Global Moving Systems - Local & Long Distance Moving Specialists
Mover in Annandale, Virginia
Its address is in Springfield, Virginia. It appears here because Google returns it for Annandale.
Google rating
4.7
Ratings counted
286
Are 1 or 2 star
7.0%Above typical
The rating breakdown
20 of the 286 ratings in Google’s published star breakdown for Global Moving Systems - Local & Long Distance Moving Specialists are one or two star.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 253 | 88.5% | |
| 4 star | 5 | 1.7% | |
| 3 star | 8 | 2.8% | |
| 2 star | 4 | 1.4% | |
| 1 star | 16 | 5.6% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,614
- 5–10%
- 2,324
- 10–20%
- 1,521
- 20%+
- 538
The marker is Global Moving Systems - Local & Long Distance Moving Specialists at 7.0%. The typical mover among the 11,997 we can publish a rate for sits at 3.2%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Global Moving Systems - Local & Long Distance Moving Specialists, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings7 · 35%
- Price rose after the quote4 · 20%
- Items missing or never delivered2 · 10%
- Crew conduct2 · 10%
- Claim or refund went nowhere1 · 5%
- Booked by one company, moved by another1 · 5%
- Stopped responding1 · 5%
Counted across the 20 one and two star reviews we have read for Global Moving Systems - Local & Long Distance Moving Specialists. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
Moved us from northern virginia to florida, they do not do the move themselves but sub-contract it to another company so maybe you should read their reviews instead. My main issue is that the boxes which were clearly marked all over with "this side up" and "fragile" came off the truck upside down and had evidence the box was tumbled or flipped around upside down for all the contents to come out in a mess and really screwed some things up. They could not care less about our items.
From start to finish this was an awful experience. Save yourself a lot of money and frustration and look elsewhere for movers. I am not confusing this company with the one in FL that they blame all of their bad reviews on. We started working with Dave as our sales rep, who told us repeatedly how much money he could save us over the “big boys”, and how quickly and efficiently everything would be done. We sent him an inventory list from a big name mover as he requested.
Hi Karen . Please remove your review, you never use our service , We don;t have any representative with name David . Please be kind and remove it . If you show me paperwork that you use our service , then you will get 100% refund My name is Evgeny, I'm owner of GMS
AVOID GMS — BROKEN TV SCREEN!!! My wife and I compared many moving companies for our in town move (<10mi) and settled on GMS based on their customer reviews and rating. However unfortunately we cannot say the same and I cannot and will never recommend this company to anyone looking to move anything of value. Our movers arrived on time and we’re professional, but their packing and wrapping skills are significantly lacking.
This company has been nothing but painful since they sent the contract over and I signed it. I had trouble when they got to the place - trying to tell me that I had to pay more because things were bigger than they put down etc (I was very specific on the phone about sizing and made sure to overstate everything!).
You have us confused with a company by the same name that operates out of Port Charlotte, FL. This is not our company and we are in no way affiliated with them. They have been negatively affecting our business for months now. We sympathize with you as we understand how frustrating this all can be.
We hired global moving to relocate us on the 14th of August. On the 12th they called after 7 pm. To tel us that they were in the area and we’re come on the 20 th instead. My husband and I packed EVErY Box before they arrived. Our quote was $2,300-$2,500 fallers. Before leaving with our things, (about 1 hours work. He told us that he needed cash of $1,300. They were to deliver our furniture on the 21st in NC. 1 man showed up with his 18 wheeler on the 25th (he does not work for global). Parked it on the main road.
Dear Patty Wrong company again. Please remove that review as you never use our service . Please make your research . Patty if you use our company please give me a call [phone removed]. I will give you 100% refund , course i know you never use our company .
I hired this company to move my belongings from a 1 BR apartment into a storage unit about 45 minutes away during the last weekend in September 2020. I was given a fairly decent quote by the gentleman who I spoke to on the phone, and gave a small deposit to hold the date. On moving day, the movers acted very unprofessionally and proceeded into a physical altercation in my presence while handling my things.
Used this company two years ago for a move. Something has changed about this company in a non positive manor. Can definitely feel that they are under new ownership or management. Movers were not very efficient / experienced, however were nice guys. A 12 hour move turned into 21 hours. Felt nickeled an dimed with some of the hidden charges. The thing that really was unsettling was the fact that this company wanted to charge me a 6% surcharge for using a credit card.
I was told that it would take 7-17 business days for my furniture to arrive in a move from Maryland to Texas. One month later, the furniture has not arrived. Received a call that it would be here on Saturday or Sunday of this week and that someone would call later in the week to confirm. Then, no one called us back to give us a confirmation. We've called them numerous times, and no one answers the phone. I don't know where my items are located or when they will be delivered. Feels like they were stolen.
You have us confused with a company by the same name that operates out of Port Charlotte, FL. This is not our company and we are in no way affiliated with them. They have been negatively affecting our business for months now. We sympathize with you as we understand how frustrating this all can be.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Worked hard and fast141 · 59%
- Professional and courteous123 · 52%
- Turned up when they said62 · 26%
- Careful with belongings52 · 22%
- Kept in touch26 · 11%
- Price matched the quote11 · 5%
Counted across the 238 four and five star reviews we have read for Global Moving Systems - Local & Long Distance Moving Specialists. A review can mention more than one thing.
In their own words
I worked with Enkhe and Big Nagi this weekend for a move from Northern VA to West Virginia. Both were very professional and efficient and were careful when moving my items. They showed up on time when moving my items out of my apartment in Nova and gave me proper heads up when showing up to my new house in WV. When preparing for my move, the responses were always timely and very easy to work with. I was able to contact them through their online portal. I was quoted a very fair price!
The moment I contacted global movers on thumbtack I was impressed. A bunch of movers initially responded by their response was not only the first one sent to me but it was the most detailed and comprehensive listing everything their estimate would include: travel, assemble, disassemble, tolls, gas, mileage, lack, unpack, load, unload. VA to NC ($3800) 3 guys 1 truck. Their communication and professionalism beat out 5 other estimates including Hilldrup moving.
My experience with GMS was outstanding in every regard. My move included the loading of a 10 x 20 foot storage locker to be moved approximately 50 miles and then unloaded. The crew contacted me promptly when our 1 hour arrival window began, and specified their expected arrival time, that was within the 1 hour arrival window. Once on-sight, the team literally jumped to work and began efficiently and carefully loading the truck. The loading process couldn't have been executed more quickly or carefully.
I can’t say enough about this company. We went with them for our move because of the positive online reviews and their competitive pricing. They did not disappoint! Diago and his crew arrived on time (in fact, a respectable 10 minutes early). Diago walked through the home, noting what was being moved vs. left behind. Within a few minutes, he and his three crewmen got to work. They quickly and carefully moved everything, traveled almost an hour to the new home, and then quickly and carefully unpacked everything.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- estimates13
- efficient movers13
- quick move12
- helpful crew11
- moving crew8
- booking process7
- hard working movers3
- online scheduling2
- damaged boxes2
- long distance move2