. He was incredibly friendly, professional, and made the whole process feel effortless. Phil took the time to answer all of our questions, walked us through every detail, and made sure everything was set up exactly the way we needed. You could tell he genuinely cared about making things go smoothly.
Reply from the business

Hello Tommy Baird, It's a pleasure to read your 5-star review! Customer satisfaction is our priority. P4P Moving & Transport

5-star Google reviewMAS I.Edited 2 months ago
This gentleman went over and beyond for my move. Phillipe is awesome. He was on time and worked all day in the rain and kept a smile on his face. Dealt with many obstacles and ups and downs but was on top of his game no matter what. We appreciate everything they did for us and we will be friends and clients for a very long time and I recommend him to everyone. Thank you 🙏 M.A.S June 13,2026 5 years later … we chose P4P and once again Phil and his team amazed us with there professionalism and dedication.
Reply from the business

Hey MAS! Wow what a blessing to have you as our faithful customer...thank you for the kind words...you are greatly appreciated as well my friend!!.Much respect Zen God!

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • efficient team16
  • furniture packing10
  • fast moving10
  • professional movers9
  • protection of goods7
  • transparent pricing4
  • careful packaging4
  • piano moving3
  • stress-free moving3
  • reliable moving company2

Before you hire P4P Déménagement & Transport | Déménagement à Longueuil

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Longueuil

BusinessGoogle rating
Demenagement Rive-SudMoving and storage service · Longueuil, Quebec · based in Saint-Hubert4.9641
Tessier TransportMoving and storage service · Longueuil, Quebec · based in Brossard5.0563
ASAP Moving & Transport Inc.Mover · Longueuil, Quebec · based in Verdun4.9553
Déménagement Bon AvenirMoving and storage service · Longueuil, Quebec5.0547
Depotium Mini Entrepôt & VR - LongueuilSelf-storage facility · Longueuil, Quebec · based in Saint-Hubert4.7420
Fox Movers - Déménageurs FoxMoving and storage service · Longueuil, Quebec · based in Brossard5.0408

See all 13 listings in Longueuil →