Clutter Storage - Seattle
Moving and storage service in Burien, Washington
Its address is in Des Moines, Washington. It appears here because Google returns it for Burien.
Google rating
4.3
Ratings counted
419
Are 1 or 2 star
16.9%Well above typical
The rating breakdown
71 of the 419 ratings in Google’s published star breakdown for Clutter Storage - Seattle are one or two star.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 333 | 79.5% | |
| 4 star | 12 | 2.9% | |
| 3 star | 3 | 0.7% | |
| 2 star | 5 | 1.2% | |
| 1 star | 66 | 15.8% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is Clutter Storage - Seattle at 16.9%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Clutter Storage - Seattle, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings2 · 22%
- Price rose after the quote1 · 11%
- Crew conduct1 · 11%
- Booked by one company, moved by another1 · 11%
Counted across the 9 one and two star reviews we have read for Clutter Storage - Seattle. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Clutter is a third party delivery carrier used by Living Spaces to deliver orders. The delivery of my furniture has been rescheduled 4-5 times collectively within the past 2 weeks. Each time they reach out to reschedule the delivery, it’s because they’re booked for the day - this makes no sense. How are you booked for the day when you reach out to schedule the day in advance? Communication is almost non-existent with how difficult it is to get in touch with anybody.
Hi KV, We apologize for the level of service that you have received while storing with us. We take pride in carefully storing our customers' items, and any experience … More
If you're drawn in by seemingly low rates PLEASE READ - the overall total of moving my items that fit in a garage/small studio apartment cost over $900 (closer to $1000) including mover pay. Mind you, I DO NOT have a couch, TV stand, actual bed frame, dressers, or any large furniture at all and my apt was right next to the elevator. I thought this would be a cost effective option, but around each corner there are hidden costs i.e.
Hi Denise, We apologize for the level of service that you have received while storing with us. We take pride in carefully storing our customers' items, and any experience that does not demonstrate such care is below the standards we have … More
Pay to get your stuff broken!!!! Never use this company, ever! I stored my stuff with them for 6 months and they broke 4 things. I had a perfectly beautiful Ikea kitchen Island that I took really great care of, the movers literally dropped it Infront of me. When I opened it to assemble it the wood was broken and they are denying the claim stating that it is composite wood and not covered under their warranty. I had a lamp that was undone and they broke the wire, $85.00 lamp and they are only giving me $6 for it.
Asad, We apologize for the level of service that you have received while storing with us. We take pride in carefully storing our customers' items, and any experience that does not demonstrate such care is below the standards we have set as … More
One of my biggest regrets in life is choosing clutter for my moving. It took 8+ hours for my apartment to be moved when I had previously packed everything. It cost around $2000 just to be moved to their storage facility. For context I had full service movers pack and move all my belongings 1 year earlier and it took them less than four hours. Unless you very specifically label your items it is difficult and expensive to retrieve them.
Hi Mia, We apologize for the negative experiences you have faced with our company, as this is not indicative of our standards. That said, Clutter is dedicated to resolving any customer issues, and we would like to connect with you to see how we can resolve this in a quick and fair way.
Over charges, you can’t access the storage, you have to pay every time you want something from your storage because you cannot access it yourself. Customer service will hang up on you if you’re late and you try to schedule a pushed out apt. Most of the reps barely speak English. They are not about the customer I had a unit they were charging me 600 even I told them I wish to no longer use them they offered to drop it down to 260 300 with insurance. Worst company to deal with if you ask me. My unit is 10’20.
Hi Yvonne , We apologize for the level of service that you have received while storing with … More
At the end of this none of the "convenience" provided is worth the final bill. There are fees everywhere. You think you're saving money and they make it all easier, but you'll find you have to keep shelling out money just to get your things. I also had several things broken during the move out.
Hi Jeffrey, We apologize for the level of service that you have received while storing with us. We take pride in carefully storing our customers' items, and any experience that does not demonstrate such care is below the standards we have set as a company.
If I get quoted an appointment time of 8a-4p and happen to miss the truck at 8a, it should be obligated to return by 4p. The employees should not be allowed to clock out before then. It's bad business practice, and the fees you charge are ridiculous.
Hi Tony, We apologize for the negative experiences you have faced with our company, as this is not indicative of our standards. That said, Clutter is dedicated to resolving any customer issues, and we would like to connect with you to see … More
I was very disappointed with how my reservation was handled. I was only informed 24 hours before my scheduled move that I couldn’t store my car, and then I was charged a cancellation fee. This feels like a scam and a way to charge people unfairly.
Hi Mia, We apologize for the negative experiences you have faced with our company, as this is not indicative of our standards. That said, Clutter is dedicated to resolving any customer issues, and we would like to connect with you to see how we can resolve this in a quick and fair way.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Worked hard and fast8 · 50%
- Professional and courteous6 · 38%
- Turned up when they said2 · 13%
- Kept in touch1 · 6%
Counted across the 16 four and five star reviews we have read for Clutter Storage - Seattle. A review can mention more than one thing.
In their own words
I booked a storage service with Clutter. Celso and Billy were awesome. They came to my place on time, labeled and packed everything really sturdy and fast. They moved everything for me including my TV, TV stand, shelf, mattress, and bed frame and 10 bags etc. I couldn’t do it by myself for sure. Awesome Celso and Billy
I bought a storage unit at auction from clutter and I showed up to pick up my Goods and Goldie and Jessica were there to greet me. They were extremely helpful. They brought all the boxes to the loading dock & were extremely polite and smiling the whole time great environment I would recommend using clutter to anyone… God Speed ahead my friends…..
Cedric, Nathan, and Keanu were absolutely outstanding! They were efficient, reliable, and incredibly communicative throughout the entire move. From the moment they arrived, they worked quickly while taking great care of all of our …
Ced, Nathan, and Quentin did a fantastic job in packing and moving my wife's belongings. They were super friendly, helpful, and effective at getting the job done. I would love to work with them again in the future and recommend that anyone that wants to have an awesome moving job to request them 😄 …
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- kind staff16
- easy process5
- efficient movers5
- careful packing4
- on time3
- quick moving3
- furniture storage2
- seamless experience2
- clear instructions2
- hourly rate2
What the company says about itself
Taken from Clutter Storage - Seattle’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- States a founding yearsays on their website
Show the text this came from
“Mountain, protecting what matters most since 1951. Backed by Iron Mountain, protecting wh”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…center Client portal Get quote Get a free quote Get quote Get a free quote Trusted with”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises 24/7 availabilitysays on their website
Show the text this came from
“…in a private warehouse, monitored 24/7, accessible only to trained Clutter sta”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.