Premier Relocations - Agent for Mayflower
Google rating
4.6
Ratings counted
176
Are 1 or 2 star
8.5%Above typical
The rating breakdown
15 of the 176 ratings in Google’s published star breakdown for Premier Relocations - Agent for Mayflower are one or two star.
Against other movers in Rochester
5.3 percentage points higher than the middle of the 21 movers in Rochester we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 155 | 88.1% | |
| 4 star | 5 | 2.8% | |
| 3 star | 1 | 0.6% | |
| 2 star | 3 | 1.7% | |
| 1 star | 12 | 6.8% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Premier Relocations - Agent for Mayflower at 8.5%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Premier Relocations - Agent for Mayflower, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings4 · 31%
- Crew conduct3 · 23%
- Late, delayed or a no-show1 · 8%
Counted across the 13 one and two star reviews we have read for Premier Relocations - Agent for Mayflower. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
[Edited 2/19/19 to reflect follow-up from their COO] Our salesman, Rick, was professional, courteous, and a pleasure to work with on our move. However, the actual move did not go well. The movers did not work efficiently. When asked to get back to work, they asked, "you know the estimate said 8 hours, right." That's not what a customer wants to hear. They wrapped couches and chairs that wouldn't get scratched anyway and neglected to wrap certain wooden pieces that were more fragile and susceptible to damage.
Tim, thank you for your candid review. We appreciate that you not only gave us feedback but also the opportunity to make up for this incident. We are committed to improving on our services as well as our customer experience and that wouldn't be possible if not for customers such as yourself.
My experience with Mayflower Moving- warning to others!! If you are contemplating a move, I suggest extreme caution on selecting Mayflower Moving. We recently used them for a cross-country move and found the local sales staff extremely helpful and cooperative. They were great helping us prepare for the move and flexible with storage and delivery dates, which was important as we ran into construction delays getting into our new residence and had to change dates several times.
Jim, we're sorry to hear you were dissatisfied with our services. Quality customer service and doing business with honesty and integrity are extremely important to us. Please remain in contact with your claims representative with any further questions or concerns.
UPDATE 2: We now have a tentative delivery date for a week from now. Assuming that occurs, that puts us nearly 2 full weeks out from our initial delivery window, and 30 full days out from our initial pickup. I will say that the local Rochester office has been helpful and responsive, but Mayflower corporate has been a massive disappointment. I have a relative doing a similar long-distance move who contracted with a small, local company. Their items were picked up on Tuesday and delivered on Friday.
Aaron, we apologize for the delay. Like most service industries we are facing labor shortages in many parts of the country. We echo your frustrations, and we are working tirelessly to deliver your things as soon as possible.
Michael from Clark showed up to give a qoute. He gave us whole salesman spiel about how they’re such a professional company. Took a walk around my house for a long time and asked me several questions. And then l was told within 24 hours I would have a qoute. I decided that point no matter what the cost. We were going to use Clark moving storage because he was so professional. 48 hours had passed. I had not heard back from Michael.
Jarrod, we apologize that we could not accommodate your moving request. The last week of May booked up quickly as we are heading into our peak season. Mike does an amazing job with all of his customers, I guarantee there was no intent to upset you.
Very Very disappointed in this company changing policy after an agreement to store a camper. 1 month ago I offered to give a down payment to keep the offer open until we could store. I was told it was not necessary. That storage for the winter was no problem. Yesterday they called and renigued on the storage promise. Saying Policy has changed. This denial is costing me $1000 of dollars more in transportation needs, loss of Hotel Fees, gas prices and inconvenience to say the least.
Mr Schulz I would like to apologize for the miscommunication. We did make several changes to our property and the storage building that you have been storing your camper in over the years is being utilized for a short term project until the 1st week of August.
Mayflower loaded our belongings on August 29, with a contract delivery date between September 3 and September 9. On Friday, the 6th, we were told by Lori that they had a driver who would load our belongings on the 7th and start his deliveries and she would confirm with us on Monday. We called her to confirm on Monday (today) and she said she would call us back.
If i could give them zero stars i would, i just contacted these guys to do an estimate the woman on the phone was so rude i just ended the conversation. In addition they could not have someone out to do an estimate for over 10 days. As i had further questions the woman on the phone clearly had no interest in helping or answering any of my questions with her arrogant, condescending attitude. Congratulations on losing my business.
We are sorry to hear that there were problems when you called to book an estimate, and that we were not able to win your trust and business. We very much appreciate your feedback and will share it with our team.
Overestimated by over 1.5 tons - verbally said it would be refunded - it was at $.30 on the $1.00. Ripped off by about $4k. Damaged both our house we were moving out of and also where we moved into. Impossible to file for damages. Beware!
Alan, providing quality customer service and doing business with integrity is extremely important to us. We make every effort to provide clear and accurate billing information. We are sorry that you feel the costs were not clearly communicated to you.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous64 · 52%
- Worked hard and fast39 · 31%
- Careful with belongings23 · 19%
- Kept in touch16 · 13%
- Turned up when they said15 · 12%
- Price matched the quote1 · <1%
Counted across the 124 four and five star reviews we have read for Premier Relocations - Agent for Mayflower. A review can mention more than one thing.
In their own words
I recently used Clark Moving & Storage for a cross-country relocation, and the experience was nothing short of exceptional. From start to finish, the professionalism and efficiency of the team were evident. The initial consultation was thorough, with a clear breakdown of costs and services, eliminating any hidden surprises. On moving day, the crew arrived promptly and handled my belongings with the utmost care, meticulously packing fragile items and ensuring everything was securely loaded.
Thank you for taking the time to review and recommend our services. We strive to surpass expectations on every move, and it's wonderful to hear that you were satisfied with our services. We'll be sure to share your kind words with the team.
Clark/Mayflower movers were incredible for both short distance move and Long haul -over 1,200 miles. Their sales team was very responsive and honest. They were not pushy and were actually pleasant at every junction of the move. Our furniture was treated as if they were packing and transfers g their own household items. Everything was wrapped with moving blankets and treated with incredible care. The driver (Brian) texted me with information on delivery of our furniture.
Thank you for taking the time to write a review of our company. Our goal is to exceed our customers' expectations on every move, so we're glad to hear you were happy with our services. We appreciate all the kind words and your recommendation of our company.
They arrived on time. Did a quick move to the truck. unpacked quickly and put everything where asked, a great price. Thanks.
We appreciate your positive feedback and are delighted to hear about your smooth relocation experience. Our team is committed to providing efficient and reliable service, ensuring everything is handled with care. Thank you for trusting us with your move. We’re always here if you need us.
The crew I had to move today was great. Alex led the group and what a great leader he was. Checking in with me from the beginning and putting my mind at ease during a very stressful time in my life. He continually during the day wanted to make sure I was happy with how things were going. Lawrence, Melvin and Raymond worked well together and were all courteous, kind, polite and making sure they took good care of things . It truly was like clockwork with them all working together to get the job done.
Thank you so much for taking the time to share your positive experience and recommend us. We strive to provide this level of service to all our customers, and we're so pleased to hear we met this goal during your relocation with us.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- polite staff16
- scheduling6
- easy move4
- safe moving3
- local move3
- cross country move2
- furniture moving2
- motivated crew2
- accurate estimate2
- piano moving2
What the company says about itself
Taken from Premier Relocations - Agent for Mayflower’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Mentions the Better Business Bureausays on their website
Show the text this came from
“…holds an A-plus rating with the Better Business Bureau, and is ProMover certified through the”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“Moving Industry Experience Premier is licensed and insured, holds an A-plus rating wit”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“Experience Premier is licensed and insured, holds an A-plus rating with the Better”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…you find the right service or request a free estimate. Start a call or type a message Connect”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…origin and destination locations, guaranteed load dates and delivery spreads, full o”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- mapquest.comdirectory
- yellowpages.comdirectory
- superpages.comdirectory