Mike Hammer Moving
Moving and storage service in Overland Park, Kansas
Its address is in Lenexa, Kansas. It appears here because Google returns it for Overland Park.
Google rating
4.9
Ratings counted
1,882
Are 1 or 2 star
2.3%Around typical
The rating breakdown
43 of the 1,882 ratings in Google’s published star breakdown for Mike Hammer Moving are one or two star.
Against other listings in Overland Park
0.8 percentage points higher than the middle of the 17 listings in Overland Park we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 1,812 | 96.3% | |
| 4 star | 17 | 0.9% | |
| 3 star | 10 | 0.5% | |
| 2 star | 8 | 0.4% | |
| 1 star | 35 | 1.9% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is Mike Hammer Moving at 2.3%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Mike Hammer Moving, counted by matching the words they used.
- Damage to belongings17 · 61%
- Price rose after the quote4 · 14%
- Crew conduct4 · 14%
- Stopped responding4 · 14%
- Items missing or never delivered3 · 11%
- Late, delayed or a no-show2 · 7%
Counted across the 28 one and two star reviews we have read for Mike Hammer Moving. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
I chose Mike Hammer Moving because of their great reviews, so I went into the move with pretty high expectations. Unfortunately, the communication throughout the day made the experience much more stressful than it needed to be. My move‑in window was scheduled from noon to 3:00, and I even called ahead to let them know I would be running a little late. By 1:00, I still hadn’t heard anything, so I called for an update and was told the movers would arrive between 2:00 and 3:00.
Hi Andrew, We are very sorry for your experience you had with the unload of your rental truck. Your unload was scheduled per your request for the afternoon time-frame. The men had a job to do before you and when they showed up the customer before you was completely unprepared and not packed and…
My husband's review is below, but I need to correct the facts presented. The estimate given, on invoice 64446-0, estimate no. 9446, was 5289.50, not as Mike said (6750.00)...and the amount charged was 8300.00. That is a 60% increase over what we were bid. Bill specifically asked Jake how accurate we could expect that to be, Jake responded that he had done this for a long time, implying he was usually accurate. Bill called the company, Jake said that he would get back to him on the price.
Thieves. First, I scheduled a move and they got the address wrong. Guy said not to worry about it. I pay the $103 deposit. A few days later I contact them to reschedule, and after a few days of no response I finally get it rescheduled with the correct address. I email to cancel. No response. I call later that day to find out I'm not even on the schedule. I cancel then, and the guy on the phone said my deposit will be refunded.
Hi Daniel, we are sorry we are not able to refund your non-refundable deposit used reserve your move date. You confirmed booking with us on November 19th and paid the deposit and signed the contract.
I hired Mike’s Hammer Moving Company for a same-day move during an emergency. I was moving one couch and a king-size bed to an apartment just 10 minutes away. When I called, I asked for an hourly quote and about a possible two-hour estimate. The company assured me that, with two professional movers, the job would take only one hour. When the movers arrived, they took significantly longer than promised. I was shocked to receive a bill far exceeding the original quote.
Hi Elisha, when you called we told you that we normally had a 2 hour minimum. Since you were in an emergency we reduced job to a 1 hour minimum so that if it didn't take a full 2 hours, you didn't have to pay for the full two hours. The job took 1.5 hours and was billed for that total.
These guys were absolutely terrible. They forgot three items I asked them to move at our apartment. Broke my wife’s vanity in half, for which the mover tried to blame my wife for how the piece of furniture was built and for which he never explicitly took responsibility. And then they demanded payment immediately when I asked for an invoice so I could figure out how much we paid for the vanity for the appropriate discount.
Hi Jake, the piece of furniture that broke was a particle board vanity that broke in transit and you said was worth $200. We did in fact give you a discount of $200 off your bill for the vanity, even though we normally don’t cover particle board furniture.
I recently used Mike Hammer moving to move my daughter. I had used them before and my previous experience was very good. This couldn’t have gone worse. First they showed up in the morning despite having an afternoon appointment. Once they got to the apartment, my daughter unfortunately realized the elevator wasn’t working. From entry to my daughter’s apartment is one flight of stairs. The movers began complaining to my daughter as if it was her fault.
I dont normally leave reviews, but this experience called for it. My mom was moving out of a very bad condominium complex into a senior care facility. When we initially called Mike Hammer Moving, we explained to them that needed her entire condo moved, with packing services. Mike, took the information over the phone. we told him it was a 900 sq ft condo with 1 bedroom, 1 bathroom, kitchen, living room, and an office.
Hi Angela, When you initially contacted us for a quote you said you were in the beginning phase of gathering quotes for your mothers move. When asked about the details of the move you only had vague information because you were not at the apartment nor lived there.
Be very careful dealing with this company. The moving crew provided was friendly and did a good job. Unfortunately, their bid provided up front was 50% lower than what they charged us at the end. Somehow a couple of hours they didn't factor into their bid of 9-10 hours translated into a 50% upcharge to us at the end. That math doesn't work, and they would rather fight with you than try and explain why they'd upcharge by such a huge amount.
Hi Bill, we are sorry to hear you were dissatisfied with the final price of the move. We told you that the move needed to be split up into 2 days in order to be both time and cost efficient.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous254 · 50%
- Worked hard and fast205 · 40%
- Careful with belongings98 · 19%
- Turned up when they said59 · 12%
- Kept in touch36 · 7%
- Price matched the quote11 · 2%
Counted across the 511 four and five star reviews we have read for Mike Hammer Moving. A review can mention more than one thing.
In their own words
Outstanding moving experience!! Easy to schedule, kept me updated, arrived on time, perfect job loading / unloading, and a fair price for top quality service. The movers - Jeremy & Devin were amazing - informed me of arrival time, professional, friendly, fun, wrapped furniture well, wrapped doorways, moved a heavy marble top bar, moved very quickly & efficiently. Excellent customer experience! I highly recommend Mike Hammer Moving. Great job Jeremy & Devin!!
Hi, John. We appreciate the kind words and are glad we could provide you with a positive experience!
We recently used Mike Hammer Moving for our move, and the entire experience exceeded our expectations from beginning to end. Our crew was Jeremy, Dylan, and Adrian, and they were absolutely outstanding. They arrived on time, introduced themselves, explained the plan, and got right to work. They were professional, friendly, and incredibly hardworking throughout the entire day. What impressed us most was the care they took with everything we owned.
Hi, Jessica. Your feedback is highly appreciated. Thank you for the review!
Overall, I had a very good experience with this Mike Hammer Moving and would absolutely recommend them. The movers themselves were professional, polite, efficient, and handled all of my belongings with great care. Once the move actually got underway, everything went smoothly and they worked quickly while still being careful with my property, which I really appreciated. The only issue was at the beginning of the process.
Hi, Chad. We appreciate the kind words and are glad we could provide you with a positive experience!
We had an absolutely exceptional experience with our movers - Sebastian, Atar, and Trevor. From start to finish, they were professional, kind, hardworking, and kept us informed every step of the way. They carefully moved items from our old home to both our new house and a storage unit without missing a beat. What impressed us most was their attitude and work ethic. They carried incredibly heavy furniture — including a refrigerator from our basement — and handled it all with care and efficiency.
Hi, Kristina. Thanks for taking the time to share your positive experience. We truly appreciate it!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- courteous staff208
- polite movers50
- efficient movers44
- careful movers32
- furniture moving30
- quick move28
- local move24
- accurate quote21
- piano moving12
- quote process11
What the company says about itself
Taken from Mike Hammer Moving’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- States a founding yearsays on their website
Show the text this came from
“Quote Local and Long Distance Moving Since 1987 Moving services Local and Long Distance”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is insuredsays on their website
Show the text this came from
“…any type of move. 2. Licensed and Insured: We are fully licensed and insured for”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…esources to handle any type of move. 2. Licensed and Insured: We are fully licensed and”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises free estimatessays on their website
Show the text this came from
“FAQs On The Move Service Area Get A Free Quote Local and Long Distance Moving Since 19”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is bondedsays on their website
Show the text this came from
“…insured? A: Yes. We are fully licensed, bonded, and insured. We carry workers’ c”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States how long it has tradedsays on their website
Show the text this came from
“Local Family-Owned Moving Company For Over 30 Years At Mike Hammer Moving, we believe that”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Describes itself as family ownedsays on their website
Show the text this came from
“AMMER MOVING COMPANY Your Trusted Local Family-Owned Moving Company For Over 30 Years At Mik”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- birdeye.comreviews
- yellowpages.comdirectory