Skip to content

Roanoke Moving

Mover in Roanoke, Virginia

Google rating

3.4

Ratings counted

49

Are 1 or 2 star

38.8%Well above typical

The rating breakdown

19 of the 49 ratings in Google’s published star breakdown for Roanoke Moving are one or two star.

Worked out from 49 ratings. That is enough to publish but few enough that one more review moves it noticeably, so read it as a hint rather than a measurement.

Against other listings in Roanoke

This company38.8%
Typical listing in Roanoke2.6%

36.2 percentage points higher than the middle of the 18 listings in Roanoke we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
2653.1%
4 star
36.1%
3 star
12.0%
2 star
24.1%
1 star
1734.7%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Roanoke Moving at 38.8%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Roanoke Moving, counted by matching the words they used.

  • Price rose after the quote3 · 21%
  • Late, delayed or a no-show3 · 21%
  • Belongings withheld over payment3 · 21%
  • Crew conduct3 · 21%
  • Stopped responding2 · 14%

Counted across the 14 one and two star reviews we have read for Roanoke Moving. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

2-star Google reviewCory R.4 years ago
Quoted price with Office Manager, Jasmine became almost double the price with Crew Leader, Antonio. My move was scheduled for 8AM. Antonio and his partner were 2 hours and 40 minutes late. After 2 hours of no response, I get a text message from Antonio stating they had got caught up with another move that was scheduled the same morning. Antonio informed me through text shortly before arriving that there was a truck rental and gas fee which he noticed wasn’t on the original quote.
Reply from the business

Thank you for sharing your experience with us. We're sorry to hear that we didn't meet your expectations in terms of pricing and punctuality, and we apologize for any inconvenience or frustration caused. … More

1-star Google reviewSam G.2 years ago
Please do not use this place for moving services! They are not AT ALL upfront about their pricing and will hit you with a $300 “staging” fee the day of moving. This was not in our contract and when we told Jasmin, the office manager, that she basically made it a he said she said game. They were rude, unprofessional, and liars about their pricing.
Reply from the business

We have no record of doing business with you - you are mistaken, we never moved you or even provided a moving quote.

1-star Google reviewDakota K.Edited 3 years ago
UPDATE: Finally received a response from the owner after 2 years. And if you're wondering, no, I still have not received my deposit back. All of their 5-star reviews are fake, you can look at the other reviews the 5-star reviewers have left and they are all for the same places (a bunch of tree service businesses) or this is the only review the accounts have left. Mind you, purchasing/fabricating reviews is not only wrong, it's illegal. 2021: Whatever you do, DO NOT use Roanoke Moving.
Reply from the business

We are sorry to hear about your experience with our company and we apologize for any inconvenience or frustration caused by the delay and lack of communication on our end. We understand how important it is to provide clear communication and reliable service to our customers, and we failed to meet…

1-star Google reviewKate4 years ago
We used Roanoke Moving a year ago because we thought it was going to be a great value and saw mostly positive reviews. It was literally one of the worst experiences ever. I was left almost in tears by the end because of how scammed I felt. The location for the business appears to be someone's home and there is nothing legitimate looking about it at all. There's no signs, no parking, it's just a duplex looking place in a bad area of Roanoke.
Reply from the business

Thank you for sharing your experience with us, and we're sorry to hear that you had a negative experience with our company. We understand that moving can be a stressful experience, and we regret that we didn't meet your expectations in terms of pricing and transparency.

1-star Google reviewRyan5 years ago
After a promising scheduling and set up process with Shireen who was very friendly, the experience went down hill from there. I was set up for a partial pack and move by the company, who did not prioritize the area I had requested to prioritize. The packing that they did was very professional and solid work, just not the right floor of the house. Day 1 consisted of 4 hours of packing and consolidating the first floor.
Reply from the business

We apologize for any miscommunication or inconvenience caused by the prioritization of the packing, and we understand the importance of open communication and transparency throughout the moving process. … More

1-star Google reviewJosh H.5 years ago
If I could give negative stars to this company I would! We were scheduled to have them move us today and they no showed! This has put us in a very bad situation as now we have to wait an extra five days before we can move! Not only did we have to call and find new movers(The only reason we got as soon as we did was because they had a cancellation and everywhere else was saying middle of July), But we also had to change the dates of service for our electric, cable, Internet, gas, and others.
Reply from the business

We apologize for any inconvenience and frustration caused by our no-show on the scheduled move day, and we understand how important it is for our customers to have a reliable and timely moving experience.

1-star Google reviewPatrice L.6 years ago
My recent experience (04/2020) with Roanoke Moving Company was very unpleasant. They signed with me a contract which they did not honor and the result for me was expensive and extraordinarily stressful. I am a 73 year old widow. Customer satisfaction is not only about what you did right, it’s also about how you fixed the mistakes you made.
Reply from the business

We're sorry to hear about your negative experience with Roanoke Moving Company. At our company, we believe in upholding our commitments and ensuring customer satisfaction. We understand that moving can be stressful, especially for older … More

1-star Google reviewMatt W.a year ago
DO NOT DO BUSINESS WITH THESE PEOPLE!!! They lied about the total charges and then they held my items in the truck until I paid them. They charged me $2,000 more than the original quote. They also got some of their workers from Craigslist the day of the move. Poor service and awful people. Cannot believe they are still in business.
Reply from the business

We are sorry you feel this way, but we do require payment at the time of service. The moving contract you signed and agreed to explicitly states this term.

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Worked hard and fast6 · 75%
  • Professional and courteous5 · 63%
  • Turned up when they said2 · 25%
  • Careful with belongings1 · 13%
  • Kept in touch1 · 13%

Counted across the 8 four and five star reviews we have read for Roanoke Moving. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewLynn F.4 years ago
My storage container was 2 hours late arriving and Roanoke Movers was able to work around that easily. They were always prompt with communication and the guys were efficient and careful with all our items and furniture. Cannot recommend enough!
Reply from the business

Thank you

5-star Google reviewShannon J.2 years ago
super friendly movers and my god extremely hard working. They have finished a two days move for us including packing moving and junking and moved us to the area, we love it here, office staff was a delight and biggest thanks to Jazmin! we will be using them in the future so absolutely give them a call
Reply from the business

Shannon, thank you for using Roanoke Moving.

5-star Google reviewCourtney F.5 years ago
Antonio and Jeff went above and beyond! When we hit an obstacle they problem solved and made it happen. They were extremely polite and hard working. I couldn’t have asked for a better experience. They made my move easy and worry free!
Reply from the business

Thank you for the positive feedback, we are glad to hear that our team, specifically Antonio and Jeff, provided you with a great moving experience, and made your move easy and worry-free.

4-star Google reviewGale T.5 years ago
Roanoke Moving did a good job moving all of my items. The crew showed up on time and quickly moved my items. I was happy with the movers and the moving company.
Reply from the business

Thank you for using our moving company. We appreciate your business and review.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • truck8
  • polite movers7
  • hardworking movers7
  • crew6
  • contract6
  • quote5
  • kind staff3
  • careful handling3
  • easy move2
  • quick moving2

What the company says about itself

Taken from Roanoke Moving’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • Advertises free estimatessays on their website
    Show the text this came from

    “…one of our associates, we provide a free quote over the phone, or if you wish, an in-h”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • States a founding yearsays on their website
    Show the text this came from

    “…the moving company Roanoke, VA trusts since 2010. Contact US Today! Whether you are relo”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Describes itself as family ownedsays on their website
    Show the text this came from

    “Roanoke area for over 20 years. We are family owned and operated, and know just how to take”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is licensedsays on their website
    Show the text this came from

    “…to your operations. We are fully licensed, bonded and insured to handle any sized”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is bondedsays on their website
    Show the text this came from

    “…your operations. We are fully licensed, bonded and insured to handle any sized commerc”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is insuredsays on their website
    Show the text this came from

    “We are fully licensed, bonded and insured to handle any sized commercial relocati”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • States how long it has tradedsays on their website
    Show the text this came from

    “…services to the Roanoke area for over 20 years. We are family owned and operated, and”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Before you hire Roanoke Moving

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Roanoke

BusinessGoogle rating
Big Lick MovingMover · Roanoke, Virginia · based in Salem5.01,166
Ace Moving & StorageMover · Roanoke, Virginia4.7400
Virginia Varsity TransferMover · Roanoke, Virginia · based in Salem4.9252
Lawrence MovingMover · Roanoke, Virginia4.8252
Rent-A-Space - RoanokeSelf-storage facility · Roanoke, Virginia4.9228
Crowning Touch Senior Moving ServicesMover · Roanoke, Virginia4.5223

See all 21 listings in Roanoke →