Woody & Sons Moving
Google rating
4.8
Ratings counted
228
Are 1 or 2 star
5.3%Around typical
The rating breakdown
12 of the 228 ratings in Google’s published star breakdown for Woody & Sons Moving are one or two star.
Against other listings in Tampa
2.1 percentage points higher than the middle of the 21 listings in Tampa we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 215 | 94.3% | |
| 4 star | 1 | 0.4% | |
| 3 star | 0 | 0% | |
| 2 star | 4 | 1.8% | |
| 1 star | 8 | 3.5% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Woody & Sons Moving at 5.3%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Woody & Sons Moving, counted by matching the words they used.
- Price rose after the quote3 · 27%
- Damage to belongings3 · 27%
- Crew conduct2 · 18%
- Items missing or never delivered1 · 9%
Counted across the 11 one and two star reviews we have read for Woody & Sons Moving. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
We had the most HORRIBLE experience with this moving company. We will NEVER use them again or EVER recommend them to anyone. To summarize: - The movers showed up with a standard U-Haul truck. We assumed they would be coming with their own large company truck. They made us rent another U-Haul truck to fit our stuff! - We were originally quoted 6-8 hours and it took TWELVE entire hours to move our stuff and they charged us hourly!!!
I had the worst experience. I was crying at the end. Avoid at all costs! The woman on a phone was super rude. They showed up without an official confirmation and I was surprised. The broke the nightstands mirror and quoted me 968$ for only furniture of one bedroom and moving 5 miles. They told me I had to get a quote on a broken nightstand and just ignored me for two months and on a phone told me (Oh you have to take to the owner and she is busy, we will call you back) Obviously nobody called me back and I don’t…
I’m afraid that you wrote a review on the wrong company. When was your move? We have no records that indicate that you moved with us. Please advise.
I'll never forgive this company for their movers' theft of my class ring and some other jewelry when I moved six years ago. Shame on me for missing the box the items were in and allowing the moving team the opportunity. But after I filed the complaint, management didn't disclose to the sheriff's investigators that they'd just fired a member of my moving team for theft until a month later. If law enforcement had known sooner maybe some of my things could've been recovered.
I filled out an online questionnaire on the company’s website and was emailed with a quote of $375/3 hr with two movers . In my online form I stated i was moving from an apartment on the 3rd floor to a house . I also requested packing service and disassembly and reassembly service as well . On Friday the movers showed up unprepared. They had no boxes nor tools . Good thing I had a screw driver and had packed up 85% of my things already in effort to make the job easier for the workers.
I'm sorry for your moving experience. Your online form wasn't filled out appropriately. You never stated that you needed packing service nor packing material. I noticed in your review that you stated that you had packed 85% of your items. Why would you need movers to packed the other 15%?
Michelle was very nice on the phone every time we spoke and the 2 guys that did the moving were great. My first complaint is that they charge 7% for using a credit card! I understand small businesses passing on their credit card processing fees to customers, not saying I agree with it, but I understand it. What I don't understand is what credit card merchant charges 7%, in my experience, most charge 2% to 3 1/2%.
I am very sorry to hear about your experience Elizabeth. For the credit card fee, yes 2 - 3.5 % is common but not involve of the additional fees and yes we are charged higher rates because we are considered a "high risk" industry.
I moved from a 1/1 and hired 3 movers to get the job done quickly. I did have an elevator where I was moving from so a good amount of time was spent there but everything was fully packed with majority of small items and all clothing moved by myself. Overall the move took around 4 hours. I was quoted a couple hundred dollars less than the final bill sadly.
Hello Sam, I’m sincerely sorry that your move took a little longer than anticipated and you were charged a couple hundred dollars more. Elevators usually slows the process because not only do the guys have to walk your items down long hallways, but they also have to load and unload the elevator.
Do NOT let them move a piano! They dropped my upright piano face first on the concrete outside my apartment. They said they were equipped to move pianos yet they only showed up with 2 men and a small dolly (no straps). The piano rolled down a ramp and crashed into the ground. I will only use professional piano movers from here on out. I hate leaving bad reviews but I had to in this instance. The workers were nice guys, just not quality work unfortunately.
I'm very sorry that you experienced this situation. Unfortunately, I'm afraid that you wrote a review on the wrong company. After reading this review, I searched our records and was unable to locate your contract or info. Do you have any contract or work order from Woody and Son's Moving?
Was asked for a deposit even though websites states specially no deposit required. Then I had to cancel my move just an hour after booking and was denied the refund of my deposit, I was never told the deposit was non-refundable. Very rude and unprofessional when I called to speak about this. Do not recommend this company.
Thanks for your interest in our moving services. Our office informs every customer that deposits are non- refundable before scheduling every move. Our personal was simply trying to explain what was previously discussed prior to booking your move. We are sincerely sorry for any inconvenience.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Worked hard and fast94 · 50%
- Professional and courteous93 · 50%
- Turned up when they said61 · 33%
- Careful with belongings39 · 21%
- Price matched the quote9 · 5%
- Kept in touch9 · 5%
Counted across the 187 four and five star reviews we have read for Woody & Sons Moving. A review can mention more than one thing.
In their own words
I had an excellent experience with Woody and Sons Moving Company! The team was professional, punctual, and handled all of my belongings with great care. They worked efficiently, communicated throughout the entire process, and made what could have been a stressful move feel easy and smooth. Everything arrived safely and on time, and the movers were friendly, respectful, and willing to go the extra mile to help. Their attention to detail and outstanding customer service truly stood out.
Thank you, Samantha, for your glowing review! We're thrilled to hear that our team's professionalism, efficiency, and dedication made your move stress-free. We take great pride in our attention to detail and customer service, and it’s rewarding to know we met your expectations.
Moved 3 rooms of new furniture that had been delivered to current house due to delay in new home construction to new home. Helped assemble beds and roll top desk. Not a single ding, dent or scratch. Finished in 4 1/2 hours, an hour and a half early. Worked hard. Protected everything as if it were heirlooms of great value.
Thank you, John, for the fantastic review! We're thrilled to hear about your positive experience with our team's care and efficiency in handling your move. Your satisfaction is our top priority! Looking forward to assisting you again in the future.
11151 66th St, Largo, FL 33773 Company: Woody & Sons Moving Review Date: 11/23/2013 Category: Moving Was Work Done?: Yes * More weight is given to a review where work has been completed. Approximate date of service (or last contact): 11/19/2013 Hire Again?: Yes Approx. Cost: $3,600.00 Work Description: Pickup furniture from single family home in Tallahassee. Have overnight storage and deliver to West Palm Beach condo. Comments: Woody and Sons motto is "We take the stress out of moving" and they sure deliver!
Thank you for your glowing review, Vivien! It was our pleasure to make your move stress-free. Mike and Chris are thrilled to hear your commendation. We're delighted to have met your expectations, especially with your valuable items and time constraints.
I have never written a review publically before but felt inclined to review the amazing crew from Woody & Sons. First, Sarah was very prompt in responding to our initial request. Very honest and straightforward about logistics and price. We felt very taken care of from the beginning. Then, on moving day, we couldn't have asked for a better crew. Krown, Otis, and Joe were not only knowledgeable and careful with our belongings, but they were quick and trustworthy.
Thank you so much for your glowing review, Riley! We're thrilled to hear about your positive experience with Sarah, Krown, Otis, Joe, and the rest of our team. Your satisfaction is our top priority, and we're pleased we could make your moving day smooth and enjoyable.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- polite staff10
- quote8
- courteous8
- fair pricing8
- efficient movers3
- fast movers2
- easy move2
- unloading and placement2
- last minute move2
- careful movers2
What the company says about itself
Taken from Woody & Sons Moving’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“(813)-384-2303 Get a Free Quote Insured Family Owned Locally Owned About Us We”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“County and the surrounding areas. With over 20 years of experience, our team at Woody & Sons”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Describes itself as family ownedsays on their website
Show the text this came from
“(813)-384-2303 Get a Free Quote Insured Family Owned Locally Owned About Us We are a family-”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…for clients. (813)-384-2303 Get a Free Quote Insured Family Owned Locally Owned Abou”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- chamberofcommerce.comdirectory