Bellhop Moving
Mover in Chattanooga, Tennessee
Google rating
4.6
Ratings counted
985
Are 1 or 2 star
8.8%Above typical
The rating breakdown
87 of the 985 ratings in Google’s published star breakdown for Bellhop Moving are one or two star.
Against other listings in Chattanooga
5.3 percentage points higher than the middle of the 19 listings in Chattanooga we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 875 | 88.8% | |
| 4 star | 16 | 1.6% | |
| 3 star | 7 | 0.7% | |
| 2 star | 12 | 1.2% | |
| 1 star | 75 | 7.6% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Bellhop Moving at 8.8%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Bellhop Moving, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings25 · 32%
- Late, delayed or a no-show13 · 16%
- Crew conduct9 · 11%
- Stopped responding4 · 5%
- Items missing or never delivered3 · 4%
- Booked by one company, moved by another3 · 4%
- Price rose after the quote1 · 1%
- Claim or refund went nowhere1 · 1%
Counted across the 79 one and two star reviews we have read for Bellhop Moving. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Where do I start? First of all had to search where to leave a review in this day and age on constant customer feedback. Interesting they don't want to hear any feedback. When I called customer service to file a complaint got a text message about the service, rated it a zero and got no response. The actual day of the movevwas a disaster. Showed up late (total of 5 guys with 4 of the 5 showing up late with the last one showing up 1.5 hours late).
James, we apologize for the team's late arrival and for the damages that occurred during your move with us. We understand that you trusted us to protect your belongings and that we let you down. Preventing damages is a critical focus of our Quality Team.
Pack a 26 foot truck with 4 guys. The lead had an attitude like I have never seen. He was rude and condescending and made the entire 4 hours miserable. They set the time for 9:00 AM showed at 8:00 AM Ended at 1:15 at $225 an hour I was charged over $1300 to my card with no confirmation from me of the times. I paid the guys cash tip on top of that. DO the math. I cannot get anyone to respond on the phone or by email. Basically they stole money from me, and I have 5 badly broken pieces of furniture. Do not recommend.
I’ve done business with Bellhop in the past and it was great. Apparently, moves are now brokered, and it was a nightmare. You also cannot speak with anyone in customer service if you have an issue — you are forced to talk to an AI answering service and then a “support ticket” is issued before someone calls you back. Both of my moving teams (loading and unloading) were very kind and helpful, which is the only reason I’m even giving 2 stars.
Hi Jessica, thanks for the review. We're happy to hear that the crews did a good job completing your move but definitely want to address the opportunities in communication with our team. Our team did reach out yesterday to send the damage claims form if you choose to report the footboard.
They now charge cancellation fees within 72 hours! Bellhops has a new policy where if you cancel within 72 hours they charge you $200 + $10% of the scheduled move for "We developed this $200 late cancellation policy to protect our fulfillment costs and ensure that our rates remain affordable for all of our customers.". They make the following untrue claim in responses to my request for a refund of this fee.. "We apologize for the frustration you experienced.
Brad, we apologize for the frustration. Our cancellation policy is outlined in our FAQ, Terms of Service, during booking, and in confirmation emails to cover fulfillment costs and maintain affordable rates. We regret that this wasn’t clearer during your experience.
Worse moving company ever don’t allow them to move you. They will over charge you. You are responsible for your on packing
TLDR: Bellhops preys on those who know their reputation from before their practices change. I genuinely believe this is a scam, and they have bullying and pressuring customers pervading their workforce (moving contractors excluded, they’re just trying to support themselves). AVOID AT ALL COSTS, this company is not what it once was. It’s been sold, and they’ve outsourced a lot of what made them marketable.
We sincerely apologize for the inconvenience caused by the missing mover at the start of your move. Unfortunately, one of our scheduled movers had a last-minute family emergency and informed us only an hour before the move.
Unfair charges, broken items, and zero accountability I had a deeply disappointing experience with Bellhop Movers, and I strongly caution anyone considering them. I paid for three movers, but only two showed up on time. The third mover arrived two hours late, which naturally slowed the entire move down. Despite this being entirely their fault, Bellhop still charged me for a total of six hours, double the time of what was originally estimated as a three hour move.
Hi Ashley - thanks for leaving the review. Our management team is following up today and will reach out to you by tomorrow 1/20 with a detailed response.
This was my first move with Bellhops, and I've moved 20 times with various companies, some good, some great, some terrible. Bellhops wasn't a great experience. The billing was not explained and was very confusing. You aren't told there is a separate driver for the truck until the email comes the day before the move introducing your bellhops. None of the furniture is wrapped in your house, it's all wrapped on the truck, so you never see how well it's actually protected and I had a couple of pieces with damage.
Hi Jenn, we're disappointed to hear about your poor experience. It's our priority to have clear communication before, during and after each move and are sorry that this was not the case and that there was confusion over your bill.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous184 · 49%
- Worked hard and fast152 · 41%
- Turned up when they said75 · 20%
- Careful with belongings54 · 15%
- Kept in touch18 · 5%
Counted across the 372 four and five star reviews we have read for Bellhop Moving. A review can mention more than one thing.
In their own words
The best unloading experience ive ever had. Thank you guys. The crew arrived on time and were professional, kind and respectful. Careful with our belongings and fast! Unloaded our 2 bedroom pod in 45 mins. We numbered every box and what room it went in. Then I stayed at the pod and told them which room each box went into. Very efficient.
Hi Chris, what an amazing 5 star review, thanks so much for taking the time to recognize the crew. It really helps when the team is professional and customer centric. We also appreciate your feedback about contacting you in advance to set an arrival ETA.
They were absolutely amazing!!! On time, asked questions throughout the move to make sure they were doing everything we asked them to do with perfection. We had about 15 minutes left of time and instead of leaving they asked if we needed any help with anything. Me, being an employee, knew they more than likely wanted to go because they make the same amount. John and another pro stayed to help us unload our tv’s from our vehicles, extra random totes and rearranged our furniture in the house.
Thank you for the awesome review, Casey! We're so happy to hear that you loved the move experience. We wish you the best as you settle into your new home.
Customer Service has declined as the company has grown. Inevitable maybe. When a business is young and hungry, they really try to hit every job/interaction "out of the park". I have used them for moves since early 2015. I have recommended them repeatedly, but I don't know that they're five stars anymore. I am comparing them to their past performance. Four stars definitely. They seem to have tried to automate everything they can. This is great until you actually do need to talk to a real live person.
Audra, thank you for providing this detailed feedback on your most recent move experience. We greatly appreciate your loyalty to Bellhop over the years and we're very disappointed to hear that your experience with customer service has declined.
I would give them a million stars if I could! Josiah, Jesse, Michael, and Evan are a move day dream team. Candidly, I've never had a positive experience with other moving companies I've used in the past, and I was a basket case of stress in the weeks leading up to move day. This crew was phenomenal and made the whole experience easy and FUN. They were super efficient yet took so much care in protecting all my belongings, I felt like a genuinely valued customer.
Emily, thank you for taking the time to provide us with your feedback! It's wonderful to hear that Josiah, Jesse, Michael, and Evan were able to provide you with a great moving experience. We'll be sure to pass along your kind words to them.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- bellhops252
- courteous staff67
- friendly movers32
- hard working staff26
- quick move11
- furniture moving9
- efficient move6
- tipping policy3
- out of state move2
- office moving2
What the company says about itself
Taken from Bellhop Moving’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises 24/7 availabilitysays on their website
Show the text this came from
“…company to provide transparent pricing, 24/7 service, and accountable, trustworthy m”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…moving company in Chattanooga. Get Free Quote 1 (423) 805 9574 What Sets Bellhop Apar”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.