StorCo Storage-O'Fallon
Self-storage facility in O’Fallon, Missouri
Google rating
4.8
Ratings counted
322
Are 1 or 2 star
3.4%Around typical
The rating breakdown
11 of the 322 ratings in Google’s published star breakdown for StorCo Storage-O'Fallon are one or two star.
Against other listings in O’Fallon
2.5 percentage points higher than the middle of the 12 listings in O’Fallon we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 300 | 93.2% | |
| 4 star | 7 | 2.2% | |
| 3 star | 4 | 1.2% | |
| 2 star | 2 | 0.6% | |
| 1 star | 9 | 2.8% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is StorCo Storage-O'Fallon at 3.4%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for StorCo Storage-O'Fallon, counted by matching the words they used.
- Crew conduct2 · 25%
- Price rose after the quote1 · 13%
- Booked by one company, moved by another1 · 13%
Counted across the 8 one and two star reviews we have read for StorCo Storage-O'Fallon. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
If you enjoy getting the price of your unit increased with our notice. Their auto payment feature not working and being charged late fees and rude customer service go ahead and use them. They are clean and secure but that doesn’t warrant random price increases with out notice.
Danielle, We're truly sorry to hear about your frustrating experience. It's not our intention to cause inconvenience or provide anything less than stellar service. We understand that unexpected price increases and issues with the auto payment feature can be frustrating, and we apologize for any…
I have had a unit here for APPROXIMATELY 2 years. My rent has gone up multiple times and was just sent another email stating that its going up yet again. The app does not work most of the time! When you call, you get a third party answering service that takes a message and I have NEVER received a call back. Now the back door doesn't work and this is where my unit is. No one is ever working in the office when I go.
Angela, we’re very sorry to hear about your experience. We always want our customers to receive the same high level of service, whether in person, through our call center, or with a vendor. While our stores are staffed Monday–Saturday, … More
I am really disgusted with having to deal with this facility so called manager I have called their customer service center countless of times needing this dud woman to send me a code for their NOKE to operate my entry and have excess to my dame property I have been waiting since Monday As it is upon moving to this storage and meeting this JASSICA she had her nerves to come to harass this storage tenant by stating that she didn't think I was a good fit for her storage facility and my reply was I didn't ask for your…
We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced and appreciate your feedback. We take all customer concerns seriously, and we regret that your experience with our facility and manager did not meet your expectations. … More
Not happy with this place. App never works to pay, and every month the rent increases. I chose this place because it was cheap and close but now I'm paying more than the one I got out of to come here. Late fees because the app kicks me out and forget about talking to someone in person there because every time I go in it says open but nobody there!!. I wait 15 to 20 mins inside then my car another 10 then give up.
Hi Margaret, We sincerely apologize for the inconvenience you've experienced, and we appreciate you bringing this to our attention. Our facility strives to keep our rates … More
We rented the storage unit less than a year ago. A price change was accessed to our account without notice. When I called for explanation I was told that the branch will return my phone call. Instead I received a text message and then received no more feedback. They constantly have issues regarding the elevator or doors breaking. The staff doesn't seem to care and it's honestly a hassle trying to get feedback from those who work at the O'Fallon location.
Genevive, I'm sorry to hear about the frustrating experience you've had with our O'Fallon location. It's certainly not our intention to provide anything less than excellent service, and we apologize for any inconvenience you've encountered.
This place sucks. Monthly bill just keeps increasing. Now it’s going up 7 more dollars the first of the year to implement some technology that probably won’t have anything to do with us. It’s ridiculous that you have to pay over $100 a month for one of their smaller units. Seriously considering switching places. Do yourself a favor and don’t bother with this place.
Bill, We're truly sorry to hear about your frustration with the pricing increases and understand how disappointing this can be. Our goal is always to provide a valuable and secure storage experience, and we regret that we've fallen short of … More
I finished my business with Storco was under different management. The manager that used to be there was honest, accurate, and up front. This screams scam now.
Heather, We appreciate your feedback and are sorry to hear that you've had a negative experience with us. We take your concerns seriously and value the trust you've placed in us in the past.
First rented the monthly was $150. Starting August 2026 it will be $213. I’m paying $63 more per month for no changes/added benefits for me. Ridiculous
Wendy, we hear you, a jump from $150 to $213 is a significant increase, and we understand the frustration. We'd genuinely like to talk it through with you, so please reach out to the location directly and we'll take a closer look.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Turned up when they said1 · 10%
- Careful with belongings1 · 10%
- Worked hard and fast1 · 10%
- Professional and courteous1 · 10%
Counted across the 10 four and five star reviews we have read for StorCo Storage-O'Fallon. A review can mention more than one thing.
In their own words
We have had an outstanding experience with StorCo Self Storage. The online rental process was incredibly easy and convenient, making it simple to reserve a unit without any hassle. The facility is always clean, well-maintained, and feels safe. One of our favorite features is the electronic lock system, which makes accessing our unit quick, secure, and incredibly convenient. Everything about the experience has been seamless from start to finish.
Brandy, thank you so much for taking the time to share such a thoughtful review! It means a lot to hear that the online rental process, electronic locks, and the cleanliness of our facility made your experience such a positive one. Knowing … More
During our move the storage unit served its purpose very well. A clean climate controlled environment. Well protected & convenient access for customers. This was a great decision to use this facility. Thank you!
Sophia, thank you for sharing your experience! We’re glad the unit was a helpful part of your move and that the clean, climate-controlled space and convenient access worked well for you. We truly appreciate you choosing StorCo and are grateful we could be part of a great decision!
Courteous and discreet staff. App to get in and out, no keys to keep track of. Good hours and plenty of options. Only needed it for a month, but will choose again for my next move.
Darren, thank you for sharing your experience! We’re glad to hear the app access and flexible options made things convenient, and that our team was courteous and respectful. We appreciate you choosing StorCo even for a short time and look forward to helping you again on your next move!
Website wasn’t working but I called and was helped promptly by a real person with excellent customer service skills. Can’t ask for much more than that.
Andrew, thank you for the feedback! We’re sorry the website gave you trouble, but we’re glad our team was able to help quickly and provide the service you needed. We truly appreciate your patience and your kind words about our staff!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- rental process19
- community outreach8
- clean environment8
- easy rental5
- friendly employees4
- keyless entry3
- phone unlock2
- app access2
- free trucks2
- bluetooth access2