Skip to content

Corrigan Moving Systems

Mover in Buffalo, New York

Google rating

4.9

Ratings counted

711

Are 1 or 2 star

1.5%Unusually few

The rating breakdown

11 of the 711 ratings in Google’s published star breakdown for Corrigan Moving Systems are one or two star.

Against other listings in Buffalo

This company1.5%
Typical listing in Buffalo3.5%

2.0 percentage points lower than the middle of the 19 listings in Buffalo we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
69097.0%
4 star
71.0%
3 star
30.4%
2 star
10.1%
1 star
101.4%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Corrigan Moving Systems at 1.5%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Corrigan Moving Systems, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings2 · 25%
  • Price rose after the quote1 · 13%
  • Items missing or never delivered1 · 13%
  • Late, delayed or a no-show1 · 13%
  • Claim or refund went nowhere1 · 13%
  • Booked by one company, moved by another1 · 13%
  • Stopped responding1 · 13%

Counted across the 8 one and two star reviews we have read for Corrigan Moving Systems. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewJackie L.5 years ago
Moved from NY to Florida. First, they overcharged us $500. We were charged for 3 crates when we only used 2. A lot of boxes were crushed from them stuffing them into the crates. They told us we could leave items in the dressers then they turned the dressers on their sides and stuff fell out and was found laying on bottom of crates. We were promised a refund for the overcharge but 3 weeks later nothing and can't get a response. Go elsewhere unless you like being ripped off.
Reply from the business

Hello, we believe there is a misunderstanding here. We've been trying to reach you to discuss, but Nicole has not heard back from you. Your shipment did, in fact, use 3 containers and you were charged the amount originally quoted. Nicole … More

1-star Google reviewLauren R.Edited 2 years ago
It started off very well. But in the end they lost at least three of my bins and the adjuster denied the entire claim. Those bins are out there somewhere and I don't believe they tried to trace anything. I am still realizing more things that are.missing. I would not use them again.
Reply from the business

We're sorry to hear you are missing items. A trace was conducted with your driver and the other shipments on the truck, and no additional contents were delivered to them or found in our possession. The paperwork you signed at delivery … More

1-star Google reviewGloria G.4 years ago
They canceled the load and I was there for the pu, can you believe that , oh the broker wants to deduct for , 1 be on time no before the appointment $200.00, 2 have macropoint $300.00. ,if you didn't take foto before you sealed the trailer doors $100.00. , so there you have it , plan on that,drivers.
Reply from the business

Hi Gloria, it seems like this review was posted for the wrong company. We are not a broker, so this does not apply to us. Thanks

1-star Google reviewSadat O.2 years ago
If you are under time constraints, then NEVER hire this mover. The onsite estimate was wrong which caused an entire day of delay and resultant trouble and hardships. The truck was too small to add all the load. …
Reply from the business

During your move, we accommodated additional items that were not part of the original plan. Our team worked hard to complete the job despite these changes, and while this extended the timeline and an additional 4 hours were needed the next day to finish, we ensured there were no additional charges…

1-star Google reviewAlexandra A.Edited a year ago
Updated review since I was being watched while I wrote my first one. The packing experience was terrible and took over double the time of my last move. They packed my dirty dishes even though I said not to, along with my trash bags and other things I had pointed out. Way too many boxes for how much I had and I am having a hard time finding my things. Do not recommend.
Reply from the business

We're sorry to hear that your packing experience didn’t meet your expectations. Our team aims to pack efficiently while ensuring items are protected, but we regret any miscommunication regarding your preferences.

1-star Google reviewYuan S.5 years ago
You guys are lucky you have to choose a star, because you guys wouldn't get one very poor welcome visiting their facility where i stared at like a museum without out a "Hey how you doing" The feeling you have when you not welcomed. Two thumbs down on your customer service skills!
Reply from the business

Hi Yuan, we're sorry that this was your experience. We do try to take care of everyone at our warehouse even when we are very busy

1-star Google reviewJackie L.4 years ago
No, my shipment did NOT contain 3 containers. You charged me for 3 even before everything was picked up. There were only 2. You ripped us off. You said there would be an adjustment and there never was. This was not a misunderstanding. It …
Reply from the business

On Friday (8/13) your coordinator emailed your husband with 5 forms of documentation showing that your shipment used 3 containers. These included the fright bill, destination warehouse receipt, and final delivery work ticket with signature.

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous9 · 45%
  • Worked hard and fast8 · 40%
  • Turned up when they said4 · 20%
  • Kept in touch2 · 10%
  • Careful with belongings1 · 5%

Counted across the 20 four and five star reviews we have read for Corrigan Moving Systems. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewcheryl K.4 weeks ago
Shawn, Lucas and Anthony did an excellent job delivering an out of state delivery into my apartment. They arrived on time, were very efficient, careful, and friendly. I highly recommend them!
Reply from the business

Thank you for sharing your experience. We appreciate your support!

5-star Google reviewFarraha month ago
Great movers and very efficient! The moving crew - Shawn, Lucas, Anthony, Tyler Z and Kelvin - did an amazing job moving a four story house on a hot summer day. Order #4840-237-6. They moved at a fast pace, handled items with care and kept a smiling face while carrying heavy items across a lot of stairs. The whole moving process was excellent from Mike, who came by twice to estimate everything to Nicole in the office. Everyone was very responsive, friendly and made the move smooth.
Reply from the business

Nothing makes us happier than hearing a customer had a great experience. Thank you for letting us know how we did!

5-star Google reviewNina J.a month ago
I am honored and delighted to report that Corrigan Moving did an excellent job in moving my cousin’s household today. The team consisting of Ray B, Mike, and Brian S., were totally outstanding in their efficiency, skill, strength, courtesy and good humor. It was wonderful to have such professionals to undertake our moving job. We thoroughly And unreservedly recommend Corrigan and this great team.
Reply from the business

Reviews like yours remind us why we love what we do. Thank you for taking the time to share your experience!

5-star Google reviewVal A.4 weeks ago
Ray B, Brendan G and Brian S were awesome!! They arrived on time (actually a bit early, which worked for me), they were VERY well organized and polite. I was chatting with them as they worked but they didn’t skip a beat. I don’t know how long this team has worked together but they were like a well oiled machine! Would I recommend them? Yes, without a doubt.
Reply from the business

We're thrilled your move was a success. Thank you for allowing us to help make the process a little easier!

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • courteous staff65
  • efficient staff30
  • moving crew21
  • quick work16
  • office move9
  • quick packing4
  • cross country move3
  • box removal3
  • military move3
  • packing material removal2

What the company says about itself

Taken from Corrigan Moving Systems’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

Operating numbers published on their site

  • MC 67234

Interstate movers in the United States are regulated federally, and these numbers can be looked up against the public register. We reproduce what is printed on the company’s site; we do not check whether the number is current, or whether it belongs to this business. Look it up on the FMCSA register ↗ (opens in a new tab)

  • Says it is licensedsays on their website
    Show the text this came from

    “…and credibility: We’re fully licensed and insured, so you can have peace of m”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Publishes a licence or operating numbersays on their website
    Show the text this came from

    “Payment Licenses PUCO # 2101-HG IL C.C. License #: 117864 United Van Lines ICC NO.MC-67234 US D”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • States a founding yearsays on their website
    Show the text this came from

    “…companies in Buffalo, New York, since 1929. We provide local and long-distance rel”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Advertises free estimatessays on their website
    Show the text this came from

    “…of you company below Message Get My Free Quote Contact Corrigan Moving Systems Get Y”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

  • Says it is insuredsays on their website
    Show the text this came from

    “…ibility: We’re fully licensed and insured, so you can have peace of mind knowing”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • yellowpages.comdirectory
  • chamberofcommerce.comdirectory
  • yelp.comreviews

Before you hire Corrigan Moving Systems

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Buffalo

BusinessGoogle rating
Stellar MoversMover · Buffalo, New York4.9707
Wayfinder Moving Services - Buffalo NY MoversMoving and storage service · Buffalo, New York4.9417
Truck & A Trailer MovingMover · Buffalo, New York · based in East Amherst5.0348
Greenbox StorageMoving and storage service · Buffalo, New York4.8298
Pryority Moving & Delivery Services IncMover · Buffalo, New York4.8288
Helping Hands MoversMover · Buffalo, New York · based in Williamsville4.5208

See all 21 listings in Buffalo →