Skip to content

Sentinel Storage - Lethbridge North

Self-storage facility in Lethbridge, Alberta

Google rating

4.7

Ratings counted

338

Are 1 or 2 star

4.4%Around typical

The rating breakdown

15 of the 338 ratings in Google’s published star breakdown for Sentinel Storage - Lethbridge North are one or two star.

Against other listings in Lethbridge

This company4.4%
Typical listing in Lethbridge3.8%

About the same as the middle of the 16 listings in Lethbridge we can publish a rate for.

Google’s published star breakdown

Distribution of star ratings as published by Google
RatingDistributionCountShare
5 star
28784.9%
4 star
298.6%
3 star
72.1%
2 star
51.5%
1 star
103.0%

Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.

Against every mover we can rate
0–5%
7,048
5–10%
1,993
10–20%
1,265
20%+
454

The marker is Sentinel Storage - Lethbridge North at 4.4%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.

Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.

What the complaints say

Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for Sentinel Storage - Lethbridge North, counted by matching the words they used.

  • Damage to belongings5 · 63%
  • Items missing or never delivered2 · 25%
  • Crew conduct1 · 13%

Counted across the 8 one and two star reviews we have read for Sentinel Storage - Lethbridge North. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.

In their own words

1-star Google reviewSteve E.2 years ago
Our son used Sentinel Storage Lethbridge North to store his belongings last summer after finishing his first year at Lethbridge College. There was really no reason to bring the contents home to Cold Lake. Great idea. Unfortunately, his unit was broken into and the contents stolen in late August. So much for safe and secure storage. One would think that Sentinel Storage would step up given that a college student was robbed of over $2,800 of contents that were less than a year old. Not the case.
Reply from the business

Hi Steve, We would like to hear more about your experience and have the opportunity to investigate and resolve any issues. If you could please send your contact information to [email removed], to ensure we can connect. Thank you.

1-star Google reviewRebecca M.Edited 9 years ago
Moved out in March, it's almost August and still have not yet received my refund for my damage deposit and half a month of rent. It keeps getting "lost in the mail" extremely unprofessional.
1-star Google reviewkyle R.5 years ago
Locker was broken into several times and each time we brought this to staff’s attention we were told to pound sand. They do have cameras but didn’t seem concerned enough to check them to help us identify who had robbed us. For a charge of over $100 a month, having your possessions stolen is not worth it, go elsewhere.
Reply from the business

Hello Kyle, We're extremely sorry to hear that you've experienced tampering with your unit. We do everything we can to ensure that our units exceed each and every security standard for our industry, so your issue is important to us.

1-star Google reviewJasmine S.2 years ago
Absolute rip off!!! They are constantly increasing their prices. We started at $110/month and are now paying $210/month. And they do not send a notice out letting you know they are raising prices...again! You have to pay very close attention to your bills. Staff are also not very friendly. I have cleared out my unit.
Reply from the business

Hi Jasmine, We would like to hear more about your experience and have the opportunity to investigate and resolve any issues. If you could please send your contact information to [email removed] to ensure we can connect. Thank you.

1-star Google reviewR F.8 years ago
If it were possible to give no stars I would have. I used to love this storage rental place and then it was bought by these new owners. Now they've raised the prices ridiculously, they're customer service is nowhere near where it used to be …
1-star Google reviewMichael P.2 years ago
Be very careful they seem to change policies on a whim, nothing but broken promises from them. I was a customer for almost four years and they treated me like trash. I will never do business with them again.
Reply from the business

Hi Michael, We would like to hear more about your experience and have the opportunity to investigate and resolve any issues. If you could please send your contact information to [email removed], to ensure we can connect. Thank you.

1-star Google reviewCidnee L.10 years ago
BRUTAL, if you value your belongings DO NOT use their services. PS, I find it interesting that the only reviews that give 5 stars say "google user".......

What satisfied customers point to

The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.

  • Professional and courteous6 · 35%
  • Worked hard and fast2 · 12%

Counted across the 17 four and five star reviews we have read for Sentinel Storage - Lethbridge North. A review can mention more than one thing.

In their own words

5-star Google reviewRenae B.3 months ago
I had an excellent experience with Sentinel Storage. The staff were exceptionally helpful and compassionate as I arranged storage for my father’s belongings while we waited for extended care placement. They were patient, kind, and professional throughout the process. They guided me step by step, from choosing the right storage unit to understanding how to access it, use the locks, and manage everything properly. Their support made a stressful situation much easier to handle.
Reply from the business

Thank you, Renae, for sharing your wonderful experience with us. We're delighted to hear that our team was able to provide the support and guidance you needed during a challenging time. It's great to know that their patience and … More

5-star Google reviewAlthea R.a month ago
We had to change our locker unit when the movers told us it was too small to accommodate our stuff. Staff at Sentinel was quick at finding us a larger unit at no additional cost. Great staff and good secure units.
Reply from the business

Thank you, Althea, for sharing your positive experience with us! We're delighted to hear that our team was able to quickly assist you in finding a larger unit to meet your needs. It's wonderful to know that you found our staff helpful and our units secure.

5-star Google reviewvaganuke (.2 months ago
I have bad adhd and struggle to read and understand the agreement. Kacie was extremely accommodating and helped me understand what I was actually doing. With friendly staff, well-kept units, and a full walk through of what I'm getting into id say it's the safest and most affordable storage units in town. When a company and its staff treats you like a human and not a paycheck, you owe them the business.
Reply from the business

Thank you for sharing your experience with us. We're thrilled to hear that Kacie was able to assist you and make the process clear and comfortable. It's wonderful to know you found our units well-kept and our staff friendly. Your kind words about feeling valued mean a lot to us.

5-star Google reviewMitja F.3 months ago
I rented a storage unit for the first time and had a very pleasant experience. Kacie guided me through the process with patience and understanding. She explained all the details very clearly and emphasized the most important aspects of renting a storage unit. I would definitely recommend renting a storage unit with Sentinel Storage.
Reply from the business

Thank you, Mitja, for sharing your positive experience with us. We're thrilled to hear that Kacie was able to guide you through the process with such clarity and patience. It's wonderful to know that you found the information provided helpful and that you'd recommend us to others.

What Google’s own summary highlights

Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.

  • helpful team12
  • locker9
  • clean storage unit6
  • payment process6
  • secure facility5
  • ease of access5
  • community support3
  • front end staff2
  • flexible process2
  • ease of dealing2

What the company says about itself

Taken from Sentinel Storage - Lethbridge North’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.

  • Advertises 24/7 availabilitysays on their website
    Show the text this came from

    “. Secure Facility : Monitored with 24/7 security and video surveillance . Free”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.

Where else this company appears

Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.

  • yelp.careviews

Before you hire Sentinel Storage - Lethbridge North

Whatever this company’s numbers say, the same handful of things go wrong on a move. These guides are how to keep your side of it tight.

All moving guides →

Other listings in Lethbridge

BusinessGoogle rating
StorageMart (listing 1)Self-storage facility · Lethbridge, Alberta5.0553
Goodtogo Moving, Delivery & StorageMover · Lethbridge, Alberta4.6473
1Up Moving Ltd.Mover · Lethbridge, Alberta4.7451
Sentinel Storage - Lethbridge Industrial ParksSelf-storage facility · Lethbridge, Alberta4.8326
JunkAwayWaste management service · Lethbridge, Alberta5.0203
StorageMart (listing 2)Self-storage facility · Lethbridge, Alberta4.9182

See all 20 listings in Lethbridge →