StorageMart
Self-storage facility in Springfield, Missouri
Google rating
4.8
Ratings counted
566
Are 1 or 2 star
4.4%Around typical
The rating breakdown
25 of the 566 ratings in Google’s published star breakdown for StorageMart are one or two star.
Against other listings in Springfield
About the same as the middle of the 19 listings in Springfield we can publish a rate for.
Google’s published star breakdown
| Rating | Distribution | Count | Share |
|---|---|---|---|
| 5 star | 509 | 89.9% | |
| 4 star | 26 | 4.6% | |
| 3 star | 6 | 1.1% | |
| 2 star | 5 | 0.9% | |
| 1 star | 20 | 3.5% |
Counts as published by Google in its star breakdown, not the reviews we have read. Google also publishes a review count, which does not always match this total. Each row is rounded on its own, so the shares need not add to exactly 100%.
- 0–5%
- 7,048
- 5–10%
- 1,993
- 10–20%
- 1,265
- 20%+
- 454
The marker is StorageMart at 4.4%. The typical mover among the 10,760 we can publish a rate for sits at 3.0%.
Every company with at least 20 ratings in Google’s published star breakdown. Rates come from those breakdowns, not from the reviews we have read.
What the complaints say
Moving goes wrong in a small number of specific ways. These are the ones reviewers describe in the low-star reviews we have read for StorageMart, counted by matching the words they used.
- Crew conduct5 · 23%
- Damage to belongings2 · 9%
- Items missing or never delivered1 · 5%
- Stopped responding1 · 5%
Counted across the 22 one and two star reviews we have read for StorageMart. A review can describe more than one problem, so these do not add to 100%. Each share is rounded on its own.
In their own words
The older female that manages/owns property or whatever her title maybe at he North Glenstone location is EXTREMELY rude, has harassed me on a couple occasions, made hateful comments and direct insults. I usually let things like that slide and just brush it off.. People have bad days from time to time... But when its a constant reoccurring issue with her EVERYTIME we are in the presence of one another it becomes an issue that is harder to ignore and it seems to be personal..
Hi Constance, We are so very sorry to hear of this and we take any comments of this nature very seriously and would like to investigate your situation further. We hope you will give us an opportunity to discuss this with you.
I came in and bought a unit. I came back the next day and there was a lock on the unit I purchased so I was unable to put anything in it. The front office was closed. I called customer service and was assured that I would receive a call back "in a few minutes". Two days later and they never called me back. I went to the uhaul down the street and got a temp controlled unit for cheaper. Much better service.
Hi Megan, Thanks for reaching out to us! We are sorry to learn of your experience and that we were unable to keep your business. For security reasons, we keep a lock on every door until a customer places their own on the unit.
Kelly was really nice when we first came in. Had the unit for 3 years and they increased the price from 180-300 a month and never told me about the increase or why? Also, 90 percent of the time when I try to get into my unit I can't. The door where you put your code in is usually broken and Nobody is in there to help when it's supposed to be open.
Danielle, We're sorry to hear about your experience at our facility. Providing the best service possible is our top priority, and we'd appreciate the chance to discuss this further. Please don't hesitate to reach out to us directly at [email removed] at your convenience.
DO NOT USE!!!! WASTE OF MONEY!!!! Wish I could give 0 stars! We rented our storage unit during the week then on Sunday when we went to unloaded our U-Haul and our codes for the gate wouldn’t work. Had to call customer service and be on hold forever just to be told we have to wait for the owners to call us and reset passcode. Said it would be about 30mins-1hr wait. NO ONE CALLED US BACK!? Our U-Haul was due back Monday morning at 9 and the storage place didn’t open until 9:30.
We apologize for falling short of your expectations during your visit to StorageMart in Springfield. Your feedback is concerning, and we'd appreciate the opportunity to discuss your specific concerns.
Disabled and while it is disability approved as far accessible wise it would've been nice to know it was difficult to walk to the basement and it seems like they require people to carry insurance on their items in their unit due to their water leaking problems massive water systems set up over most of the underground and floor level units that I saw and water all over the ground everywhere implying leaks I wasn't told about needing insurance until jd already paid for the unit which was fine since my first month…
We're truly sorry to hear about the water damage you experienced at StorageMart. We understand how distressing this situation must be and apologize for any inconvenience it has caused. Please reach out to us at [email removed] so we can address your concerns directly and work towards a resolution.
10 x 10 rent started at $80 plus insurance, which I have with renters insurance. About 6 months in rent goes to $ 100. That's what it would of been if I'd taken their insurance. Now 4 months later I checked available units with Storage Mart for that same location and a 10 x 10 same as mine was renting for $74 a month. Come to your own conclusions when you do the math. By the way they also charge by how easily accessable your unit is. To me they've all got the same accessibility.
Rc, We hear you‚ price hikes are never welcome, but we do our best to keep rates fair while giving you top-tier service. Whether you're a new customer or a regular, we appreciate you. If you want to talk about your rate or anything else, give us a shout at [email removed] We're here to help!
We talk to the lady on the 800 number she set us up with first floor no stairs because I am handicap and she told us we would have 24-hour access because we're affiliating with the heating and cooling company and we need to be able to get into our storage in the middle of the night sometimes. We got to the store on location they told us we had a basement unit and we could not have 24 hour excess I still have yet to move in I paid $70 $15 for a lock and I have yet to move in two weeks have gone by it's the worst…
Hello Steve, We are sorry that this was your experience at our facility. Providing excellent customer service is a promise to every StorageMart customer, and we take this very seriously.
So far so good! All the employees were super nice. Cant wait move in! :) *** Editing my review because we’re now moving out. I don’t recommend this location to anyone. They just care about your money and it’s clear now they just cared about getting us to move in so they could have extra money and a unit rented. 0/10. The customer service has been horrible since mentioning the move out and they aren’t helpful at all.
We're happy to hear that you had a great experience with the team at our Springfield storage facility, Hannah! Thanks for the positive review.
What satisfied customers point to
The same method, applied to the four and five star reviews. Most movers are praised for the same handful of things, so what is missing here is often as telling as what is present.
- Professional and courteous121 · 29%
- Worked hard and fast28 · 7%
- Kept in touch9 · 2%
- Price matched the quote7 · 2%
- Turned up when they said2 · <1%
- Careful with belongings1 · <1%
Counted across the 419 four and five star reviews we have read for StorageMart. A review can mention more than one thing.
In their own words
Great value. Helpful and friendly people, easy to talk to. Clean units and safe environment. Very efficient account and logistics processes. Easy access storage units. Highly recommend.
Thank you for your outstanding review, SJD! We're absolutely delighted to hear that you had a fantastic experience with us at StorageMart. Your glowing recommendation is truly valued, and we're grateful for your continued support.
Only reason I didn’t give 5 stars is a male worker tried to tell me how to parent my kids. We went in and rent a storage because our house was being sold by the landlord and to prevent having to pay two houses rents for one month we decided to get out of the old house ASAP and move into the new house 9 days later and we only really needed the storage for that short time. Had no issues purchasing or talking to staff or anything like that. We got our stuff out ASAP and had no issues with leaving.
Thank you for this review and for sharing your experience with us.
I was not thrilled with the call center they were not at all helpful but thankfully Christina which I believe would be the property manager was very prompt and also very professional she got it all straightened out she actually did in 5 mins what the people in the call center couldn't do in over a hr on the phone. If u want a unit here I'd personally say go in person to the office
Thank you for choosing StorageMart on 1905 N Glenstone Ave for your five-star review! It's wonderful to hear that our service and staff made your visit memorable. We can't wait to welcome you back.
Kelley and Ed were kind and helpful people. That hasn't changed but I need to edit my review becuase of the company policy and not due to these fine people. Edit1: I was sold a price online ($39) for my small unit. There was a deal to get this at a 50% discount for 3 months. However when I asked what my rate would be after the benefit period they couldn't give me a straight answer. The $39 rate is not in-fact the rate of the unit and the unit could be up to $54 in actuality.
Thank you for your outstanding review, Kara! We’re thrilled to hear you had a great experience with us at StorageMart, and we appreciate your support. Your recommendation is invaluable to us. If you ever need assistance, feel free to reach out—we're here 24/7 to help!
What Google’s own summary highlights
Google surfaces topics it finds across a business’s reviews. They skew positive across every mover we hold, so treat them as a summary of what this company is praised for rather than a balanced picture.
- secure facility8
- affordability7
- welcoming atmosphere6
- climate controlled5
- first month free4
- cart availability2
- quick setup2
- easy check in2
- lock removal2
- finding the right unit2
What the company says about itself
Taken from StorageMart’s own website. These are statements the business makes, not things we have verified — we have no way to check them, and neither claim nor absence should be read as a finding.
- Mentions the Better Business Bureausays on their website
Show the text this came from
“…of the Year, the Torch Award from the Better Business Bureau, and the CEO Award for 2020 and 2021 fr”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Advertises 24/7 availabilitysays on their website
Show the text this came from
“…and provide excellent customer service 24 hours a day, every day of the week. Careers Ready t”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Says it is licensedsays on their website
Show the text this came from
“…by TKG-III Springfield, LLC, which is licensed to use the StorageMart logo by StorageM”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- Describes itself as family ownedsays on their website
Show the text this came from
“We have grown to become the largest family-owned and privately operated self storage com”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
- States a founding yearsays on their website
Show the text this came from
“…dedicated to the self storage industry since 1987. Since the founding of StorageMart in 1”Raw text captured from the page, including any surrounding navigation.
Where else this company appears
Pages elsewhere that name this business. Matched on name and location, so a listing here is a lead worth checking rather than a confirmed identity.
- yellowpages.comdirectory
- yelp.comreviews