Homegrown Moving and Storage - Lakewood Movers
Its address is in Lakewood, Colorado. It appears here because Google returns it for Littleton.
Google rating
4.8
Ratings counted
571
Are 1 or 2 star
4.4%Around typical
The rating breakdown
25 of the 571 ratings in Google’s published star breakdown for Homegrown Moving and Storage - Lakewood Movers are one or two star.
Against other movers in Littleton
1.7 percentage points higher than the middle of the 14 movers in Littleton we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 543 | 95.1% | |
| 4 star | 2 | 0.4% | |
| 3 star | 1 | 0.2% | |
| 2 star | 7 | 1.2% | |
| 1 star | 18 | 3.2% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Homegrown Moving and Storage - Lakewood Movers at 4.4%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Homegrown Moving and Storage - Lakewood Movers, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings9 · 39%
- Crew conduct7 · 30%
- Price rose after the quote4 · 17%
- Late, delayed or a no-show1 · 4%
Counted across the 23 one and two star reviews we have read for Homegrown Moving and Storage - Lakewood Movers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
RAN LATE, DAMAGED ITEMS, & OWNER WAS DISRESPECTFUL AND RUDE! I was diagnosed with cancer and was very sick when it was time for me to move from my apartment. The first company I scheduled with never showed up so I called Homegrown off a craigslist ad. They were twice as much but the owner (TOBY) PROMISED me the extra cost would be worth it. I explained I had to pay my building a fee for moving and only had a 4 hour window, which should have been plenty of time.
Alex, I didn't remember us doing your move in recent history so I looked it up and it was in June of 2017, is that accurate? We are now in May 2018 and I do remember talking with you on the phone and remember you wanting to make a lot of unreasonable demands for compensation as a result of us being…
Terrible experience. The movers showed up at the wrong time. They later claimed that they showed up at the right time, and we just had the details wrong. Upon arrival, the movers told us it was a two-day job, even though we were quoted for a one-day job on the phone. The company's operations manager, Josh, then claimed (after complaints) that his team was never given the correct details about the move. a.k.a., he blamed us for his team's mistakes.
Joseph, Thanks for taking to the time to write your review. Our team showed up and then realized that your items needed to be packed into boxes and then moved. You had never informed us that we would need to pack your items into boxes.
First the positive- the guys did a great job during the move. I rented hard sided, stackable moving boxes instead of using cardboard to make things easier for them. I had all lampshades and bulbs removed from light fixtures, and shelves were removed from bookcases. I was promised 2 guys, but they showed up with 3- Carlos, Mike and I unfortunately can’t remember the third name.
Hi Nyssa, Thank you for taking time to provide us with feedback. I did speak with our crew members and they did tell me that you said it wasn't a big deal and that you were going to move the remaining items in your car (items pictured here).
We called and requested a move at 3:00 PM and was told everything was good and was booked. Confirmed multiple (3+) times over the phone with Mike that 3:00 was okay and they’d be available. The morning of our move we are told the service was actually scheduled for 8:30 that morning and had been cancelled. When we called back (took 8 tries and 3 different numbers to get someone to answer) we were told very rudely that moves aren't scheduled that late in the day.
HI Seth, Your move was never scheduled for 3pm. Your move was always scheduled for a start time today Friday June 10th starting between 8:30-9:30am, we can provide phone/text transcripts as well as a conversation from yesterday we had confirming this morning's start time.
We chose this company because of the positive reviews however we had an absolutely horrible experience! The two movers sent were very inexperienced and unprofessional. When loading our belongings into the truck they repeatedly disregarded the instructions we had given them about not moving certain items (expensive audio equipment, speakers, etc).
We apologize that you didn't have a great experience with our team, Sarah. We can assure that you that this is certainly not the norm for HGM, so we have looked at the photos to see what happened. Unfortunately we do not agree with the damage that you have claimed. Respectfully, HGM.
This moving experience was the absolute most horrific and degrading experience of my life. The team that was sent to my loft had a leader who refused to pack up our storage POD in an efficient matter and kept insisting there was no room left in it when in fact there was so much room left. He said once things are loaded he would not reload things to make everything fit.
Long story as short as I can. They were supposed to send two trucks with 2 guys each to two locations Saturday by 9am. We heard from them at about 9 that someone called in sick so both trucks with 3 guys would have to do go to storage unit first, then the one of the trucks would meet me at the second location as soon as a 4th mover could be sent. So I'm waiting and waiting, hours later a 4th mover shows up to where I'm at, calls boss when he realizes no one else is there and is sent to the house we're moving into.
HI Robyn As you stated, we only started with 3 movers instead of 4 so we couldn't dispatch 1 mover to the 2nd location because 1 person can't move beds and couches by themselves. If we are inserting some truth here, your husband booked the move and was in contact with our manager Josh to cover all…
The movers worked really hard and were great to work with. The front office was a disastrous, and I would have left a one-star review if it wasn’t for the movers. First, they completely underestimated what it would take to move us even though we took the time to inventory everything with them. It took double the amount of trucks, extra guys, and double the time and money we originally estimated. The original start time we scheduled for had to be moved to accommodate their scheduling mistake.
Hi Sophie, as we commented on your reviews on Yelp and Facebook,while we're glad you appreciated our movers' hard work we're sorry you weren't pleased with the level of service you received over the phone.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous298 · 58%
- Worked hard and fast270 · 52%
- Careful with belongings113 · 22%
- Turned up when they said99 · 19%
- Kept in touch47 · 9%
- Price matched the quote14 · 3%
Counted across the 515 four and five star reviews we have read for Homegrown Moving and Storage - Lakewood Movers. A review can mention more than one thing.
In their own words
Outstanding! I've used Homegrown Movers twice. After the 1st exceptional experience, I didn't call anyone else. Homegrown Movers prices were the best of any moving companies I researched. There are no hidden costs.The office team tells you upfront all the costs associated with the move. The office staff worked with me without hesitation when I had a grant from an outside source pay for my move. They never balked when I asked them for more detailed invoices.
Communication and transparency are the most critical aspects of our work, Tara. Your trust means everything to us, which is why our moving team works hard to ensure we consistently exceed your expectations. Thank you for taking the time to show your support with this amazing review.
I’m never really impressed with moving companies, but WOW. From the very first time I called, these guys have been amazing. Nathan was excellent with getting me scheduled, he was kind and thorough with the entire conversation, super friendly and made me laugh a few times. Jarrod, Isaac, and Jeremiah did my move, and they were phenomenal. They were on time, introduced themselves right away, and were super professional.
Ricci, we're just glad we could get you all moved in without a hitch. Looking forward to lending another hand with your storage in the coming weeks! Thank you for your business. HGM
UPDATING MY REVIEW ONCE AGAIN! MAY 2022 We needed assistance with another office move today and, once again, Homegrown Moving Company helped us out. This was a small, local move (previous moves were much larger) and as before, they were courteous, on-time, and professional. Dan and Peyton helped us and they called to let us know they were at the office building and wanted to know the best place to park.
I was selling my home and this was Part 2 of a the move, where now we just needed to move most of the furniture that had been left for staging as well as bins and boxes. We had used a different company for the Part 1 move and between the time and scrapes/dents they left behind, we wanted to use someone else (lesson learned not to go with the cheapest quote). We found Homegrown online, saw they had a lot of positive reviews and gave them a call.
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- polite staff55
- efficient movers37
- careful movers20
- storage unit packing18
- quick movers14
- furniture moving10
- local move8
- easy scheduling4
- quick loading3
- communicative movers3