College Hunks Hauling Junk and Moving Gig Harbor
Mover in Bremerton, Washington
Its address is in Belfair, Washington. It appears here because Google returns it for Bremerton.
Google rating
4.9
Ratings counted
874
Are 1 or 2 star
2.7%Around typical
The rating breakdown
24 of the 874 ratings in Google’s published star breakdown for College Hunks Hauling Junk and Moving Gig Harbor are one or two star.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 828 | 94.7% | |
| 4 star | 19 | 2.2% | |
| 3 star | 3 | 0.3% | |
| 2 star | 6 | 0.7% | |
| 1 star | 18 | 2.1% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is College Hunks Hauling Junk and Moving Gig Harbor at 2.7%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Gig Harbor, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings8 · 38%
- Price rose after the quote4 · 19%
- Stopped responding3 · 14%
- Crew conduct2 · 10%
Counted across the 21 one and two star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Gig Harbor. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Worst experience ever. The crew that did my move didn't seem to know what they were doing. I could have done a better job myself. I had nice furniture and they damaged at least 8 pieces with scratches and dents. They did not wrap the furniture in blankets and just piled it all up in the back of the truck. I had a perfect $3,000 refrigerator that now has about 6 dents in the doors, one of which is about 8 inches long.
We’d like to apologize for your negative experience at College H.U.N.K.S. Hauling Junk & Moving. We’d like to learn more about your situation and make things right. Please let us know and we will be sure to follow up with you via the phone number we have on file, thank you.
I wish I had read other reviews before I hired this company because if I had I would have been prepared for the scam that is their pricing system. Here's how it goes: they quote you a fabulous price, for me it was $668 to move a piano from my house to a storage unit, then on the day of the move they have you sign a non-binding estimate clause in the contract where, if you read the fine print, it says they can charge you 'no more than 110% of the estimated charges,' then they go ahead and charge you near that.
Nicole Lettenmaier, We are so sorry you did not have a better experience. We do not have your direct contact information so please reach out to us at your earliest convenience so we can discuss this matter further ([phone removed]. Thank you and we hope to hear from you.
I met with someone to set an appointment for moving hemp and moving services. I met with him on a Tuesday last week, and wanted to move on a Friday, same week. Last minute, I know, but we had just gotten a place. The quote was pretty high, and the guy doing the evaluation told me that because they get booked quickly, I should set an appointment immediately. Because I needed packing help, I needed 2 appointments, both of which required a deposit.
Sharon Wilson, We always strive to provide our customers with the best service possible and we’re truly sorry we did not leave you completely satisfied. Please contact us at your earliest convenience [phone removed] so that we can help resolve any other issues.
The movers were hardworking and did an excllent job on our recent move into our newly built home, until the washer, which was last thing that was moved into the home. While placing the heavy washer, they tore our brand new flooring. I filed a claim and this is when they ruined it for their hardworking movers and earned this one star review. It would take a week and my follow up email to get a response. I called once and was told I would get a call that afternoon, which I did not (nor did I ever receive).
Jennifer Macias, We always strive to provide our customers with the best service possible and we’re truly sorry we did not leave you completely satisfied. Please contact us at your earliest convenience [phone removed] so that we can help resolve any other issues.
Extremely overpriced and expensive. I have used their service in Las Vegas/Henderson area and had an excellent experience. In this case, I paid almost as much as the sofa cost just to have it removed. I've used other removal services that were cheaper as well. I would've canceled if not for the fact that my new delivery is tomorrow and I needed it taken care of today. I think they're intentionally vague and deceptive on their pricing to trick you into booking. Also, they don't seem organized with their scheduling.
Samantha S, We are sincerely sorry to hear you did not have a better experience with our team. Please give us a call when you get a chance so we can connect you with management to discuss your experience further at [phone removed]. We hope to hear from you soon.
DO NOT USE THIS BUSINESS!!!!! Most stressFULL moving experience ever. COLLEGE PUNKS is a more appropriate name for this Bad Business. Their estimate was off by more than half, costing us $10,000 for 2 days of moving. They charged us for an employee whom they later told us couldn’t lift much due to an injury. THEY BROKE COUNTLESS ITEMS! Before the move, they promptly answered every call.
Eva Sierra, We’re so sorry to hear about your recent experience with our services. We would like to hear more about your experience in greater detail if you could please contact us at [phone removed] when you have a moment.
I felt that I basically threw away $3,100 dollars by chosing your company to help me. I was laughed at when I told them that I needed the TV thrown away because it will cost $30 dollars more. This fee wasn't told to me when the first guy came to give a bid. You would think that they would? But instead, I was laughed at for the extra cost. The mover stated that they are charged $15 dollars at the dump so they charge $30 for it while laughing.
Christal, we’re truly sorry you had a less than great experience at College H.U.N.K.S. Hauling Junk & Moving. We do appreciate your feedback as it helps us improve. We will look into this matter right away.
I contact this company 8 days before I needed furniture moved out from residence into another and a guy named Tristan contact me a day later after I left a vm just for him to not service me at all He would send a text saying, Hey! How are ya?! Let me know if you need any help, call this number or text and we will get you taken care of" So that's what I did, I called 3-4 times , I even stated when I would call, texted him what I needed done thru text, and voice-mail.
Alysha Speight, We’re very sorry you did not have a great experience with our business and wanted to apologize on behalf of our entire team. We’d be more than happy to facilitate a resolution if you could please contact us directly at [phone removed].
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous304 · 57%
- Worked hard and fast265 · 50%
- Turned up when they said83 · 16%
- Careful with belongings68 · 13%
- Kept in touch46 · 9%
- Price matched the quote17 · 3%
Counted across the 531 four and five star reviews we have read for College Hunks Hauling Junk and Moving Gig Harbor. A review can mention more than one thing.
In their own words
I recently used College Hunks moving company for my relocation and I couldn't be happier with the service they provided. The team, Anthony and Richard, were professional, efficient, and incredibly helpful throughout the entire process. From the initial contact to the actual move, College Hunks made the entire experience easy and stress-free. The team arrived on time, handled all of my belongings with care, and worked quickly to ensure everything was packed and transported safely.
Kayla Deitch, Thank you for the 5-stars! We take pride in giving our customers the best service and we’re overjoyed to receive your compliments and appreciation. We’re incredibly grateful that you took the time to leave us this review and hope to serve you again in the future for any junk removal…
Mark and Shaun did an amazing job! Very professional, upfront and reasonable price! Great attention to detail and ensuring no damage to floors. Got a refrigerator out of a tough place! Highly recommended!!!
Thank you, Jesse Morris, for your positive feedback. We’re happy to hear you had a good experience with College HUNKS Hauling Junk & Moving and hope you will turn to us again in the future for any of your junk removal and moving needs.
6/30/2025: Absolutely the best junk hauling service! Mark was the captain. He was very professional. He updated the ETA with me by phone. I appreciate this so much because I was able to run a couple of quick errands before their arrival, which took a huge amount of stress off me. Mark and his wingman, Owen, were personable and courteous. They did an excellent job clearing out many years’ worth of stuff from my garage, plus a sizable pile of broken concrete and old patio furniture, just to name a few.
Lisa, this is awesome! You made our day. Thanks for taking the time to leave us this great review.
I cannot possibly say enough great things about Bill and his crew. We were in a nightmare of a situation - in the 11th hour learned our close date was the day AFTER our movers were scheduled to bring our things across the water from Seattle. Our movers, of course, had no other availability on the correct date and could not reschedule. College Hunks Hauling Junk & Moving to the rescue! "Oh you need us to load up our truck, store your goods and move you into your house 4 days from now?
Aileen, Thank you for the wonderful review! We are glad our guys could you make your moving experience less stressful for you! We look forward to helping you in the future!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- friendly staff289
- polite staff126
- junk removal51
- professional movers29
- scheduling29
- furniture moving20
- careful packing6
- couch removal3
- hot tub removal3
- mattress moving2
- piano removal2
What the company says about itself
Taken from College Hunks Hauling Junk and Moving Gig Harbor’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…you can rest easy knowing our customer satisfaction guarantee backs our services. We want to always e”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“With over 10 million happy clients over 15+ years, you can rest knowing the HUNKS have go”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“, packing/unpacking, loading/unloading, insured transportation and more. Call for a fre”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…to full estate projects, our trained, licensed professionals handle the heavy lifting”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“…reviews Trustpilot 4.9 Rating Request a free quote Call Now Moving Donation Pickup Labor P”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- mapquest.comdirectory
- yellowpages.comdirectory
- birdeye.comreviews
- facebook.comsocial