Midtown Moving and Storage - Atlanta Movers
Its address is in Marietta, Georgia. It appears here because Google returns it for Atlanta.
Google rating
4.8
Ratings counted
435
Are 1 or 2 star
4.1%Around typical
The rating breakdown
18 of the 435 ratings in Google’s published star breakdown for Midtown Moving and Storage - Atlanta Movers are one or two star.
Against other listings in Atlanta
About the same as the middle of the 20 listings in Atlanta we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 415 | 95.4% | |
| 4 star | 1 | 0.2% | |
| 3 star | 1 | 0.2% | |
| 2 star | 2 | 0.5% | |
| 1 star | 16 | 3.7% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Midtown Moving and Storage - Atlanta Movers at 4.1%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Midtown Moving and Storage - Atlanta Movers, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings9 · 64%
- Items missing or never delivered2 · 14%
- Late, delayed or a no-show1 · 7%
- Crew conduct1 · 7%
Counted across the 14 one and two star reviews we have read for Midtown Moving and Storage - Atlanta Movers. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
<<< HORRIBLE >>> Hands down the worst experience I have ever had with a business, any business. Like you, I based the hire on the stellar reviews and early sales effort. Honestly, I have never seen a business with reviews like this and service like I experienced. Possibly they excel with short intown moves, no idea. My move was to Florida from Roswell. The amount of damages was staggering.
Mr. Artman, we first want to truly apologize for the poor experience you had with our company. Your experience with us was a very rare one each and every day we try to give our customers the absolute best Moving service possible.
Never use this company. They stole my very expensive new Jordan sneakers. They broke 4 items during the move, and I can understand that, but they literally stole my sneakers and lost my family heirloom that cannot be replaced. They didn’t even tell me my broken items were broken until I saw 1 item randomly shattered in the garage (see item). So when I tried to file a claim that items were missing, they told me they were broken and we never saw the sneakers; they were properly in a box.
Hello Dave. With respect, this is all false information. You used HireAHelper and dealt with their claims team. You were in no contact of anybody in our staff for Claims. Secondly, our guys showed you the portrait the second it came off the truck and you instructed them to leave it on the floor in…
Good afternoon call in and spoke to a gentleman to get a quote he was very unprofessional so I thought maybe he couldn’t hear me so I call back ……..I’m asking him questions trying to get a understanding if they need to come out so I can get a quote but nothing but rude unprofessional customer service than he told he don’t think I want to move very disappointed this is a place a business why i denied because I’m black very disappointed
Where to even start. Midtown Movers moved my belongings in January when my house was having work done. The move went relatively well until they broke a lamp. It had successfully made it through two others moves without any damage or even a scratch but they were careless. It was broken so badly that there was no way to repair it. I was told that they were sorry and embarrassed and would reimburse me for the lamp. Although they broke the lamp the move out went better than the return of my belongings.
Ms. Rowe, we were hired to facilitate your move by an outside company. Therefore, when they told us to do something we would do it. We never spoke to you, we only communicated with the company that hired us. That being said, we were informed you were extremely difficult to work with.
I moved out of an apartment last May to have my things placed in storage and then moved back into a home this January, all with Midtown. What a disappointment. While I had positive interactions with the actual movers, unfortunately I had many, many things damaged in my move. This was not my first time moving. I have done so twice before, and that was when I was still in the Navy, which notoriously leads to poor moving experiences, and yet those other companies were great.
Mrs. Miller, we are very sorry to hear about your poor experience with us. We strive everyday to ensure customer satisfaction and quality of our moving service is the highest priority. Our claims did did offer you reimbursements for the damages that unfortunately occurred.
If I could give 0 stars I would. Worst move we’ve ever had! Don’t hire them!! They caused $10,000+ in damage… breaking multiple legs off of furniture pieces, breaking glass on the glass top desk, denting dryer, chipping refrigerator display, dents in dressers/cribs, stained couch, and more! We tried to work with the claims department that refused to give us a contact number to have an actual conversation with someone to discuss what happened.
Mrs. Mahncke, we are very sorry that you had a poor experience. We strive to provide the best moving experience possible to all of our clients. However, we do feel that this review is an unjust and unfair representation of what actually happened. Your move was completed right on estimate.
Response to owners comments: The statements the owner made are not true. There were no issues with the items not having been assembled correctly and there was no statement or communication by the moving staff to that effect. The move total did not come out to be less than quoted - I paid the quoted hourly rate for the time required for the move. My feedback was not to question the cost or the insurance payments issued. I’m well aware of what was selected.
Mrs. Whitley, We are very sorry that you feel you didn’t receive a proper service. The team we sent out completed your move quicker than estimated, which made the overall cost of the move go down. The coverage option you chose with us, covered every item up to .60 cents per pound.
I called yesterday (05/04) and spoke to someone named Shuan. He quoted me for $681-$1014 move. This was an okay price. We consulted via phone regarding everything in my 2 bedroom apt. When I received my quote, I read on pg. 4 that I could receive a free in home consultation. This was actually recommended by the company on the quote page.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous109 · 42%
- Worked hard and fast93 · 36%
- Turned up when they said45 · 17%
- Careful with belongings28 · 11%
- Kept in touch22 · 8%
- Price matched the quote3 · 1%
Counted across the 261 four and five star reviews we have read for Midtown Moving and Storage - Atlanta Movers. A review can mention more than one thing.
In their own words
I can't express enough how impressed I am with the exceptional service provided by Midtown Moving and Storage during my recent move. From the moment I contacted them to the final box being loaded onto the truck, the experience was simply outstanding. Wesly and Curtis, the dynamic duo assigned to handle the packing, truly showcased their expertise. In less than two hours, they had efficiently and meticulously packed up almost all of my belongings.
Absolutely incredible review. Thank you Mr. Hall for these extraordinary kind words. We really appreciate your ability to work though it with us and trusting us! We truly hope you enjoy your new home!
Ryan, Jack and Dylan were so wonderful! They were quick and insanely efficient. Nice to see such hard working young men. They moved all our furniture from our 1 BR into a 2 BR, 2 floor townhome in 2 hours. Extreme care was taken (blankets etc) Great value for the money. Absolutely will use Midtown Movers when we move again!!
Thank you for this outstanding review. We are so happy you enjoyed our Local Moving Service!
My house sold FAST and the buyers wanted a short close. I had received a mailer from Midtown Moving. Tyler responded immediately and came out on a Sunday to provide an estimate I received that afternoon. The crew of Renuald, Amyyr and Zay, in one day did an unbelievable job packing the entire house in 5 hours! They were confident, CAN DO and great to deal with. Highly recommend this company. My closing was on a Friday, same day they loaded me. Because they packed so well, took only 3 hours to load.
What a great review! We cannot wait to continue to work with you. We will see you very soon Mr. Zentar!
This has been a very good experience this far. I’m in between properties, and needed to be out of my place the end of April. They came in the 28th, packed and disposed of things (couch, mattresses) that I didn’t want t. The 29th camemoved it all to a storage unit I had secured. Super friendly, professional, efficient, and clean. I really appreciate the effort and will recommend to anyone I know who is moving.
Thank you so much Mrs. Hayter! We really appreciate the kind words! I will let the crew know about your experience. Enjoy your new home!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- polite staff48
- smooth move27
- professional movers11
- long distance move5
- estimate process5
- last minute move4
- moving day process4
- careful packing4
- fast move3
- interstate move2
What the company says about itself
Taken from Midtown Moving and Storage - Atlanta Movers’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“…the movers you choose are licensed and insured, and offer fair and transparent pricing”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…sure that the movers you choose are licensed and insured, and offer fair and transpa”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises a warranty or guaranteesays on their website
Show the text this came from
“…a Facebook Friends/Family Google Google Guaranteed GreyStar Import Instagram Interior Desi”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is bondedsays on their website
Show the text this came from
“…nsparent and upfront pricing. Licensed, bonded, and insured moves for all our customer”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- superpages.comdirectory
- yellowpages.comdirectory